Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiblerBE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-04 13:51
Hey,

Ik ben op zoek naar een 50" of hogere Full HD / UHD tv zonder Smart Functies tegen de laagste prijs, +- 700eur max.

Gebruiks doeleinden:

1. Films steamen via XBMC
2. Digitale tv kijken via settopbox telenet
3. Games streamen via Steam OS

Wat moet de TV niet hebben:

1. 3D (geen nut)
2. Smart TV opties (internet/apps doe ik wel via XBMC of Steam OS)
3. Goeie audio, heb een AV receiver die 5.1 voor mij afspeelt

Ik kwam volgende Tv tegen in de pricewatch en vond deze wel heel goedkoop voor 50".

http://tweakers.net/price...1tcs-zwart/specificaties/

Enige reden waarom ik deze niet zou kopen?

Nadeel is wel dat ik hem niet in een winkel kan gaan bekijken (webshop). Ook reviews vinden van deze tv is niet eenvoudig.

Graag jullie advies/voorstellen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk dat je insteek niet helemaal goed is. 3D en "smart tv" zit zo'n beetje op elke tv tegenwoordig. Het heeft weinig zin om te proberen modellen te selecteren die dit niet aan boord hebben. De fabrikanten gaan echt geen aparte productielijn opzetten om modellen zonder dit te produceren. Dat zou alleen maar duurder zijn. Als je er geen behoefte aan hebt, gebruik je het toch gewoon niet; doe ik zelf ook nooit. Het zoeken naar een tv zonder deze mogelijkheden is dus niet zinvol. Een platte tv met goede audio bestaat volgens mij niet.

Zoek ook eens binnen soortgelijke topics in CEA. Daar zal dit topic ook naartoe verplaatst worden. Aankoopadvies voor tv's wordt regelmatig gevraagd. Als ik je openingspost lees, is in ieder geval het eerste dat ik denk: goedkoop is duurkoop. Het is immers onmogelijk om een fatsoenlijke 50 inch tv te kopen van net 400 euro. De kans dat deze een fatsoenlijk beeld zal geven, is nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

> CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 09:25

JT

VETAK y0

Als je beeldkwaliteit niet belangrijk vind en alleen op zoek bent naar kwantiteit dan is dit misschien wel voor je. Maar anders zou ik toch echt verder kijken. 50hz en PVA doet bij mij al een belletje rinkelen en de prijs helemaal.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiblerBE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-04 13:51
Oke, thx. Zal dan maar eens bij de locale Media markt een kijkje gaan nemen wat ze daar zoal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het niet erg vindt om voor tweedehands te gaan, zijn er regelmetig bloedmooie kwaliteit Panasonic NeoPDP plasma's te koop. Ikzelf zou hier honderd keer eerder voor gaan dan een nieuwe lcd/led "smart-tv". Ze verbruiken wel meer stroom dan lcd/led, maar de reactiesnelheid van een plasmascherm en de zwartwaardes zijn ongeëvenaard. Alleen OLED kan nog iets zwarter.

Ik weet niet hoe het zit met de ingeboude mediaspelers/streamers, dat is per type verschillend. Maar als je externe streamers of mediaplayers gebruikt is dit geen probleem natuurlijk. Ik weet niet met welke refresh-rate je de games wilt gaat streamen, dit kan een probleem zijn, zelfs voor sommige nieuwe tv's.
Pagina: 1