Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hania82
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-01 20:54
Als beginnend hobbyist heb ik voor een bridge camera gekozen voor dik 300 euro. Dit omdat ik geen extra kosten wilde maken door extra lenzen te kopen.
De eerste ervaringen zijn positief. Ook al heb ik nog niet echt met de instellingen geëxperimenteerd.

Heb ik een goede aankoop gedaan? Kan ik met deze camera echt wat moois maken?

[ Voor 1% gewijzigd door hania82 op 07-07-2014 16:48 . Reden: tip van reacties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:47
Dit is toch geen systeemcamera,maar gewoon een compact.Of je een goede aankoop hebt gedaan zou ik zeggen kijk naar je geschoten foto's en oordeel zelf.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 12:20
hania82 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:10:
Als beginnend hobbyist heb ik voor een systeemcamera gekozen voor dik 300 euro. Dit omdat ik geen extra kosten wilde maken door extra lenzen te kopen.
De eerste ervaringen zijn positief. Ook al heb ik nog niet echt met de instellingen geëxperimenteerd.

Heb ik een goede aankoop gedaan? Kan ik met deze camera echt wat moois maken?
Eigenlijk is het simpel, als jij blij bent met de resultaten dan is het een goede aankoop geweest!

Maar normaal kom je eerst naar hier met verwachtingen die je hebt gekoppeld aan een bepaald budget. Hier kunnen andere tweakers je dan tips geven. Zelf kan ik buiten een Safari bijvoorbeeld niks bedenken waarvoor ik echt x50 zoom zou nodig hebben.

Achteraf heeft het eigenlijk allemaal niet zo'n zin. Je hebt een compact toestel meer bepaald een "superzoom, bridge camera, ultra zoom" of een gelijkaardige naam... maar dus geen systeemcamera (die zijn ook met verwisselbare lenzen) zoals hier boven al vermeld. Je kan dan snel opzoeken wat de voor en nadelen van je keuze zijn.

Wat je kan verwachten van je bridge camera:
- alles in 1, groothoek tot extreme zoom, ...
- compact ivg met hetzelfde bereik in DSLR formaat
- model dat je gekocht hebt krijgt over het algemeen goede reviews (prijs/kwaliteit)

Wat je niet moet verwachten:
- goede resultaten bij weinig licht
- goede resultaten bij ver inzoomen (al zeker niet bij weinig licht)
- niet compact ivg met andere erg goede compacts en sommige systeem camera set-ups
- creatieve mogelijkheden van andere type cameras (maar goed, daar betaal je ook x-keer meer voor...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hania82
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-01 20:54
Bedankt voor jullie tips. Ik heb bewust geen camera gekocht met losse lenzen. Aangezien ik dan weer honderden euro's kwijt ben voor extra lenzen.
Jullie hebben gelijk. Het is geen systeemcamera. Heb dit inmiddels aangepast.
Ik had deze camera juist gekocht om betere foto's te maken dan met compactcamera's. dus een volgende stap zetten. Zodat ik meer met isowaarde en sluitertijd kon spelen. Weet niet of dit dan de juiste camera is die ik nu gekocht heb. Verder zijn de foto's wel ok. Maar inderdaad. De belichting is niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Kun je de camera nog terugbrengen? Als dat kan zou ik dat gelijk doen. Systeemcamera's en spiegelreflex camera's kun je altijd in een kitvorm kopen dat betekent dat je de body en een lens krijgt voor dat geld. Je kunt dus sowieso aan de slag, maar je hebt de vrijheid om extra lenzen aan te schaffen. Het aantal zoom zal vast niet zoveel zijn als bij deze camera :). Het is echter de vraag of je dat ook echt nodig hebt. Zeker als je als beginnende hobbyist met fotografie wilt beginnen ben je beter af met een systeem of spiegelreflex camera. Ook is de fotokwaliteit sowieso een stuk beter door de vele malen grotere sensor en de vele instelmogelijkheden. Als je de camera ook nog eens goed kunt instellen krijg je nog mooiere foto´s :). Zie bijvoorbeeld deze review over instap spiegelreflex camera's: reviews: Dslr-vergelijkingstest: wat is de beste beginnerscamera?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 07-07-2014 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Mja, achteraf vragen of je een goede aankoop hebt gedaan is niet waar dit forum voor is.

We kunnen je extreem goed helpen met welke camera aan te schaffen en hoe betere foto's te maken. Dat dan weer wel. Dit topic doe ik maar op slot. Ik adviseer je om gewoon lekker foto's te gaan maken. Er is namelijk vrijwel altijd een betere camera.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.