Toon posts:

Mem. optellen happert tijdens posten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is echt vaag.
Ik heb een Bx-Master (van MSI) Microstar.
En omgebouwd naar RAID. bios reflasheb bla bla bla. Dat werkt goed.
Het probleem: Zit een P3 700 op. En loopt op
933mhz, meen 1.7v
Dat loopt goed, maja 99,6% dan.
Tijdens booten Met 256mb sdram 133mhz (moet kunnen) Happert het tellen, dus telt tot 32mb, hup stil en gaat weeer verder, dit herhaalt in stapjes tot 256mb, (en ja het geheugen is 100%goed) Getest met testkaart enz enz, Als ik de cpu op 100mh bus zet, (700mhz)
Is die tussenstop tijdens tellen veel kleiner, bijna onmerkbaar. MOBO niet 100%

Ik ga iniedergeval van de week, eens het ram en cpu op een MSI 815E mobo zetten en dan eens proberen.......dan op 700mhz als 933mhz proberen... iemand een beter idee?

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

quickboot aanzetten.
Test hij niet eerst het geheugen en geeft hij in een keer de juiste hoeveelheid.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
dit heb ik ook.

ik heb ook een bx mobo, van de aldi anderhalf jaar geleden...

Ik stoor me er niet echt aan, maar het is me wel eens opgevallen. Hij doet het trouwens niet altijd. Ik kan me niet voorstellen dat het slecht is of kwaad kan ofzo..

Achja, ik heb weinig zin om te wachten tot hij 256 mb intern gechecked heeft, dus ik druk altijd maar meteen op esc :D

Verwijderd

Topicstarter
Heb quick boot aan staan, maardan zie je hem nog langzaam tellen, lijkt wel of dat niet werkt, enja druk ook altijd op Escape,
ik ga toch van de week als ik genoeg tijd heb, die P3 met mem op een I815E bordje testen. krijg dat kreng (p3700mhz) trouwens niet 100%stabiel boven 933mhz :((((