Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet stopt tijdens downloaden, download loopt wel door

Pagina: 1
Acties:

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Van het weekend druk bezig geweest om een ethernet kabel naar de slaapkamer te leggen. Erg omslachtig geworden omdat het vanuit de kelder naar de eerste etage moet. Alle apparatuur aangeschaft en gelegd en verrek, het werkt.
Ik merkte echter dat WiFi op de slaapkamer (puur voor telefoon en laptop) niet voldoende bereik had om stabiel te kunnen internetten, dus een tweede router geplaatst in de slaapkamer.
Het leek op het eerste gezicht allemaal goed te werken, mijn PC is aan die tweede router verbonden via een ethernetkabel en ik haalde keurig de 200Mbit die UPC opgeeft met een speedtest, samen met een Upload van 20Mbit met een ping van ongeveer 12-14ms. So far so good, tot dat ik een game ging downloaden via steam. De snelheid was keurig en stabiel, echter kan ik tijdens het downloaden niet meer internetten. Chrome geeft aan dat 'ie niet verbonden is met het internet na een tijdje ''Resolving host'' aan te geven. Steam downloadt ondertussen vrolijk verder, zonder vertraging of wat dan ook. Mijn laptop en telefoon, die beide met de tweede router in het netwerk zijn verbonden doen het terwijl mijn desktop PC aan het downloaden is ook niets meer.
Ik heb al uren zitten googelen, maar ik kom eigenlijk niets tegen over dat internet wegvalt, maar downloads rustig blijven draaien. Hetzelfde gebeurt overigens ook met Uplay, Origin etc.

Dit is een schets van die situatie:

Modem (UPC) -> Router (Asus RT-AC66U) -> Gigabit Switch (Netgear Prosafe GS105) -> Gigabit Switch (TP-Link SG1005D) ->Router (D-Link DIR-685) -> PC (Killer E2200)

Mijn laptop is voor de duidelijkheid draadloos verbonden met de D-Link router als ik op de slaapkamer ben.
En nogmaals, de verbinding, ook tijdens games of het streamen van Youtube video's is prima. Het loopt pas in de soep zodra ik een game daadwerkelijk download via steam of een andere client. Zodra ik dat pauzeer kan ik onmiddellijk weer door internetten.

Ik kom er niet uit, wie heeft er een idee? 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Iuigi op 06-07-2014 02:52 ]

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-11 23:46
gebeurt dit ook als je een limiet op je snelheid zet? bijv op 500KB zou hij genoeg ruimte moeten hebben voor overige verkeer. mischien trekt steam de lijn gewoon vol oid

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11 10:30
Ik heb het probleem met Arma 3, tijdens het pingen van servers dat de DNS(router) doodloopt vanwege de connection count. Misschien iets mee te maken?

[ Voor 14% gewijzigd door MrFax op 06-07-2014 03:00 ]

That's it, I'm done.

• Iuigi
beun92 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 02:57:
gebeurt dit ook als je een limiet op je snelheid zet? bijv op 500KB zou hij genoeg ruimte moeten hebben voor overige verkeer. mischien trekt steam de lijn gewoon vol oid
Al geprobeerd, helpt helaas niet.
MrFax schreef op zondag 06 juli 2014 @ 03:00:
Ik heb het probleem met Arma 3, tijdens het pingen van servers dat de DNS(router) doodloopt vanwege de connection count. Misschien iets mee te maken?
Ik denk dat ik met mijn zeer beperkte kennis van netwerken ongeveer snap wat je bedoelt. Het klinkt logisch, denk ik. Heb je daar een oplossing voor gevonden?

Via Utorrent downloaden gaat overigens wel prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Iuigi op 06-07-2014 03:14 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
2e router(d-link), hoe heb je deze ingesteld.
Heb je op beide routers, andere ip nummers/netwerk nummers. Dus voor je d-link een andere ip range kiezen.

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Welke user interface gebruik je. In Windows 8 staat data limit misschien aan gevinkt?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Router boven als AccessPoint ingesteld (in aanvulling op jan99999 zijn reactie)?

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Iuigi
Ik ben er mee aan het worstelen. Ik heb de IP starting pool van de Asus router ingesteld zodat 'ie start op 192.168.1.4, en ik heb de D-link router het IP 192.168.1.3 gegeven. De DHCP server op de D-link router staat uit, die op de Asus router staat vanzelfsprekend uit. Ik heb DNS servers van OpenDNS gebruikt, en het lijkt te werken. Is het verstandig om de DNS servers in de Asus router hetzelfde in te stellen als op de D-link of maakt het niet zo veel uit?

