Aanschaf videokaart

Pagina: 1
Acties:

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Hallo, Ik ben op zoek naar een videokaart, maar ik zie even de bomen door het bos niet meer Dus hoop ik dat ik een paar goede tips kan krijgen.
Ik wil graag games spelen op mijn pc en op dit moment heb ik geen videokaart omdat ik de videochip gebruik van de processor, maar die kan niet heel veel aan.
Dit is mijn huidige configuratie:

Intel Core i5 4670K
Asus Sabertooth Z87
Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit, CMD16GX3M2A1600C9
(voeding weet ik niet uit mijn hoofd, dacht een corsair 600w)
HD Led monitor via hdmi aangesloten.

De spellen die ik ermee zal spelen zijn Lego games maar ook bv Tomb raider, Assassins Creed, Batman Arkham games en andere games die erop lijken dus ik denk niet dat ik al te hoge eisen heb.

Ik heb al gezocht op google naar reviews en informatie, zo ben ik er iig achter gekomen dat een kaartje van 1GB in principe sneller kan zijn dan een 2GB kaartje en dat ik dus ook moet letten op de snelheid.

Mijn Budget is max 150, maar het liefst zit ik rond de 100 euro

Ik ben in mijn zoektocht terecht gekomen bij dit kaartje
pricewatch: Sapphire R7 250 1GB GDDR5
Welke ik van plan was dinsdag in de winkel (MyCom) te halen als deze mijn uiteindelijke keus is

Nu lijkt me dit een leuk kaartje, maar ik weet niet of het goed genoeg is voor mij
(voor de lego games iig wel, die hebben dacht ik niet zoveel kracht nodig)

Nu ben ik natuurlijk ook verder aan het kijken en zag ik een ander kaartje
pricewatch: Asus R7260X-DC2OC-2GD5
Welke ik dan zou bestellen bij AFuture.

Nu de vragen:
Is mijn eerste keuze goed genoeg voor de games die ik aangaf, of kan ik voor die paar tientjes extra beter voor de tweede keus gaan?

Als geen van beide goed genoeg zijn, is er een andere kaart in ongeveer dezelfde prijsklasse waar ik beter naar kan kijken of kan ik beter even doorsparen?

Ik hoef niet het beste van het beste te hebben, maar ik zou wel graag een kaart waar ik veel plezier mee heb.

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven en dat dit de zoektocht makkelijker maakt.

Alvast bedankt

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:20
Je kan beter voor dat geld een 7950 halen uit Vraag en Aanbod, die is velen malen sneller dan die je noemt. Ben je ook een beetje futureproof.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• marcel1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-02 19:58
Ik heb deze kaart voor mijn buurman gehaald.
Je krijgt veel waar voor je geld erg snel !
En een van de nieuwste modelen die net uit zijn
Kan het je zeker aan raden.
pricewatch: Asus GTX750TI-OC-2GD5

• MissShadows
chaoscontrol schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:56:
Je kan beter voor dat geld een 7950 halen uit Vraag en Aanbod, die is velen malen sneller dan die je noemt. Ben je ook een beetje futureproof.
Bedankt voor je reactie, helaas als het aankomt op electronica, koop ik liever nieuw.
Maar zoals ik de specificaties bekijk ziet deze er iid veel sneller uit.

Nu weet ik een beetje meer naar waar ik moet kijken
Erg bedankt

• MissShadows
oke, nu weet ik zeker dat ik iig naar de hoger geprijsde videokaarten moet kijken.
Zien er alle drie kwa specificaties erg goed uit
Ga ik zeker naar kijken en vergelijken

Allemaal bedankt voor de reacties

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

ik zou me eerst eens afvragen wat je met een overklokbare i5/ highend moederbord/ 16gb ram doet en verder geen videokaart hebt? verder zijn die lego-spelletjes vast niet zo veeleisend, van Tomb Raider en AC heeft HWI dacht ik wel mooie testen gedaan, daar kun je kijken wat voor niveau je ongeveer wilt (low-medium-high), en op welke resolutie, om vervolgens de juiste kaart daar bij uit te zoeken.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• MissShadows
Toen ik deze samenstelling had gemaakt, wilde ik er een langere tijd mee door. Op dat moment had ik geen interesse in een kaart, omdat ik een ps3 had op dat moment. Deze is stuk gegaan maar ik wilde nog geen nieuw ps3 dus dacht ik, ik heb de pc ervoor, daat ik daar eens goed gebruik van maken door een nieuwe videokaart te kopen.

Lego games zijn idd niet veeleisend, die spelen niet verkeerd via de videochip van de processor, op een enkele hapering na. Maar als ik tomb raider enzo wil spelen heb ik toch wat meer nodig. Dus vandaar.

Als toevoeging heb ik mijn keuze gemaakt, ik ga voor de Radeon hd 7950, die ziet er erg goed uit, goede reviews en zoals ik het zie een mooie prijs voor een goede kaart.
Iedereen bedankt voor de hulp

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:28
7950 tweede hands is helemaal niet zo verkeerd. Doe je alleen goed aan. De kaarten zijn ruim te koop omdat ze behoorlijk goed verkocht werden om er mee te kunnen minen. Niets mis mee zolang er nog garantie op zit ;) Zelf ben ik meer van het Nvidia kamp maar voor dat geld met dezelfde specs kan je geen Nvidia kopen. Dus prima keus zo.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:57
Welke voeding heb je nu precies?

• MissShadows
Ik heb het nagekeken en het is een Zalmann 600watt

• MissShadows
Dat dacht ik dus ook, daarom heb ik de 7950 besteld. Ik had ook al op youtube gekeken ernaar en ik was zeker onder de indruk

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:36
Ik heb een I5-4670 met 16GB Ram en een z87 moederbord met een vergelijkbare kaart, de 7870XT) dit presteert niet verkeerd, de 7950 is iets sneller nog dus ik denk dat je daarmee wel even vooruit kunt.
Pagina: 1