Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Ha, ik ben een vervent dual sim gebruiker, temeer omdat ik nogal eens in het buitenland vertoef, ook buiten europa en gewoon zonder teveel op de kosten te hoeven letten op alle media bereikbaar wil blijven.

Heb nu een Jiayu G4, prima toestel, zeker ook door de dikke batterij maar ik wil nu wel eens een topmodel.

De Xiaomi mi3 is inmiddels goed betaalbaar, ook in 64GB versie en alle andere specs zijn ook top. Alleen lijkt het alsof er bij het hogere segment, met grote accu, met goeie camere en 5 inch FHD geen dual sims te vinden zijn, zo ook de Xiaomi.

Nu vond ik na wat gegoogle dit:

http://www.simore.ch/en/t..._sim_card_infinite.php#11

Ze zijn er 99.99% zeker van dat deze gaat werken op de mi3 en ik krijg een flinke korting om het uit te proberen. Verbaast me dat ik ook niets erover kan vinden hier op het forum maar als dit product doet wat het zegt dan wordt een telefoon kiezen een stuk eenvoudiger. Ik probeer nog wat meer info te vinden maar dacht het hier alvast te posten. misschien zijn er wel al mensen die zo'n adapter geprobeerd hebben. Hun verhaal met allerlei bullshit specs en tech kreten is natuurlijk erg dik er bovenop maar als het werkt, dan werkt het....

jullie gedachten en ideeën graag

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11 18:29

thorgal21

Forum Noob

Schakelt een Dual sim telefoon niet tussen de 2 slots? Dus als je bijv. sim kaart in slot 2 wilt gebruiken hij slot 1 dan tijdelijk uitschakeld?

• DaBuzzzzz
De software kan overweg met dual, met een stukje logica op de adapter is het technisch mogelijk te switchen zonder fysieke switch. Voor Android boeit het verder niet, die lust wel 5 sims

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:58
Moet je voor 2 actieve sims geen aparte antennes hebben? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben.

• DaBuzzzzz
De vraag is of het 2 active is, maar dat krijg ik er niet uit

• tiempjuuh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:53
Die adapters zijn eigenlijk nooit 2 active. Je moet een bepaald nummer (dus bijv. *#100#) bellen om te switchen. Dit komt inderdaad omdat je voor 2 active bepaalde hardware nodig hebt die een normale (non-dualsim) telefoon gewoon niet heeft.

• DaBuzzzzz
Nee, in dit geval niet. Zit een stukje logica en software in. Ik heb nog wat aanvullende vragen gesteld, wordt vervolgd

• DaBuzzzzz
Het kostte wat moeite om het er uit te trekken maar idd, het kan niet. Wel hebben ze allerlei slimmigheden om snel te switchen via een stukje software. Hierdoor is het enigzins bruikbaar maar niet als een echte dual sim., Helaas...
Pagina: 1