Waar Sonos speaker te plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Hallo allemaal,

Nadat ik afgelopen weekend met een Sonos systeem heb gespeeld ben ik helemaal overtuigd. Maar ik heb een vraag waar ik hoop dat jullie mij mee kunnen helpen.
Ik zal even vertellen wat ik wil:
-70% goed geluid bij films
-30% muziek luisteren
-Tijdens feestjes de box(en) buit neer zetten voor muziek mee af te spelen

De verschillende systemen die ik heb overwogen:
Sonos playbar: gemaakt om een goed geluid te geven bij de tv maar helaas past de bar niet onder mijn tv, de poot van de tv is maar 5 cm hoog en omdat mijn tv schuin staat (gericht naar de hoek waar het meest gezeten wordt) ziet het niet uit om de playbar tegen de muur te hangen. tevens zit de prijs iets boven mijn budget.
Play 1: helaas niet aan te sluiten op een tv anders had ik 2 boven in de hoeken van mijn kamer
Play 3: Wat reviews van gelezen en het geluid hiervan is wat minder
Play 5:Ik denk de speaker die aan mijn verwachtingen voldoet maar ik ben bang met maar 1 speaker (2 zit weer boven mijn budget) tijdens het film kijken het geluid van een rare kant komt

Hier is een foto van mijn tvmeubel:
http://1drv.ms/TXOlCL

Heeft iemand een tip voor mij waar ik eventueel de Play 5 zou kunnen plaatsen zodat het geluid goed overkomt?

**edit: Tekst wat duidelijker gemaakt**

[ Voor 71% gewijzigd door dongilles op 07-07-2014 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mijn tip zou zijn: niet doen. Volgens mij ga je een erg onnatuurlijk/storend iets creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
S1NN3D schreef op maandag 07 juli 2014 @ 07:31:
Mijn tip zou zijn: niet doen. Volgens mij ga je een erg onnatuurlijk/storend iets creëren.
De reden omdat het geluid te veel van iets anders afkomstig is dan de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

1 play 5 voor films is niet genoeg wat mij betreft. Je krijgt zo goed als geen stereo-beeld. Hoe ben je ze van plan aan je TV / Home cinema aan te sluiten?
2 play 5's echter is echter wel leuk, maar ook daar zijn een paar kanttekeningen te plaatsen.
- geluid is standaard erg bassig, maar met de 'equalizer' in de controller-app is dit redelijk op te vangen.
- het continu verplaatsen van de speakers (naar het terras, studeerkamer, etc) betekent dat je elke keer de equalizer en pairing-settings moet veranderen. elke keer dat je iets aan de opstelling veranderd, worden de audio-instellingen gereset.

mijn cup of tea: koop een play 1 als mobiele speaker. de bridge (of een bedraadde aansluiting) heb je met de nieuwe beta-software niet meer nodig. Spaar verder voor een goede audio-oplossing voor je TV. een simpele versterker met 2 boekenplank-speakers leveren een mooier geluid dan 2 play 5's.

[ Voor 70% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 07-07-2014 08:44 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54

DjVe

Hatsaflats!

Tv aan de muur hangen met een beugel en dan een soundbar op de meubel plaatsen. Er zijn genoeg soundbars die ook streaming mogelijkheden hebben. Kijk bijvoorbeeld eens naar Teufel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 07 juli 2014 @ 08:36:
1 play 5 voor films is niet genoeg wat mij betreft. Je krijgt zo goed als geen stereo-beeld. Hoe ben je ze van plan aan je TV / Home cinema aan te sluiten?
Ik sluit hem aan op de TV, ik heb geen Home cinema set. Hoe, eigenlijk geen idee, hier heb ik nog niet naar gekeken ik weet alleen dat het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Dan kun je 'm alleen bedraad aansluiten (en dan alleen ook nog maar de play 5, want die heeft een analoge audio-ingang en uitgang om het door te kunnen lussen naar bijv een tweede speaker). "Lagere" sonos producten hebben deze optie niet. Een play 1 of play 3 aansluiten op je TV gaat simpelweg niet lukken. Daarnaast hangt Sonos te veel op het principe van het afspelen van muziekstreams, andere audiobronnen krijg je alleen als optie als je de duurdere producten koopt.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

1 x Play 5 is leuk maar ik moet eerlijk zeggen dat 2 x Play 5 toch echt heer en meester is.

