Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

pc start in efi shell version 2.31 [4651]

Pagina: 1
Acties:

• Cartman75
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-08 08:39
Ik heb mijn pc zon 2 jaar en dit gebeurt nu voor de 2de keer dat windows 7 niet opstart, maar meteen na bios in efi shell scherm sta. Wat kan dat zijn en hoe verhelp ik dit. Ik heb een msi z77a gd55 moederbord

[ Voor 11% gewijzigd door Cartman75 op 05-07-2014 14:59 ]

• Cartman75
iemand die hier ervaring mee heeft
Modbreak:Aub je topic niet <24u omhoogschoppen. Het is hier geen helpdesk, in de vakantieperioden in het weekend na een nachtelijk voetbalwedstrijd waar half NL naar keek is het niet gek dat mensen anderen dingen aan het hoofd hebben dan reageren op een GoT topic.

Komt bij dat gebrek aan reactie bijna altijd in je topicstart te zoeken is. Die is hier uitermate karig. Nodigt niet bepaald uit tot reactie... :o

Graag voortaan even moeite nemen om situatie duidelijker te schetsen en ook even te vermelden wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt.

[ Voor 98% gewijzigd door dion_b op 07-07-2014 00:08 ]

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:48

lasharor

7 december 2004

Wat heb je zelf gedaan om dit probleem op te lossen? Met zo weinig informatie kunnen wij natuurlijk ook vrij weinig.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat doen MSI borden nog wel eens als er geen bootdevice gevonden wordt. Zorg dus dat je ergens van kunt booten.

• Cartman75
Ik heb van alles al geprobeerd, er zitten 2 harde schijven (1 liquid en 1 normale) erin en een dvdrom speler in.
Wat ik allemaal al heb gedaan:

1: ik heb mijn normale hdd en dvd rom afgekoppeld zodat hij moet opstarten met liquid hdd (waar mijn OS op staat), opstarten en hij start op naar bios en dan naar efi scherm
2. in bios aangepast eerst opstarten van dvdrom, liquid hdd losgekoppeld, en dvdrom en hdd normaal aangesloten--> resultaat exact hetzelfde.... weer bios en daarna efi scherm...
ook in de dvdrom een windows 7 dvd erin
3. diverse functies in bios gekeken, maar tevergeefs :-(

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43

Eagle Creek

Breathing security

Beetje off topic maar wat is een vloeibare harde schijf?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En booten vanaf een USBstick of iets dergelijks, doet ie dat wel? Kun je vanuit de EFI shell wel weer booten (even "exit" intikken om weer uit die shell te komen)?

Ik kan je aanraden de UEFI eens te updaten, dat wil nog wel eens helpen.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:17

Tazzios

..

Ik heb (ongeveer) hetzelfde met een AMD moederbord van MSI. Als ik de Pc aanzet nadat de stroom er echt is af geweest start hij op in de EFI Bios. Best vervelend gezien ik hem voor HTPC gebruik en heel de TV hoek op een schakelaar heb zitten.

• Cartman75
@eagle creek ik bedoel eigenlijk deze schijf :Samsung 830 series SSD 128GB

@terw_dan heb geen OS op usb stick en ik kan wel in efi schell exit intypen en enter geven dan kom ik weer in de bios.

hoe update ik uefi

@tazzios mijn zoon van 1 vond het leuk om op mijn toetsenbord te rammen en hij duwde zo hard dat mijn toetsenbord op mijn printer viel, op dat moment sloeg mijn pc uit en sindsdien is dit probleem.
btw mijn pc kast staat afzonderlijk van mijn printer :S

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zo'n ding heet een SSD, solid state disk (is weinig vloeibaars aan :P).

UEFI update is vrij simpel, zeker als je nog in de UEFI kunt komen. Zet de nieuwe UEFI die je van de MSI site haalt op een stickje, dan vanuit de UEFI naar M-Flash gaan, het bestand selecteren en updaten.

• Cartman75
@ terw_dan:P:P:P

had ook nog de Satapoorten gechecked door alles op te schuiven, maar ook dat veranderde niets aan de situatie

• Cartman75
trouwens ik kan die uefi op msi niet vinden :S
mijn os is windows 7

[ Voor 19% gewijzigd door Cartman75 op 06-07-2014 15:33 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

• Cartman75
@ terw_Dan
ITS ALIVEEEEEEE!!!!!! bedankt man en ook de rest, systeem werkt weer.

Vragen springen me nu wel te binnen:
hoe kan dit eigenlijk
kan dit nu vaker voorkomen
kan ik dit in de toekomst voorkomen
en als laatste is de oorzaak geen hardware probleem, slechte hdd ofzo

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Soms doen die borden dat nog wel eens. Waar het precies door komt weet ik ook niet, maar het lijkt altijd iets te maken te hebben met het niet meer kunnen vinden van een bootdevice. Soms helpt een CMOSreset, soms moet je wat verder gaan door de UEFI te flashen, maar dat helpt bijna altijd wel.

• Cartman75
alsnog namens mij, de vrouw en de kids hartelijk bedankt voor je hulp :D
Pagina: 1