DJ/Software / Hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Topicstarter
Afgelopen weekeinde zag ik in een discotheek een DJ, die maakte gebruik van een computer systeem om zijn nummers te draaien ipv de welom bekende cd'tjes.
Nu vroeg ik me af wat gebruikt zo iemand daar voor ?
zo te zien ging het om een nederlands systeem, het zag uit dat het makkelijk te bedienen was.
Heb al eea lopen zoeken, maar dat gaat meestal over het maken van mixen, dit is dus NIET wat ik bedoel... ik zoek dus echt iets om een soort van playlist te maken met queing mogelijkheden en synchro starts/cross fading van 1e naar volgende nummer?
Wat hij daar ook kon was via een 2e geluidskaart de nummers alvast voorluisteren, om bv te kijken als er een verzoekje werd aangevraagd of dat het goede numemr was.. iemand enig idee ??

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
het heet atomixmp3

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Topicstarter
Ben ff gaan kijken bij dat atomixmp3, ga het straks ff uitproberen, het kan idd wel eea zo te zien, al is het niet wat ik in die disco zag, dit is veel "drukker" met ook meer mogelijkheden .
Mochten er nog meer mogelijkheden zijn : graag !

Verwijderd

BPM studio is ook kewl.

De duurste versie krijg je zelfs een 19" rack-afstandsbediening bij.

http://www.bpmstudio.com

Kost je wel veel geld >:)

Verwijderd

BPM studio zuigt inderdaad het minst :)

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Zeer waarschijnlijk BPM studio.

Ik heb er ook mee gewerkt. Eerlijk gezegd had ik er eerst weinig vertrouwen in, maar na een tijdje bleek (in combinatie met de remote) het een heel simpel werkend, mooi pitchend systeem te zijn, wat je helemaal naar je eigen hand kunt zetten (pitchbereik, bend snelheid, dat soort dingen)

Jammer dat ze zoveel kosten...

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Topicstarter
Hmm ook die BPM is idd wel errug leuk maar ook dit was niet het proggie wat ik gezien heb... bpm kent wel erg veel mogelijkheden
(en ontiegelijk duur $1398,=...)

wat ik zag was NEDERLANDS :) .... en errug simpel zo te zien, weinig knoppen om iets te doen... weinig kleur (rood met blauw), het zag er een beetje dos-grafisch uit (hoe moet je dat nu weer uitleggen? : grafisch dosproggie? )

Verwijderd

Hehe, zou dat niet misschien PCDJ Numark Red zijn? (of Blue natuurlijk)
Dat werkt met een 19" Control unit, en kan tevens booten als explorer.exe (grafische windows shit) niet is opgestart zodat je een soort dedicated mp3 mix systeem hebt, alhoewel de non-grafische windows delen blijven draaien, die trouwens praktisch niet crashen..

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Topicstarter
Ook dat is het niet.... : het is NEDERLANDS... en echt heeel eenvoudig, een paar knoppen om een genre te kiezen, 2 playlists en een searchtlist... was ook nog een knop "voorluisteren"
Kleuren waren rood, en blauw of zwart vor de achtergrond vd playlist.
Meen me iets te herinneren van CEASAR er boven stond of zo...

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

misschien had die het zelf geprogged?
DJ's kunnen tegenwoordig meer dan alleen muziekmixen .... ;)

bij de weg, winamp heeft ook gewoon crossfade, pitch, etc. plugins

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op maandag 11 juni 2001 10:00 schreef ikbenveldmuis het volgende:
het heet atomixmp3
Dat is zo'n beetje het meest lame programma wat er is. Naja, het programma is heel slim, maar als je als DJ dat programma gebruikt, ben je niet serieus te nemen. Dat programma zoekt zelf ff het tempo voor je op, laat de beats gelijk lopen en wil 'm eventueel nog ff voor je crossfaden.

Als iemand dit programma gebruikte in een dicso/club is het imho een prutser. Zal dus wel niet.

Ik vind sowieso dat computerprogjes leuk zijn voor de lokale kroeg, maar als je in een disco ofzo draait is het toch wel beetje nep.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Ik vind sowieso dat computerprogjes leuk zijn voor de lokale kroeg, maar als je in een disco ofzo draait is het toch wel beetje nep.
Nou, hoeveel -nepper- is dan bv. een Numark DMC1 (of een andere 19" controller mp3 mixer) tov een willekeurig disco CD Speler? Of je moet zo iemand zijn, die een keer gehoord heeft dat het enkel vinyl moet zijn. In dat geval tsja, ik vind t wat kortzichtig, maar if vinyl turns you on... whatever.
Ik heb zelf zowel dubbele proff CDspelers, draaitafelen, en zo'n Numark DigitalMediaController. En nee, ons team heeft er geen problemen mee om met 1 van deze systemen in een club/disco te draaien. Maar liever combineer ik ze. Het heeft nl. allemaal voor en nadelen. Met vinyl heb je ander soortige mixstijl, ander soort geluid zoals brakes, scratches. Met cdees tsja, je kan niet alle mogelijk muziek op vinyl hebben, en cdees zijn ook flexibeler om mee te mixen en cue'en.. daarnaast zijn recent de MP3 mix systemen met 19" controllers gekomen, en ik moet zeggen, je kan daar echt fantastische sounds uit halen, hoofdzakelijk vanwege de onovertroffen snelheid waarmee je van t ene stukje van een bepaald nr kan door gaan met 4 beats uit een ander nummer terug en mixed, en realtime samples kan spelen/maken dmv cue's, dat levert een soort live remix effect. Echt wel een nieuwe sound dus. Niet superieur aan iets anders, gewoon verschillend. Persoonlijk ben ik dan ook van mening dat je DJ er goed aan doet te orienteren op zo veel mogelijk vlakken en media uit je vakgebied..

