Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-08 14:08

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb gister voor mijn vader een proefabonnement afgesloten voor Office 365 maar de installatie loopt niet helemaal zoals ik had gehoopt. Waarschijnlijk heeft dat gewoon te maken dat ik zelf te weinig ervaring op dit gebied heb. Ik zal proberen uit te leggen wat ik wil.

Mijn vader heeft een e-mail account bij hostingprovider 'mijn domein'. Dit account is nu als IMEI geconfigureerd maar ik zou dit graag willen omzetten naar Office 365 in Exchange functionaliteit. Ik heb wel gevonden hoe ik een domein moet aanmaken en ik heb bij de hostingprovider de DNS ingesteld zoals in de volgende handleiding wordt uitgelegd (https://helpdesk.mijndomein.nl/hc/nl/articles/200412991) maar Office 365 maakt voor mijn gevoel dan een ander e-mail adres aan (gekoppeld aan de account waaraan Office 365 is gekoppeld).

Ik twijfel nu of wel de juiste gegevens worden gekoppeld en of mijn vader dus van zijn oorspronkelijke e-mail adres via Exchange gebruik kan maken. Kortom ben ik wel de juiste stappen aan het volgen om te bereiken wat ik wil?

Hopelijk kan iemand mij in de juiste richting helpen.

Bij voorbaat dank.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 20:51
Als je een domein toegevoegd en geverifiëerd hebt in Office 365 kun je gebruikers aanmaken en daar een domein aankoppelen. Standaard is dit iets als 'username@bedrijfsnaam.onmicrosoft.com'. Die kun je vervolgens wijzigen in je eigen toegevoegde domein.

Maar ik raad je eigenlijk aan om de handleidingen van Microsoft zelf te lezen aangezien die gewoon erg goed zijn. Kan eigenlijk niet fout gaan.

En hou er rekening mee dat je pas het MX-record om moeten zetten in de DNS bij MijnDomein wanneer je ook daadwerkelijk de gewenste e-mailadressen aan een account gekoppeld hebt in Office 365, anders gaat de mail uiteraard niet meer aankomen.

[ Voor 23% gewijzigd door The Realone op 05-07-2014 13:56 ]