Toon posts:

Videokaart problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Heb een aantal weken geleden met hulp van mensen hier op het forum een PC laten assembleren bij Afuture.
Heb hier een Gigabyte R9 280X videokaart bij genomen, echter heb ik ook de problemen waar ik ook al bang voor was bij aankoop..

De videokaart geeft allemaal artifacts bij het spelen van spellen.

Een vriend van mij had de R9 270x serie, en had ook telkens weer dezelfde problemen. Hij heeft de kaart al 3x teruggestuurd en zit nog steeds met hetzelfde gezeik.

Ik heb alles al geprobeerd: settings, drivers, etc etc, maar het verhelpt het probleem totaal niet.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Had voor ik mijn systeem bestelde incl. deze videokaart nog nagevraagd of er mensen waren die ook deze problemen ervaarden met deze kaart, maar dat was dus niet zo.

Nu heb ik Afuture maar een e-mail gestuurd om te vragen of ik deze kaart ook terug kan sturen (omdat hij dus blijkbaar niet goed werkt) en hier een GTX 770 voor in de plaats kan krijgen. (beide even duur).

De reden waarom ik voor een ATI kaart ben gegaan is omdat ik voorheen altijd een ATI kaart had, en hier nooit problemen mee heb gehad.

Ben toch wel benieuwd waar dit aan kan liggen, en of er ook mensen zijn die ervaring hebben met een kaart ruilen voor een andere kaart bij Afuture.

Dank!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:24:
Hoi allemaal,

Heb een aantal weken geleden met hulp van mensen hier op het forum een PC laten assembleren bij Afuture.
Heb hier een Gigabyte R9 280X videokaart bij genomen, echter heb ik ook de problemen waar ik ook al bang voor was bij aankoop..

De videokaart geeft allemaal artifacts bij het spelen van spellen.

Een vriend van mij had de R9 270x serie, en had ook telkens weer dezelfde problemen. Hij heeft de kaart al 3x teruggestuurd en zit nog steeds met hetzelfde gezeik.

Ik heb alles al geprobeerd: settings, drivers, etc etc, maar het verhelpt het probleem totaal niet.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Had voor ik mijn systeem bestelde incl. deze videokaart nog nagevraagd of er mensen waren die ook deze problemen ervaarden met deze kaart, maar dat was dus niet zo.

Nu heb ik Afuture maar een e-mail gestuurd om te vragen of ik deze kaart ook terug kan sturen (omdat hij dus blijkbaar niet goed werkt) en hier een GTX 770 voor in de plaats kan krijgen. (beide even duur).

De reden waarom ik voor een ATI kaart ben gegaan is omdat ik voorheen altijd een ATI kaart had, en hier nooit problemen mee heb gehad.

Ben toch wel benieuwd waar dit aan kan liggen, en of er ook mensen zijn die ervaring hebben met een kaart ruilen voor een andere kaart bij Afuture.

Dank!
Zit er elpida of hynix geheugen in?
http://www.techpowerup.com/gpuz/

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Een kaart die artifacs geeft is (in bijna alle gevallen) niet goed, maar dat heeft niks met AMD/nVidia nodig, het is namelijk zo goed als nooit de GPU van AMD/nVidia die het probleem veroorzaakt. (tenminste als je het hebt over nieuwe kaarten, nVidia heeft namelijk in het verleden nog wel wat problemen gehad met hun GPU's maar dat kwam pas na meerdere jaren naar voren) Je kan het in principe dus alleen Gigabyte verwijten als het heel vaak voorkomt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2014 17:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even het programma gedownload en geïnstalleerd en dit komt eruit:

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/agouyfwch/Kaart1.png

Zelf niet veel verstand van, maar hopelijk dat iemand me op weg kan helpen.

Dank!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-01 23:45
Zo te zien heb je een kaart met elpida geheugen. Problematisch geheugen dat het is, had een gtx 760 met elpida geheugen en was ook een nachtmerrie. Heb toen samen met een 4launch medewerker in het magazijn naar een 760 met hynix ram gezocht

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-01 23:24
Hoeft niet altijd een nachtmerrie te zijn hoor. heb hier Elpida geheugen dat in alle games en dergelijke gewoon goed draait. Echter dat is wel een R9 290 waarvan het geheugen geklokt is op 1300Mhz, dus als je het daarnaartoe onderclockt en je hebt geen artifacts ligt het aan het geheugen. Eventueel daarna omhoog clocken tot wanneer het weer misgaat.

Gamertag: timmie271

• rjtat5
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-08-2017
Test

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 10:31

JanW23

Mine mine mine mine

Je mag verwachten dat een nieuw product naar behoren werkt. Lekker terug sturen dus en een nieuwe proberen. Je gaat natuurlijk niet meer betalen en vervolgens onderclocken naar een goedkopere.
Pagina: 1