Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Plotseling ingelogd als onbekende user

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zojuist opende ik op mijn telefoon (iPhone 4s) met de browser Chrome de tweakers.net website (ik gebruik altijd Chrome). Ik kreeg toen de melding dat ik gebanned zou zijn, wat mij nogal verbaasde. Kort daarop viel me op dat ik ingelogd was als "Omer Uyar" (omer_uyar10@hotmail.com). Dit ben ik niet, en ik ken deze user ook niet. Ik ben daarom meteen maar uitgelogd.

Voor zover ik weet was ik, voordat dit zich voordeed, ook niet ingelogd met mijn eigen account.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Klinkt als een verkeerd cachende proxy...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen proxy ingesteld. Ik internet via 3G van Vodafone zakelijk.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat betekend niet dat je er geen gebruikt: nieuws: Vodafone-klanten klagen over traag internet door niet uit te schakelen proxy ;) Zie ook [Vodafone] Slecht ladende pagina's (1.1.1.* probleem)

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 06-07-2014 19:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat de provider ook zelf een proxy kan inzetten, maar wist niet dat Vodafone dit ook doet (kan me het nieuwsitem niet meer herinneren).

Anyway, als ik de enige ben die dit issue gemeld heeft lijkt het me save dit als een glitch te beschouwen. Wel een lelijke (vanuit informatiebeveiligings-perspectief).

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:39
heeft dit niet te maken met het idee dat mobiele internet gebruikers eigenlijk achter een NAT netwerk lijken te zitten, en daardoor een gedeeld "extern-IP" delen en daardoor geblokt en ingelogd kunnen zijn op basis van het externe-IP?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad een ip-adres in een private range (192.168.x.x), en zal mijn publieke IP dus wel delen met een hoop andere Vodafone 3G gebruikers. Aangezien Vodafone blijkbaar een proxy gebruikt, zal het publieke IP dat van de proxy zijn.

Maar ik kan me niet voorstellen dat login sessie info enkel als gevolg van hetzelfde public IP in de war raakt. Vermoedelijk doet de Vodafone proxy ook iets "slims" met cookies.
Pagina: 1