Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Pc start niet meer op Siemens Scaleo J

Pagina: 1
Acties:

• jasper_loil
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-09 08:59
allo,

Zoals jullie kunnen zien ben ik nog in bezit van een oldskool siemens scaleo j pc. Lach niet: ooit gekocht bij de gamma.

altijd trouwe dienst gedaan. en aangezien ik mijn computer toch bijna nooit gebruik vind ik het ook onzin om voor een paar honderd euro een nieuwe te kopen.

Sinds kort wil hij niet meer opstarten. Dat wil zeggen ik krijg bij opstarten zwart beeld.

Ik heb er destijds een ati radeon x1650 videokaart in gezet.
sinds kort gaf mijn pc wel eens de melding dat de temperatuur van de videokaart te hoog werd.
ik ben toen op onderzoek uit gegaan en kwam er achter dat de fan die op deze videokaart gemonteerd was, dan helemaal niet draaide.
Als je een tikje tegen de fan gaf deed hij het gewoon weer. toen kreeg ik echter wel beeld op mijn beeldscherm: windows (xp weliswaar) startte gewoon op.

aangezien de videokaart al kuren gaf, leek het mij dus logisch dat het hem hier in zou kunnen zitten. videokaart dus gedemonteerd en de on board videokaart van mijn pc gebruikt.

helaas! nog steeds hetzelfde resultaat: zwart beeld tijdens opstarten.

Tussendoor heb ik ook al een ander scherm geprobeerd. en heb de pc al met perslucht door geblazen (in het verleden wel eens stofophoping in een pc gehad, waardoor deze ook niet op wou starten, na het schoonmaken met perslucht startte de pc ineens weer op)

maar alles zonder resultaat!

verder als ik een vinger tegen de harde schijf aan leg voel ik deze wel trillen, dus deze lijkt mij ook te werken.

ik vroeg me af of er iemand van jullie is die mij zou kunnen helpen? want zoals ik al zei ik weet dat het een oud beestje is, maar ik gebruik hem bijna nooit, en als ik hem gebruik is het voor wat muziek films of om mail te lezen. dus vind het onzin om n pc van een paar honderd euro nieuw aan te moeten schaffen.

groetjes jasper hieltjes