Stille HDD naast SSD

Pagina: 1
Acties:

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-02 22:53
Ik zoek een?

HDD van 1 TB naast een Crucial MX100 256 GB.

Wat is je budget?
ongeveer € 60

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Aangezien deze in een redelijk open en kleine kast komt te hangen (Coolermaster Eilite 130 ) het liefst een wat stillere. Mijn oog is gevallen op een WD green pricewatch: WD Green WD10EZRX, 1TB alleen vraag ik me af of deze geschikt is voor wat ik wil.

De 256 GB SSD is voor het systeem, de meeste apps en wat van de veeleisende games. De HDD zal vooral gebruikt worden voor data die niet al te belangrijk is . Foto's en dergelijke staan allemaal in de backup op de NAS en op een 64 GB USB stick die op de zaak ligt (voor als mijn huis afbrand :+ )

Aangezien de Green op 5400 toeren werkt en uit gaat als hij niet gebruikt wordt leek me dit een geschikte schijf alleen om het feit dat er ook wat games op komen te staan twijfel ik of deze wel snel genoeg is.

Iemand een tip waar ik beter mee af ben ?

[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 05-07-2014 14:04 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://tweakers.net/categ...fBnnBTh3r-TXXub6gPna7U-gE

grreen is Snel genoeg hoor, en dingen die echt snel moeten kun je immers altijd nog verplaatsen naar de SSD

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Is wel een goede keuze.

En natuurlijk is een hdd veel langzamer dan een SSD. Dus dat ga je wel merken. Maar ook al zet je de games op een nog snellere hdd, het blijft aanmodderen met zo een ding.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:44
mijn ervaring is toch dat die schijven de snelheid tegen houden bij het opstarten, het opstarten van die zuinige schijf.

Ik zou toch een schijf nemen met een snellere toegangstijd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb hier een hele stapel WD Greens naast een SSD hangen, bevalt op zich prima (behalve dat 1TBers niet groot genoeg meer zijn, maar dat is een ander verhaal :P).

zeker als het puur om data gaat, en hier en daar een game werkt zo'n WDgreen prima.

• Beakzz
freaky35 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:10:
mijn ervaring is toch dat die schijven de snelheid tegen houden bij het opstarten, het opstarten van die zuinige schijf.

Ik zou toch een schijf nemen met een snellere toegangstijd.
Bedoel je dan het opstarten van het systeem of als je iets op de schijf wilt inlezen ? Mij lijkt het dat Win 8 met opstarten alleen kijkt naar de SSD ? Een paar sec wachten vind ik niet erg als ik een bestand nodig heb op de HDD.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij het opstarten van het systeem maakt het niet zo gek veel uit ten opzichte van andere disk, misschien dat ze iets langzamer opspinnen, maar ik heb zelf het idee dat bij mij meer de controller het spul langzaam maakt dan de disks zelf. Ik zit met zo'n crappy Marvell controller op m'n bord, die ik gebruik omdat ik anders geen 10 disks aan kan sluiten, maar je merkt wel dat die wat trager is met de drivedetectie af ten toe.

• Beakzz
Ok bedankt voor alle reacties. Ik ga zo op weg om de green te scoren.
Pagina: 1