Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

aankoop nieuwe headset (stereo headset + asus xonar u7)

Pagina: 1
Acties:

• Arvas
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-05-2018
Hallo iedereen,

Sinds enkele dagen ben ik op zoek naar een nieuwe headset. Ik heb al een paar dagen op onderzoek op het internet.

Ik kwam uiteindelijk uit bij de Astro A40 + MixAmp, maar hier ben ik ondertussen niet meer zo overtuigd over. In verschillende reviews wordt aangehaald dat de microfoon met de mixamp veel van zijn kwaliteit verliest enzovoort. Dus ging ik op zoek naar andere headsets. De vereiste was hier wel de 7.1 virtuele surround audio.

Ik ben ondertussen de G430 van logitech en de 9H van SteelSeries nog tegengekomen, die me ook wel aanspraken.

Uiteindelijk kwam ik bij het idee om een Astro A40 PC headset te kopen met daarbij een Asus Xonar U7 Echelon externe geluidskaart.

Wat ik jullie mening hierover?

(Op het internet lijkt iedereen me negatief over het concept 'gaming headsets', dus ik ben de moed wat verloren)

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Arvas schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:14:
(Op het internet lijkt iedereen me negatief over het concept 'gaming headsets', dus ik ben de moed wat verloren)
Over het algemeen kan je beter een goede koptelefoon + externe mic (modmic o.i.d.) kopen dan een headset. Je mag er dan in de meeste gevallen van uit gaan dan je beter geluid voor minder geld hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door rgras op 06-07-2014 15:16 ]

• Arvas
rgras schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:16:
[...]

Over het algemeen kan je beter een goede koptelefoon + externe mic (modmic o.i.d.) kopen dan een headset. Je mag er dan in de meeste gevallen van uit gaan dan je beter geluid voor minder geld hebt.
Dat lees ik inderdaad op de meeste plaatsen, maar ik heb geen zin om met extra kabels te zitten voor een microfoon en dan nog 1 van de hoofdtelefoon zelf.

Mijn grootste vraag is ook of ik met deze Xonar U7 soundcard virtual 7.1 kan activeren.

• Arvas
rgras schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:16:
[...]

Enige suggesties hier?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:41

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

En zou je je bericht niet willen kicken binnen 24 uur? Thanks! :)

Wise enough to play the fool