Toon posts:

Back up externe HD met Time machine.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi daar,

Ik heb aan mijn MacBook pro 2 HD's via USB hangen. 1 voor mijn Time machine en 1 voor dataopslag (foto's).

Nu wil ik graag dat TM mijn andere externe HD meeneemt in de back-up.
Als ik bij de opties van TM kijk, dan zie ik de HD wel vermeld staan in het venster "Laat deze onderdelen weg uit reservekopieen". De HD is echter "grijzig" en ik kan 'm dus niet selecteren om 'm vervolgens uit deze lijst te halen (zodat hij wel mee gaat met de back-up).

Heb me al rot gezocht in diverse forums, maar kan er niks over vinden ...

Help??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heeft ie soms niet het juiste bestandssysteem voor Time Machine om hem te gebruiken voor de backup?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ehm ... geen idee.
Waar kan ik überhaupt zien wat het bestandssysteem is? En hoe weet ik dan of het juist is of niet ... ?

Het is wel een oudje die schijf ... dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met een simpele google query lees ik:
Time Machine werkt met nagenoeg elke externe harddisk. Je zult ‘m alleen wel voor Mac moeten formatteren.
Daarmee zou je vooruit moeten kunnen ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 17:44:
Ehm ... geen idee.
Waar kan ik überhaupt zien wat het bestandssysteem is? En hoe weet ik dan of het juist is of niet ... ?

Het is wel een oudje die schijf ... dat wel.
Als je met de 'rechtermuisknop' op de schijf klikt, zie je in dat menu waarschijnlijk iets staan van 'Toon info' ('Get info' voor een Engels systeem). Je krijgt dan dus een info venster, waar bovenin iets als het volgende staat:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/31606071/DiskInfo.png

Je ziet dus het kopje 'Format' (dit zal op een Nederlands systeem wellicht anders heten). 'Mac OS Extended (Journaled)' is het standaard bestandssysteem van OS X. Als het een oudere externe harde schijf is, en je hem nooit specifiek voor je Mac geformatteerd hebt, bestaat er een aardige kans dat het bestandssysteem 'FAT' is. Voor zover ik online kan vinden (en hierboven dus ook al genoemd is), kan Time Machine alleen externe schijven backuppen die geformatteerd zijn als Mac OS Extended.

Hoop dat je hier wat aan hebt :)