Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 13:07
Ik ga een Asus N56JN-CN035H kopen, deze ga ik gebruiken als ontwikkelomgeving. Daarin stop ik een 500GB 840 EVO SSD en ik wil extra geheugen.

Standaard zit er 6GB in, kan ik hier gewoon een 8GB module bij plaatsen om 14GB te krijgen of werkt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat gaat waarschijnlijk niet werken. Er zijn geen 6GB modules, dus nu zit er waarschijnlijk 4+2GB in. Je zult dus 1 van die 2 modules eruit moeten halen.
Tenzij je notebook 4 SODIMMsloten heeft, maar die kans acht ik vrij klein, gezien dat zeldzaam is in notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:13

TommieW

Numa numa.

TERW_DAN schreef op zondag 06 juli 2014 @ 09:55:
Dat gaat waarschijnlijk niet werken. Er zijn geen 6GB modules, dus nu zit er waarschijnlijk 4+2GB in. Je zult dus 1 van die 2 modules eruit moeten halen.
Tenzij je notebook 4 SODIMMsloten heeft, maar die kans acht ik vrij klein, gezien dat zeldzaam is in notebooks.
Op de website van Asus staat dat 'ie inderdaad twee SODIMM sloten heeft.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
@TERW_DAN Volgens mij zitten er inderdaad 2 slots in. Ik kan dus wel die 2GB vervangen voor 8GB om 12GB te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, dat kan prima.
Waarschijnlijk heb je ondanks dat je met 2 ongelijke modules zit nog steeds dualchannel, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ook kun je de SSD beter vervangen door de crucial m500/mx100, goedkoper, maar betrouwbaarder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
De SSD had ik al gekocht, ben nu Windows erop aan het zetten :)

Geheugen bestel ik van de week even. Ik moet zeggen de laptop voelde niet echt snel met de "oude" schijf dus ik ben benieuwd hoe dat straks is.

Als de SSD erin zit met extra geheugen heb ik toch een goede laptop voor een schappelijke prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvodelaere
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-08-2022
Ik ben benieuwd hoe je laptop nu werkt met een ssd. De snelheid valt mij tot nu toe ook erg tegen bij deze laptop... Ik overweeg er ook een ssd in te stoppen. Ben benieuwd hoe het jou bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xuwei010
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-04-2024
ik ben ook van plan deze laptop te kopen maar is de snelheid verder wel goed naast het opstarten en laden van progamma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

yvodelaere schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:34:
Ik ben benieuwd hoe je laptop nu werkt met een ssd. De snelheid valt mij tot nu toe ook erg tegen bij deze laptop... Ik overweeg er ook een ssd in te stoppen. Ben benieuwd hoe het jou bevalt
Err, ik heb de oudere versie met 740M en 3630QM, maar verder vergelijkbaar.

In ieder geval, de HDD vond ik ook tergend traag en heb ik vervangen door een SSD. Werkt prima.
Pagina: 1