/////Het nadeel is dat als je een Play 5 wilt koppelen aan je tv je de Connect moet hebben, deze is een extra 350 euro./////

De Playbar heeft deze functie er al in zitten, ik weet alleen niet of de playbar ondertussen al DTS kan?(komt dus geen DTS support)

Playbar 699?
2 x play 5 + connect 1150?

(Ik zie nu net ook dat mijn Play 5 jag plug input heeft nog nooit opgevallen of iets mee geprobeerd, het blijft dus wel stereo) En op het Sonos forum zijn er zat die klagen dat het dus pseudo surround is

Als ik jou was zou ik de tv aan een 'wandsteun' hangen en dan de Playbar eronder.
Wil je de play 5 speaker, zou ik zeggen wandsteunen maar ja dan moet er wel nog stroom naartoe.

Wat wel zo is, de Play 5 kun je gebruiken om eventueel een Play 1/3 aan te sturen, wat de Playbar ook kan. Je kan altijd later nog uitbreiden he.

Playbar + 2 x play 1 zou leuk zat zijn lijkt me.

[ Voor 26% gewijzigd door prutser001 op 07-07-2014 09:00 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 06:39
Je hebt geen connect nodig maar er moet van de TV een analoge kabel naar 1 van de play:5's. Daarbij heb je ook nog eens een kans dat je audio en video niet synchroon lopen. Met de playbar heb je een digitale ingang en is de kans kleiner. Ook kun je bij de playbar een vertraging instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Nou, de kans dat je analoge geluid niet synchroon loopt met je TV lijkt me uitgesloten ;) Anders hoef je ook geen koptelefoon in je TV te pluggen..

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Sjaak_Afhaak schreef op maandag 07 juli 2014 @ 08:59:
Nou, de kans dat je analoge geluid niet synchroon loopt met je TV lijkt me uitgesloten ;) Anders hoef je ook geen koptelefoon in je TV te pluggen..
Dit heeft te maken met een mogelijke vertraging omdat het draadloos is, aangezien ik ze alleen voor muziek gebruik kan ik hier niets over zeggen.

Ik zal vanavond wel eens kijken wat die input doet op de Play 5 en of het merkbaar is.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Het is merkbaar, vooral als je als apparaat "AirPlay apparaat" selecteert, dan gaat de vertraging van 70ms naar 700ms. Ik vind 70ms geen probleem bij films en merk het niet, ik lees ook andere ervaringen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
Alvast bedankt voor alle tips en opmerkingen!

Over het algemeen is het dus geen goed idee om 1 play 5 te gebruiken. Misschien toch eens beter gaan inlezen in de Playbar. Maar wat vragen over deze:
Is het mogelijk om deze als "losse speaker" te gebruiken, dat ik deze bijvoorbeeld met een feest buiten neer zet?
Ik weet niet zeker of ik de TV aan de muur kan hangen (kwaliteit muur) zou het mogelijk zijn om de playbar achter de TV neer te zetten? of verstoort dit het geluid? 1 a 2 cm zou dan achter het scherm verdwijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik zou de playbar never de nooit niet achter je TV hangen. Je geluid moet direct bij je oren terecht komen, niet via een omweg. Ik heb verder geen ervaring met de playbar, maar ik ga er vanuit dat ook de playbar vrij te plaatsen is waar je wilt (dus buiten bij een feestje).
btw: Je TV zal max een kilo of 15 wegen. met de juiste bevestigingsmaterialen kun je een dergelijke TV aan een gipswandje hangen. Een ervaren klusser kan je daarbij wel helpen.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:07
en zo iets dan?

http://www.bose.nl/NL/nl/...ose-solo-tv-sound-system/

399 euro adviesprijs

[ Voor 80% gewijzigd door Quas op 07-07-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herr_tol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 23:18
dongilles schreef op maandag 07 juli 2014 @ 08:43:
[...]

