Ik zoek een?
Videokaart! Ik heb zo'n 1,5 jaar geleden een comp gekocht (specs - zie onder) niet met het oog om die-hard te gaan gamen. Echter hou ik wel van een game af en toe en merk dat mijn computer het veelal niet echt meer trekt. Dus tijd voor een videokaart dacht ik.
Budget
Als het voor max 150,- kan zou ik blij zijn. Liever rond de 100,-, maar het moet wel de moeite waard zijn.
Mijn systeem:
- Processor: Intel Core i5-2500K,3.3Ghz Boxed
- Voeding: Corsair Builder CX430 V2
- Harde schijf: OCZ, Agility 3, 120 GB, SATA 600 SSD
- tevens een HDD van 2 TB
- Corsair Vengeance, 8 GB, PC3-12800 (DDR3-1600)
- Moederbord: Asrock H61m/U3S3
- Behuizing: Coolermaster Elite 310, Tower
- Disc drive: Sony AD-7280S
- Beeldscherm: AIC E2243 FW
Zoals je ziet zit hier geen losse videokaart bij. Echter zit in mijn processor wel het volgende:
Video
Geïntegreerde graphics Ja
Gpu: Intel HD Graphics 3000
Nominale snelheid videochip 850MHz
Maximale snelheid videochip 1,1GHz
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Echter om nu een keuze te maken wat ik zelf wil.. dan weet ik er te weinig van af.
De enige vergelijking die ik doe is de nom./max. snelheid van de videochip vergelijken, maar dat is volgens mij niet het belangrijkste.
Wat wil ik kunnen doen?
Ik speel voornamelijk games uit bijvoorbeeld de Total War series, Civilization (de nieuwe 6 wil ik kunnen spelen!!
) en dergelijke games. Ik hoef niet per se op allerhoogste graphics te spelen, maar de gameplay moet wel soepel zijn. Dat is helaas momenteel niet echt het geval.
Mijn aanname was dat dat aan o.a. het werkgeheugen van mijn videokaart zou liggen, maar zoals ik al aangaf ben ik helaas nogal een leek op dit gebied. Misschien valt het een van jullie op dat ik ook een ander onderdeel van mijn systeem zou moeten upgraden - laat dat meteen weten dan s.v.p., nu ik toch bezig ben
Een van de kaarten die ik zelf op het oog had (wel meteen max. budget
) was de Gigabye GV-R9270OC-2GD
Maar de vraag is dus, is dit een goede meerwaarde (t.o.v. de ingebouwde chip), is er iets beters? Kan ik het inbouwen en heb ik eventueel nog een andere upgrade nodig?
Hoop dat iemand me kan en wilt helpen!
Videokaart! Ik heb zo'n 1,5 jaar geleden een comp gekocht (specs - zie onder) niet met het oog om die-hard te gaan gamen. Echter hou ik wel van een game af en toe en merk dat mijn computer het veelal niet echt meer trekt. Dus tijd voor een videokaart dacht ik.
Budget
Als het voor max 150,- kan zou ik blij zijn. Liever rond de 100,-, maar het moet wel de moeite waard zijn.
Mijn systeem:
- Processor: Intel Core i5-2500K,3.3Ghz Boxed
- Voeding: Corsair Builder CX430 V2
- Harde schijf: OCZ, Agility 3, 120 GB, SATA 600 SSD
- tevens een HDD van 2 TB
- Corsair Vengeance, 8 GB, PC3-12800 (DDR3-1600)
- Moederbord: Asrock H61m/U3S3
- Behuizing: Coolermaster Elite 310, Tower
- Disc drive: Sony AD-7280S
- Beeldscherm: AIC E2243 FW
Zoals je ziet zit hier geen losse videokaart bij. Echter zit in mijn processor wel het volgende:
Video
Geïntegreerde graphics Ja
Gpu: Intel HD Graphics 3000
Nominale snelheid videochip 850MHz
Maximale snelheid videochip 1,1GHz
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Echter om nu een keuze te maken wat ik zelf wil.. dan weet ik er te weinig van af.
De enige vergelijking die ik doe is de nom./max. snelheid van de videochip vergelijken, maar dat is volgens mij niet het belangrijkste.
Wat wil ik kunnen doen?
Ik speel voornamelijk games uit bijvoorbeeld de Total War series, Civilization (de nieuwe 6 wil ik kunnen spelen!!
Mijn aanname was dat dat aan o.a. het werkgeheugen van mijn videokaart zou liggen, maar zoals ik al aangaf ben ik helaas nogal een leek op dit gebied. Misschien valt het een van jullie op dat ik ook een ander onderdeel van mijn systeem zou moeten upgraden - laat dat meteen weten dan s.v.p., nu ik toch bezig ben
Een van de kaarten die ik zelf op het oog had (wel meteen max. budget
Maar de vraag is dus, is dit een goede meerwaarde (t.o.v. de ingebouwde chip), is er iets beters? Kan ik het inbouwen en heb ik eventueel nog een andere upgrade nodig?
Hoop dat iemand me kan en wilt helpen!