PS. Allereerst werken auto-bpms praktisch nooit, ten tweede kan je het zelf veel preciezer. Je gaat in n live situatie toch niet zitten hopen dat een of ander complex algoritme de bas goed gematched heeft??

Gr,
Vision

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Waar kun je atomix downen of iets dergelijks want dat lijkt me hetzelfde proggie als wat ze bij 3FM gebruiken.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

www.atomix.com maar das een demo van 30 min

suc6

• rolo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11-2021

rolo

BPM studio roelt echt het meest, ik heb voor drive-in de professional uitvoering incl. 19 inch panel gekocht (denon-look-a-like) en moet zeggen dat het echt perfectos is!!!

geld absoluut waard!!!

www.bpmstudio.com (www.bpm-studio.nl)

Heb vele andere "vergelijkbare" soft/hard ware voor professioneel mp3 gebruik geprobeert/demo's gezien, maar kan niet anders zeggen: bpm roelt!

Verwijderd

Waarom zou het gebruiken van software lame zijn?

Als het toch beter of even goed is, dan is er toch geen vuiltje aan de lucht.

Je kunt altijd nog een combinatie van PC, mengpaneel en vinyl gebruiken!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
OK, met Mp3 mixen dmv zo'n controller is zeker wel kewl, daar hoor je mij ook niet negatief over, maar een beeldscherm, en dan met je muis nummers aan elkaar klikken? Neej.. sorry hoor, maar dan neem ik je niet meer serieus..

<ul>
<li>Je hebt 2 handen, en 1 muispijl, dus nadeel.
<li>Ik kijk liever naar iets echts dan naar pixels
<li>Vinyl roeleert
</ul>

Maar je hoort me zeker niet zeggen dat mp3 mixen per definitie suf is. Het is alleen veel minder als je het met een PC doet..

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 11:12
Op Thursday 14 June 2001 13:42 schreef Arne_F het volgende:

suc6
[fluister-mode]
Er bestaan mensen die cracks maken *hint*
[/fluister-mode]

Verwijderd

Op vrijdag 15 juni 2001 13:38 schreef LiquidSmoke het volgende:

[..]

[fluister-mode]
Er bestaan mensen die cracks maken *hint*
[/fluister-mode]
Er was in het begin van dit topic al iemand die dat ding gepost had, maar die werd er in een mum van tijd afgekickt.

Daar moet je zelf dus maar even opkomen

Go moderators!

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 13:42 schreef Arne_F het volgende:

suc6
De link klopt niet je krijgt een site over architectuur, dit moet hem zijn
http://www.atomixmp3.com/

• Skate2000
ow.. vandaar, ik dacht al.. :'(

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Topicstarter
Heb nu iets gevonden wat er op begint te lijken wat ik zag: Encore .. wie komt dit bekend voor, of kent nog meer soortgelijke nederlandse software (ook qua uiterlijk is dit ong wat ik toen gezien heb)

de demo die nu op hun site staat is in java of zo... iemand toevallig nog een gewone demo versie (mag best wat ouder zijn)

Verwijderd

Heeft iemand Traktor van Native Instruments al geprobeerd ? Dat is echt een cool progje. Scratchen met je MP3's !! Ziet er erg cool uit. Jammer dat ik alleen de demo heb. Je kunt er ook je mixen mee opnemen en er zit een mooi filter bij. Plus een mooie CUE-functie. Erg leuk speelgoed !!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Vind het een beetje flauw om te zeggen, als je met software mixt is het nep enzo. Waar gaat het nou eigenlijk om? Om de mix toch? Om het eindresultaat dat door de boxen tetterd. Of je nou met vinyl, cd's of mp3's mixt, het is denk ik nog een hele klus en er is een hoop eigen inbreng voor nodig om een goede mix te maken.
Denk dat mixen met mp3's ook veel voordelen heeft, want niet iedereen heeft geld om steeds maar tracks te kopen en zoals we allemaal weten, mp3's zijn nogal makkelijk op internet te vinden.
Ben zelf overigens geen mixer, wel eens met MJ-Studio zitten kloten maar niet veel bijzonders. Vond het nog best moeilijk om alles netjes in elkaar over te laten lopen.

Nog effe dit....

offtopic:
Waarom zijn er altijd van die gasten die over Warez beginnen en dat het niet mag enzo. Tuurlijk mag je hier geen warez links vragen/plaatsen, maar laat een eventuele comment over dat het niet mag over aan de moderators en ga niet zelf lopen blerren dat warez niet mag en cracks e.d.
No offense, maar valt me gewoon op dat steeds meer mensen zo'n reply geven...

Zo, da's der'uut.

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• Skate2000
MJ Studio is idd zwaar moeilijk.. Je kan alleen maar play/pause doen. En ookal zoekt hij het tempo automatisch.. je krijgt 'm er nooit echt lekker in..

Ik zou toch voor 2x een prog gaan met mengpaneel, of vinyl natuurlijk :7
Pagina: 1