Edit: Mijn laptop, krijgt als ik 'm draadloos verbind met de D-Link router geen IP-adres. Moet ik dan toch de DHCP server in de D-Link router aan laten staan met een andere pool dan de Asus?

[ Voor 17% gewijzigd door Iuigi op 06-07-2014 13:53 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je D-Link router moet GEEN router functie uitvoeren. Gewoon in Access Point modus zetten. Laat de Asus IP adressen uitdelen en verbind alles op de LAN poorten van de D-Link router boven. Dus de computer en Asus gaan beide in een LAN poort, de WAN poort gebruik je dus niet.

Dus dan krijg je iets als dit: UPC modem -> (WAN) Asus router (LAN) -> switches -> (LAN) D-Link (LAN) -> PC.
Waarom heb je eigenlijk die switches er nog tussen? Heb je zoveel apparaten in huis dat je al die poorten nodig hebt?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:19
Welk UPC modem heb je en hoe is die ingesteld (modem/router of bridge-mode)?
Deelt ie ook nog IP-adressen uit?

• Iuigi
Hero of Time schreef op zondag 06 juli 2014 @ 14:47:
Je D-Link router moet GEEN router functie uitvoeren. Gewoon in Access Point modus zetten. Laat de Asus IP adressen uitdelen en verbind alles op de LAN poorten van de D-Link router boven. Dus de computer en Asus gaan beide in een LAN poort, de WAN poort gebruik je dus niet.

Dus dan krijg je iets als dit: UPC modem -> (WAN) Asus router (LAN) -> switches -> (LAN) D-Link (LAN) -> PC.
Waarom heb je eigenlijk die switches er nog tussen? Heb je zoveel apparaten in huis dat je al die poorten nodig hebt?
Ah, ik ging van de Lan van de switches naar de WAN in de D-link. Daar gaat het al mis denk ik. Ik heb de switches inderdaad nodig, aan de asus zitten de televisie, versterker en HTPC, en switch. Aan de eerste switch een internet radio, Mac Mini en een download/werk PC, op de tweede switch zit nog een internet radio(wekker), PC, NAS, Game console en dus de D-link router waar mijn game PC op zit.

Het UPC modem is een all in one unit, waarvan de router modus is uitgeschakeld.

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Welke firmware heb je draaien of je AC66, Merlin toevallig? QOS aanstaan? Ik heb namelijk af en toe hetzelfde probleem, weet ook niet waar het aan ligt, heb toen de originele ASUS firmware (RTN66U) terugop gezet en toen geen problemen meer! Toeval of niet, ik weet het niet.

• Iuigi
harrytasker schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:06:
Welke firmware heb je draaien of je AC66, Merlin toevallig? QOS aanstaan? Ik heb namelijk af en toe hetzelfde probleem, weet ook niet waar het aan ligt, heb toen de originele ASUS firmware (RTN66U) terugop gezet en toen geen problemen meer! Toeval of niet, ik weet het niet.
Originele firmware, QOS uitgezet, internet was ondraagelijk traag met QOS aan. Inmiddels de kabel van de Switch naar de D-Link router in een LAN i.p.v. WAN poort gestopt, de D-link in acces point mode gezet, en ik heb zowel wifi als ethernet internet vanaf de D-Link. Nu even testen of ik kan downloaden en internetten tegelijk.

Edit: Opgelost! Bedankt! _/-\o_

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het kan zo simpel zijn als correct aansluiten en instellen. Zeker als de D-Link niet in AP mode stond. In AP mode kan het zijn dat 't de WAN poort verandert naar een extra LAN poort, maar ik zou persoonlijk dat risico niet meer nemen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je dat ding in AP modus hebt staan, zorg ook even dat beide WLAN's de zelfde kanalen hebben. Willen mensen nog wel eens vergeten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
Volgens mij juist niet dezelfde kanalen, maar wel dezelfde SSID en beveiliging (type en wachtwoord). Op die manier storen ze elkaar niet, maar kan je device wel de sterkste van de twee kiezen. Als je ze op hetzelfde kanaal zet gaan ze elkaar juist storen dacht ik altijd?
Pagina: 1