Hallo medeTweakers,
(offtopic inleiding
)Ik doe op het moment een MBO4 ICT beheer opleiding (MBI als vooropleiding). Nou krijg ik van mijn pa 1000,- als ik overga naar het laatste jaar (dit is al zeker, want ik heb mijn derde jaars stage gisteren succesvol afgerond).
Nou wil ik mijn huidige setup upgraden, en dan specifiek mijn monitor en GPU. Ik heb 1000,- als budget, maar hier moet ook nog een scooter van gekocht worden. Mijn totale budget hiervoor is dus 1000,-. De reden dat ik dat ik wil upgraden is dat mijn huidige setup goed is behalve mijn monitor en GPU voor gamen voornamelijk. Ik wil gaan gamen op 1920x1080, maar windows etc op 5760x1080 draaien (na wel overwegen heb ik ook 2560x1080 als optie erbij gezet).
Mijn huidige setup is:
- I7 4770
- 24GB Ram (voor onder andere HyperV)
- 650Watt OCZ voeding
- 5850 Club3D (word idle 90graden, load valt ie uit)
- Dell Full HD monitor
- (Mocht er nog iets van mijn huidige setup nodig zijn dan zal ik dat asap online zetten)
Ik heb heb Nvidia als voorkeur merk, maar mocht AMD een veel beter aanbod hebben sta ik daar ook voor open. De volgende merken wil ik NIET (slechte ervaringen mee): CLUB3D, HIS, Point Of View, PowerColor, Sweex, Xpertvision.
De volgende monitor had ik gevonden en lijkt mij met het budget in gedachte een goede monitor:
- pricewatch: Hanns.G HL226HPB Zwart
De volgende GPU had ik gevonden en lijkt mij met het budget in gedachte een goede GPU:
- pricewatch: Asus R9280X-DC2T-3GD5
- pricewatch: MSI GeForce GTX 770 Gaming
- pricewatch: MSI GeForce GTX 760 Gaming
(offtopic inleiding
Nou wil ik mijn huidige setup upgraden, en dan specifiek mijn monitor en GPU. Ik heb 1000,- als budget, maar hier moet ook nog een scooter van gekocht worden. Mijn totale budget hiervoor is dus 1000,-. De reden dat ik dat ik wil upgraden is dat mijn huidige setup goed is behalve mijn monitor en GPU voor gamen voornamelijk. Ik wil gaan gamen op 1920x1080, maar windows etc op 5760x1080 draaien (na wel overwegen heb ik ook 2560x1080 als optie erbij gezet).
Mijn huidige setup is:
- I7 4770
- 24GB Ram (voor onder andere HyperV)
- 650Watt OCZ voeding
- 5850 Club3D (word idle 90graden, load valt ie uit)
- Dell Full HD monitor
- (Mocht er nog iets van mijn huidige setup nodig zijn dan zal ik dat asap online zetten)
Ik heb heb Nvidia als voorkeur merk, maar mocht AMD een veel beter aanbod hebben sta ik daar ook voor open. De volgende merken wil ik NIET (slechte ervaringen mee): CLUB3D, HIS, Point Of View, PowerColor, Sweex, Xpertvision.
De volgende monitor had ik gevonden en lijkt mij met het budget in gedachte een goede monitor:
- pricewatch: Hanns.G HL226HPB Zwart
De volgende GPU had ik gevonden en lijkt mij met het budget in gedachte een goede GPU:
- pricewatch: Asus R9280X-DC2T-3GD5
- pricewatch: MSI GeForce GTX 770 Gaming
- pricewatch: MSI GeForce GTX 760 Gaming
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2014 18:59 ]