Toon posts:

32 inch TV met ondersteuning voor multimedia files via LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken op internet naar een leuke TV voor onze slaapkamer.

Grootte dient 32 inch te zijn en naast de prijs (onder de 500 euro) is er één ding dat ik heel zeker wil weten: speelt ie multimedia files af via LAN / NAS (Synology).

Ik hoop dat jullie mij van deze info kunnen voorzien uit eigen ervaring.

In veel reviews wordt playback van multimedia files vaak maar kort aangestipt, terwijl dit voor mij juist de doorslaggevende factor is bij deze aanschaf. Ik wil mkv files kunnen afspelen (DTS/Dolby soundtrack), waarbij de ondertitels zijn toegevoegd via een aparte file (.srt) of ingebakken zitten in het mkv bestand.

Deze files moet de TV kunnen oppakken van de Synology NAS die ik heb staan. Ik wil geen aparte media speler moeten gebruiken.

Interessante TV die ik nu bijvoorbeeld zie is de Sony W6 serie van vorig jaar, maar in de info die ik kan vinden lijkt het erop dat externe subtitles, zoals SRT, niet ondersteund worden. Een TV die positief is gereviewed door Tweakers, de LG LA6208, lijkt alles wel te kunnen, maar is zo goed als niet meer verkrijgbaar in Nederland.

Iemand die uit eigen ervaring iets kan vertellen over een TV die dit alles wel ondersteund en verkrijgbaar is?

Alvast dank voor jullie reactie! _/-\o_

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Maak zelf nooit gebruik van de interne mediaspeler van de televisies omdat deze te beperkt zijn in de mogelijkheden. Ingebakken subs zal nooit een probleem zijn. Of de losse .srt bestanden mee komen via dlna is inderdaad geen vast gegeven. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat de genoemde Sony alleen de subs afspeelt via de usb ingang.

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:32
Volgens een artikel uit de CT! van enige tijd geleden ondersteunen philips en lg de meeste formaten.
Zelf recent een LG 32la6608 aangeschaft, deze speelt tot nu toe alle gebruikelijke formaten af, ook de MKV met losse ondertitels.
Dit is ondertussen al een oudere generatie, de nieuwe modellen (LG B serie) zouden dit ook moeten kunnen. Als je in de specs kijkt op de site van LG zie je ook een indrukwekkend rijtje mediaformaten staan.
Sony wil zich niet inlaten met potentieel illegale content en speelt maar weinig formaten af via een netwerk (deze heb ik ook nog thuis). Via een losse USB stick worden meer media types ondersteunt, maar dit gebruik ik nooit.
Volgens de DLNA standaard worden losse ondertitels niet ondersteunt en ook niet alle media formaten, dus let daar mee op.