Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat videobestanden van vakanties etc., sinds mijn nieuwe camera zijn die beelden in 1080p en trekt de computer het niet meer. Ook beelden van een gopro wil ik kunnen bewerken.

Wat ga je met je laptop doen?
Video bewerken in moviemaker. Verder mailen en surfen

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Niet teveel, ik heb geen idee in welke prijsklasse ik moet zoeken

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Meenemen doe ik hem nauwelijks. 15inch max. Liefst iets kleiner

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Hij moet 4-5jaar meegaan, gewoon goed werken, .

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:33
Je hebt geen idee in wat voor prijsklasse je moet zoeken.....

Wat heb je nu voor een computer? Wat voor processor zit er in, hoeveel RAM heb je?
Heb je een videokaart, wat voor besturingssysteem draai je.

Ik denk dat als je een redelijke laptop wil je toch snel 650-700 euro moet uitgeven.
Ik heb in de pricewatch wat moois voor je gevonden.

1 laptop met een Intel i7 processor van de vorige generatie voor €600. 4GB RAM, maar geen aparte videokaart. pricewatch: Lenovo IdeaPad Z500-MBYE9MH

Ook heb ik er een gevonden met een i7 processor van de huidige generatie voor €700. Hier zit ook een aparte videokaart ingebouwd. pricewatch: HP TouchSmart 15-j003ed
De i7 processor heeft hyperthreading waardoor je filmpjes sneller zullen renderen. Of het echt nodig is, nee ik denk het niet want het is meer een hobby van je als ik het zo lees.

Kijk zelfs een in de pricewatch en vergelijk meerdere laptops met elkaar.
Je zou ze hier dan kunnen posten en vragen om feedback.

[ Voor 12% gewijzigd door OneTimer op 06-07-2014 15:39 ]

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu deze:

pricewatch: HP Pavilion dm1-3200sd (LS125EA)

Maar die voldoet dus.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
PM_Petrol schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:38:
Je hebt geen idee in wat voor prijsklasse je moet zoeken.....

Wat heb je nu voor een computer? Wat voor processor zit er in, hoeveel RAM heb je?
Heb je een videokaart, wat voor besturingssysteem draai je.

Ik denk dat als je een redelijke laptop wil je toch snel 650-700 euro moet uitgeven.
Ik heb in de pricewatch wat moois voor je gevonden.

1 laptop met een Intel i7 processor van de vorige generatie voor €600. 4GB RAM, maar geen aparte videokaart. pricewatch: Lenovo IdeaPad Z500-MBYE9MH

Ook heb ik er een gevonden met een i7 processor van de huidige generatie voor €700. Hier zit ook een aparte videokaart ingebouwd. pricewatch: HP TouchSmart 15-j003ed
De i7 processor heeft hyperthreading waardoor je filmpjes sneller zullen renderen. Of het echt nodig is, nee ik denk het niet want het is meer een hobby van je als ik het zo lees.

Kijk zelfs een in de pricewatch en vergelijk meerdere laptops met elkaar.
Je zou ze hier dan kunnen posten en vragen om feedback.
Die HP is niet nieuw he.. das een refurbished versie ( of zoals zij dat noemen "renew")

Verwijderd

Topicstarter
Hij moet wel nieuw zijn, refurb is geen optie i.v.m. slechte ervaringen hiermee.

Wat zijn de minimale systeemeisen waar ik naar moet kijken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kleine selectie gemaakt:

pricewatch: Asus X550CC-XX424H

pricewatch: HP Pavilion 15-n213ed

pricewatch: Acer Aspire E1 572G-74506G50Dnii

Of deze (met eventueel extra geheugen?)

pricewatch: Toshiba Satellite L50-A-1EH

Zijn deze geschikt voor mijn doel? Welke is de beste koop? Zijn er betere in deze prijsklasse? Minder mag ook, maar het moet gewoon goed werken.

• DreGTI
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-04 18:11
Vandaag de Toshiba Satellite L50-A-1EH besteld voor 622,- (youre pc store) incl. verzendkosten :)
Voornamelijk aangeschaft ivm het verwerken van mijn GoPro files / editing van de 1080P beelden.
Is voorzien van een sterke I7 processor en een extra videokaart, de GT740M
Ga hem eerst zo proberen en mocht het bewerken toch niet vlekkeloos gaan dan misschien nog een reepje DDR3L bij bestellen en uiteindelijk ook een SSD maar daar gaan we eerst maar even voor sparen.

Extra info CPU: KLIK

[ Voor 10% gewijzigd door DreGTI op 22-07-2014 17:00 ]

• Pietertjeeuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07 19:02
Ik zou voor de lenovo y50 gaan. goed gekoelt, i7, 8gb werkgeheugen gtx 860m, Alleen het scherm is bagger maar goed je hebt wel zieke specs voor een mooie prijs! ~1100

Voor videobewerking zou ik minimaal voor 8 gb werk geheugen gaan en een i7!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Misschien is de Lenovo Flex 2 met i7 iets?

• DreGTI
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-04 18:11
Toshiba is binnen, eerste film al bewerkt en dat gaat perfect!
Aanradertje

[ Voor 7% gewijzigd door DreGTI op 27-07-2014 12:45 ]

Pagina: 1