[MacBook] 13" Late 2007 OS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Goedenavond,

Ik heb hier een MacBook uit 2007 waar volgens mij alleen Lion op kan. Nu staat er Lion op, maar ik wil de Macbook opnieuw installeren. Ik heb geen appleid waar ik Lion op gekocht heb en de DVD speler die erin zit is stuk.

Nu heb ik gelezen dat er een USB stick besteld kan worden via Apple, maar ik las ook dat ze dit niet meer doen voor Lion.

Is er een manier om het OS opnieuw te installeren? Via de diskmanager zie ik geen recovery partities, dus neem aan dat die er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 14:16
Hoe ben je dan aan Lion gekomen?

Anyhow, ik denk niet dat ze Lion nog leveren op USB stick. Mogelijk dat iemand anders hem nog voor je uit de App Store kan halen en op een USB-stick kan zetten?

Ik weet verder niet wat de restricties daar voor zijn (of het überhaupt wel mag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 22:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

command+option+R ingedrukt houden bij boot en je krijgt de recovery als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
De info hier kan behulpzaam zijn als je de partitie opnieuw aan moet maken.

http://musings.silvertoot...-7-updated-for-mavericks/

Er si vast wel ergens een DMG te downloaden met LION, hoewel ik begrepen heb dat de versies bij de oudere modellen hardware specifiek konden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 15:26
Snow Leopard kan volgens mij toch ook op een MacBook uit 2007 geinstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 09:19

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Volgens mij kun je door tijdens het opstarten Command+R ingedrukt te houden een reinstall via netwerk doen, dan download'ie zelf z'n originele OSX versie, waarna je evt. kunt upgraden als je deze al hebt gekocht via de store.

Hoe ben je aan Lion gekomen zonder het te kopen?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
"Hoe ben je dan aan Lion gekomen?"
Stond er al op :(

"Mogelijk dat iemand anders hem nog voor je uit de App Store kan halen"
Staat niet meer in de store. Alleen Snowleopard is te koop:
https://selfsolve.apple.c...ountry=USA&id=W8744461Z63

"command+option+R ingedrukt houden bij boot en je krijgt de recovery als het goed is."
Er is geen recovery partitie meer :(

"Snow Leopard kan volgens mij toch ook op een MacBook uit 2007 geinstalleerd worden?"
Snow Leopard is ouder. Heb liever Lion :)

"Er si vast wel ergens een DMG te downloaden met LION"
Dit was de enige optie..

Ik wilde het graag op de legale manier doen, maar er zat blijkbaar niets anders op om ergens de DMG te downloaden en daar een USB stick van te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Squ1zZy op 06-07-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:02

nelizmastr

Goed wies kapot

Squ1zZy schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:53:
"
"Snow Leopard kan volgens mij toch ook op een MacBook uit 2007 geinstalleerd worden?"
Alleen de MacBook pro. Niet de Macbook.
Onzin. Snow Leopard is ouder dan Lion. De 2007 kwam nog net met Tiger of net met Leopard uit. Snow Leopard draait prima op een 2007, echter is SL niet meer ondersteund.

Waar jullie op doelen is Mountain Lion, 10.8. Die kan in sommige gevallen met MLPostfactor nog draaien op een aantal Core2Duo MacBooks met Intel graphics.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 09:19

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Squ1zZy schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:53:
"Hoe ben je dan aan Lion gekomen?"
Stond er al op :(

"Mogelijk dat iemand anders hem nog voor je uit de App Store kan halen"
Staat niet meer in de store. Alleen Snowleopard is te koop:
https://selfsolve.apple.c...ountry=USA&id=W8744461Z63

"command+option+R ingedrukt houden bij boot en je krijgt de recovery als het goed is."
Er is geen recovery partitie meer :(

Snow Leopard is ouder. Heb liever Lion :)

"Er si vast wel ergens een DMG te downloaden met LION"
Dit was de enige optie..

Ik wilde het graag op de legale manier doen, maar er zat blijkbaar niets anders op om ergens de DMG te downloaden en daar een USB stick van te maken.
Zonder recovery-partitie gaat'ie naar een internet-recovery, dus dat mag het probleem niet zijn.
Je hebt alleen geen Lion dan.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
nelizmastr: Klopt, had het al aangepast.
Firesphere: Kan wel kloppen. Nu ik Lion geïnstalleerd heb ziet het inderdaad anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Firesphere schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:59:
Zonder recovery-partitie gaat'ie naar een internet-recovery, dus dat mag het probleem niet zijn.
Je hebt alleen geen Lion dan.
Internet Recovery is alleen aanwezig op Macs vanaf 2011, en geselecteerde modellen (vanaf 2010) met een firmware update (zie hier en hier). Voor een MacBook uit 2007 gaat dat dus helaas niet werken.
Pagina: 1