Ik sluit hem aan op de TV, ik heb geen Home cinema set. Hoe, eigenlijk geen idee, hier heb ik nog niet naar gekeken ik weet alleen dat het gaat.
Ik heb thuis ook een Play 5.Deze via de koptelefoonaansluiting op mijn TV aangesloten. Mijn advies: dat moet je niet doen. Ik hou dit topic in de gaten voor tips :)

There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Het is voor de TS inderdaad geen slecht plan om eerst een te kijken welke manieren van audio-output zij TV heeft. Veel moderne Tv's hebben vaak geen analoge output meer op een hoofdtelefoon aansluiting na. Deze is zoals hierboven al gezegd is, niet echt geschikt voor aansluiten op een versterker of in dit geval een sonos speaker. Het kan wel, maar het is zeker niet ideaal.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
Dit is mijn tv:
pricewatch: Samsung UE46F6740 Zwart

En bij audio staat:
Audio (3,5mm), Audio Digitaal (S/PDIF)

Eigenlijk geen idee of ik nu de sonos speakers kan aansluiten, hier heb ik niet veel kaas van gegeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:10
Waarom niet gewoon een goedkoper home cinema setje in combinatie met een connect? het geluid is beter, het is goedkoper, je hebt dezelfde mogelijkheden als een play apparaat, en je kunt er dan nog voor kiezen om in de toekomst een extra sonos speaker te kopen die je in de tuin kan gebruiken. Dan kun je die ook nog in andere kamer zetten als je daar muziek wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
Nou zo veel goedkoper zal ik niet uit zijn aangezien ik de connect a 360,- moet kopen en dan nog een surroundset kopen. Als je daar iets in de zelfde geluidskwaliteit wilt kost dat toch ook aardig wat lijkt mij.

Ik lees teminste overal dat de geluids kwaliteit van de sonos systemen goed is voor de prijs en grootte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Een play 5 kan vooral heel hard voor z'n grootte. Geluidskwaliteit is oké, maar kan echt niet op tegen een normale receiver - speaker opstelling. Als ik jou was, zou ik een instapreceiver nemen. Die sluit je optisch of via HDMI aan op je TV. Muziekbronnen zijn er legio. Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen voor kleine bluetooth ontvangertje, die je op je versterker aansluit. De meeste tablets en smartphones ondersteunen audiostreaming via bluetooth, dus aansturen is al geen probleem meer. Je audiobron zou dan ook legio zijn. Radio, spotify, google music, je muziekbibliotheek op je PC, alles is in handbereik.
Koop vervolgens een simpel draagbaar bluetooth speakertje voor in de tuin voor het simpele werk. Voor een goed feestje kun je alsnog je echte versterker eenmalig een paar uurtjes buiten neerzetten.
Bottomline: zorg eerst voor goed geluid in de woonkamer. Een losse versterker is ook modulair uitbreidbaar, alleen niet draadloos.

een voorbeeldje:
Versterker: pricewatch: Onkyo TX-NR525 Zwart
Speakers: pricewatch: Boston Acoustics A 26 set 2.0 (Zwart)
Bluetooth ontvangertje: pricewatch: Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices

just my 2 cents :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:29

mr.paaJ

generatie cmd+z

En waar wil je die A26's dan neerzetten in de bestaande kijkhoek?

Bose Solo (of soortgelijk plateau) of de TV ophangen met een Playbar eronder lijken me de (visueel) mooiste opties.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
Nogmaals bedankt voor alle tips, ik ben er achter dat het toch niet zo makkelijk is als ik had gedacht.

Ik vind het Sonos systeem echt vet maar misschien voor mijn opstelling niet de beste oplossing.
Verder ben ik er wel achter dat als je via de Sonos site besteld de spullen 60 dagen kan uit proberen dus misschien is dat een oplossing voor mij
Pagina: 1