Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aankoopadvies BluRay speler ( met dlna en Netflix)

Pagina: 1
Acties:

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:31
Hallo,

Om mijn oude blu ray speler en mediaplayer te vervangen zoek ik een bluray speler die zo'n beetje alles in 1 heeft. Dus dat ik ook mijn gedownloade MKV'tjes vanaf mijn NAS kan streamen, en als het even kan ook Netflix kan weergeven. Kan ik ook gelijk die PC loskoppelen van mijn homecinema set.

Mijn budget is ongeveer 150 euro. Eigenlijk was mijn oog gevallen op de Sony 4200 of 5200, maar ik heb geen idee hoe ze presteren met MKV's met ondertiteling en dergelijke.

Dus heb je een ervaring met een apparaat dan hoor ik dat graag van je. Ik zoek geen losse mediaspeler want ik koop ook graag een blu-ray schijf zo op z'n tijd.

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken.

Oja, waarom ik die PC niet gebruik voor dit alles, is omdat ik de beeldkwaliteit van een native blu-ray speler toch mooier vindt dan van PC met radeon 5450 videokaart.

[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Freeze op 05-07-2014 14:33 ]

XBL gamertag StayingPow3r

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een BR met DLNA is er wel, maar aan de dure kant. En de vraag is of het dan ook netflix heeft. Ik ken alleen Oppo die ook Netflix ondersteunt. Beginnen bij 699 euro ;)
Dune heeft voor zijn HD mediaplayer een bluray addon. Die is iets goedkoper.

Maar voor 150 euro een hele hoop mogelijkheden en kwaliteit verwachten is een beetje een utopie ben ik bang.

[ Voor 28% gewijzigd door The Eagle op 05-07-2014 20:10 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-11 17:27

Mavamaarten

Omdat het kan!

De reden die je geeft is dikke onzin. Tenzij je iets niet juist hebt staan met de resolutie, zal het beeld van een BR-speler gelijk zijn aan dat van een PC (mits je dezelfde bron gebruikt). Een Blu-Ray speler met DLNA ga je niet zo heel goedkoop vinden vrees ik. Een PC is hier toch echt beter.

Android developer & dürüm-liefhebber

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heb zelf een blu rayspeler van Marantz. Deze ondersteunt ook Netflix maar hiervan maak ik geen gebruik. MKV's streamen kan de speler ook maar ook dit gebruik ik niet want daar heb ik juist een htpc voor met XBMC. Ik ben van mening dat je met een alles in 1 oplossing slechter af bent.

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-10 14:33
Denk eraan dat zowat elke nieuwe blu ray speler is uitgerust met Cinavia DRM technologie wat het vaak heel lastig maakt om gedownloade films af te spelen via DLNA (het detecteert een watermerk in de audio stream en stopt met af spelen na enkele minuten indien het afspelen niet van een originele bron gebeurt). Dat maakt DLNA in een blu ray speler plots veel minder interessant. Dus ga je op zoek moeten naar een ouder model of eentje waarvoor je custom firmware kan vinden die Cinavia uitschakelt.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik zou een simpele speler voor bluray pakken, en een mediaspeler los. Bijvoorbeeld WD TV live voor netflix, dlna en Sony 1200 voor (2D) bluray. Kom je ook op ongeveer €150 uit en dan weet je zeker dat het netwerk gedeelte fatsoenlijk werkt.

Blu-Ray met DLNA en Netflix kan wel degelijk goedkoop, genoemde Sony's bijvoorbeeld maar ook LG doet het redelijk, maar zijn gewoon niet zo flexibel met bestanden en beveiliging. Daar doet een duurdere bluray speler niets aan.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:53
Mijn Samsung BD-D5000 voldoet al aan je wensen, maar zou ik afraden.
Hele trage lawaaiige speler. Wellicht zijn andere modellen beter, maar dit ding is het geld niet waard.
Je zult moeten letten op 'smart' spelers.

Heb je al aan de optie gedacht om een Playstation3 te kopen?

[ Voor 95% gewijzigd door frickY op 06-07-2014 13:04 ]

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:30
Er zijn best BR spelers te vinden die zowel DLNA als Netflix ondersteuning heeft inclusief MKV's met ondertiteling die binnen je budget vallen. Hoe goed het allemaal werkt is een tweede. Ikzelf heb een Panasonic DMP-BDT500 en deze werkt goed voor Blu-ray's maar het "Smart TV" gedeelte waar de Netflix applicatie op zit werkt zeer langzaam. DLNA is zeer beperkt en gebruik ik niet.

Samsung is erg onduidelijk hierin. De F (oude) serie heeft wel weer Netflix en de nieuwe H serie had schijnbaar een bug waardoor dit niet erop zit (al opgelost?) en als ik de Netflix site bekijk zie ik een hoop spelers van Samsung staan die Netflix ondersteuning hebben behalve in Nederland :? Ook zie ik in de handleiding niet staan wat de beperkingen/mogelijkheden zijn via DLNA.

Als ik de handleiding erbij pak van de Sony spelers die je op het oog had en dan vanaf pagina 42 ga lezen over wat via DLNA werkt dan kun je bijna niets via DLNA afspelen qua audio en video.

Een speler die ik tegen kom die wel meer afspeelt via DLNA is de LG BP640. Als ik daarvan de handleiding bekijk geven ze aan dat deze alleen ondertiteling ondersteunen als je gebruik maakt van hun eigen DLNA "SmartShare" software. Dan moet je dus je PC gebruiken als DLNA server in plaats van je NAS en is ook niet echt wenselijk waarschijnlijk.

Een mediaspeler met ingebouwde Blu-ray speler valt buiten budget en heeft ook zo zijn beperkingen (meestal geen BR menu ondersteuning of Netflix).

Ik denk dat je beter af bent met een Blu-ray speler met Netflix ondersteuning en een losse mediaspeler (Of een (i5) Intel NUC + XBMC als je bijvoorbeeld 1080P anime wilt afspelen die het exotische Hi10P video codec gebruikt).

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Ik denk dat je met een yamaha bd-s673 aardig in de buurt komt !
Netflix dnla wifi etc etc....

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:31
Iedereen bedankt voor zover met het meedenken, jullie input is van zeer hoge waarde voor me en zeer leerzaam. Mn name het stukje over Cinavia heeft me op scherp gezet. Ik hou mijn oude Sony BDP-S550 en koop maar gewoon een nieuwe mediaplayer, waarschijnlijk een Medi8er of WDTV live, zoiets.

XBL gamertag StayingPow3r

Pagina: 1