Hallo, Ik ben op zoek naar een videokaart, maar ik zie even de bomen door het bos niet meer Dus hoop ik dat ik een paar goede tips kan krijgen.
Ik wil graag games spelen op mijn pc en op dit moment heb ik geen videokaart omdat ik de videochip gebruik van de processor, maar die kan niet heel veel aan.
Dit is mijn huidige configuratie:
Intel Core i5 4670K
Asus Sabertooth Z87
Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit, CMD16GX3M2A1600C9
(voeding weet ik niet uit mijn hoofd, dacht een corsair 600w)
HD Led monitor via hdmi aangesloten.
De spellen die ik ermee zal spelen zijn Lego games maar ook bv Tomb raider, Assassins Creed, Batman Arkham games en andere games die erop lijken dus ik denk niet dat ik al te hoge eisen heb.
Ik heb al gezocht op google naar reviews en informatie, zo ben ik er iig achter gekomen dat een kaartje van 1GB in principe sneller kan zijn dan een 2GB kaartje en dat ik dus ook moet letten op de snelheid.
Mijn Budget is max 150, maar het liefst zit ik rond de 100 euro
Ik ben in mijn zoektocht terecht gekomen bij dit kaartje
pricewatch: Sapphire R7 250 1GB GDDR5
Welke ik van plan was dinsdag in de winkel (MyCom) te halen als deze mijn uiteindelijke keus is
Nu lijkt me dit een leuk kaartje, maar ik weet niet of het goed genoeg is voor mij
(voor de lego games iig wel, die hebben dacht ik niet zoveel kracht nodig)
Nu ben ik natuurlijk ook verder aan het kijken en zag ik een ander kaartje
pricewatch: Asus R7260X-DC2OC-2GD5
Welke ik dan zou bestellen bij AFuture.
Nu de vragen:
Is mijn eerste keuze goed genoeg voor de games die ik aangaf, of kan ik voor die paar tientjes extra beter voor de tweede keus gaan?
Als geen van beide goed genoeg zijn, is er een andere kaart in ongeveer dezelfde prijsklasse waar ik beter naar kan kijken of kan ik beter even doorsparen?
Ik hoef niet het beste van het beste te hebben, maar ik zou wel graag een kaart waar ik veel plezier mee heb.
Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven en dat dit de zoektocht makkelijker maakt.
Alvast bedankt
Ik wil graag games spelen op mijn pc en op dit moment heb ik geen videokaart omdat ik de videochip gebruik van de processor, maar die kan niet heel veel aan.
Dit is mijn huidige configuratie:
Intel Core i5 4670K
Asus Sabertooth Z87
Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit, CMD16GX3M2A1600C9
(voeding weet ik niet uit mijn hoofd, dacht een corsair 600w)
HD Led monitor via hdmi aangesloten.
De spellen die ik ermee zal spelen zijn Lego games maar ook bv Tomb raider, Assassins Creed, Batman Arkham games en andere games die erop lijken dus ik denk niet dat ik al te hoge eisen heb.
Ik heb al gezocht op google naar reviews en informatie, zo ben ik er iig achter gekomen dat een kaartje van 1GB in principe sneller kan zijn dan een 2GB kaartje en dat ik dus ook moet letten op de snelheid.
Mijn Budget is max 150, maar het liefst zit ik rond de 100 euro
Ik ben in mijn zoektocht terecht gekomen bij dit kaartje
pricewatch: Sapphire R7 250 1GB GDDR5
Welke ik van plan was dinsdag in de winkel (MyCom) te halen als deze mijn uiteindelijke keus is
Nu lijkt me dit een leuk kaartje, maar ik weet niet of het goed genoeg is voor mij
(voor de lego games iig wel, die hebben dacht ik niet zoveel kracht nodig)
Nu ben ik natuurlijk ook verder aan het kijken en zag ik een ander kaartje
pricewatch: Asus R7260X-DC2OC-2GD5
Welke ik dan zou bestellen bij AFuture.
Nu de vragen:
Is mijn eerste keuze goed genoeg voor de games die ik aangaf, of kan ik voor die paar tientjes extra beter voor de tweede keus gaan?
Als geen van beide goed genoeg zijn, is er een andere kaart in ongeveer dezelfde prijsklasse waar ik beter naar kan kijken of kan ik beter even doorsparen?
Ik hoef niet het beste van het beste te hebben, maar ik zou wel graag een kaart waar ik veel plezier mee heb.
Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven en dat dit de zoektocht makkelijker maakt.
Alvast bedankt