Problemen met een subwoofer en speakers

Pagina: 1
Acties:

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:41
Ik heb gisteren dit leuke nieuwe setje monitoren gekocht om de geluidskwaliteit bij alles wat ik doe (muziek, gamen en films) een boost te geven.
Mijn vorige set heeft het helaas begeven, na lang al last te hebben gehad van ruis werd het nu echt ondragelijk. Iets in de rechterspeaker resoneerde volgens mij. Maar ik heb nu alles aangesloten. De oude subwoofer ook. Nu komt er echter geen geluid uit mijn subwoofer (ondanks dat ik het wel heb ingesteld via Realtek. Iemand tips?

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-01 07:05
Check even in de instellingen van Realtek en Windows --> Config meestal kun je daar ook kiezen voor Digitaal of Analoog. Ik moet in de kiezen voor Digitaal S/PDIF.

Dus is meestal even spelen met dit soort instellingen. ALs het alleen de sub betreft dan zal je toch even moeten kijken of er in Windows ook staat ingesteld hoeveel speakers je set heeft.

• Gijs
Als ik in die realtek interface hem test met testgeluiden functioneert hij naar behoren, ook met windows. zodra ik dan spotify open dan doet ie niks meer over de Bass

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welk setje monitoren (merk/type), welke subwoofer, hoe aangesloten :?
Mijn glazen bol is stuk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gijs
Ja ik geef even de specs:
De nieuwe monitorset is de M-audio AV-40
Mijn oude speakerset is de Philips SPA5300 Hiervan heb ik nu alleen de subwoofer aangesloten
Ik heb op mijn Z87X-UD4H een Realtek ALC898 soundchip.
De oude subwoofer is aangesloten op de blauwe aansluiting van de 7.1 de AV-40 op de groene.
De realtek audio ziet er zo uit in de software:
https://www.dropbox.com/s/py94139963cpq6c/Sound.png