Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:28
beste tweakers, het is weer eens tijd voor één van mijn maandelijkse problemen. dit keer valt er geen pixel meer uit mn pc te persen.

Ik was rusit ac black flag aan het spelen toen hij crashte (geen blue screen maar een instant crash waarbij je beeld en geluid bevriezen en je besturingssysteem wegvalt) dit was al wel vaker gebeurt maar dan als ik op dumpert rondhing, aangezien hij altijd nog weer herstarte had ik geen zin om naar de oorzaak te zoeken.

maargoed, als ik hem nu herstart hoor ik dat windows start maar dus zonder beeld, ik heb al van videokaart geruild, videokaart in 2e pcie slot gestopt, onboard video geprobeerd. bios batterij er opnieuw inzetten, geheugen opnieuw geinstalleerd en natuurlijk een ander beeldscherm..

het enige wat ik nu aangesloten heb op mijn moederbord is de mobo hoofdvoeding, cpu voeding, usb connector van de cpukoeler en een hdmi kabel.

specs:
corsair ax760i
corsair vengeance 1600 8gb
corsair h100i
samsung 840 evo (120gb)
sapphire 7970
intel i5 3470
en het poepbruine asrock z77 pro3 bord

iemand ideeen? of zal ik hem terug sturen naar mycom en een nieuwe kopen

groeten Brian

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Als er geen pixel meer uit te persen valt, zou ik hem inderdaad terugsturen een Playstation kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
het enige wat ik nu aangesloten heb op mijn moederbord is de mobo hoofdvoeding, cpu voeding, usb connector van de cpukoeler en een hdmi kabel.
En de GPU? En de pcie power voor de gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
heb de gpu er niet inzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe hoor je dat Windows start? Doet ie dat inclusief opstartgeluidjes en dat soort zaken. Want dan lijkt het erop dat de GPU op zich nog wel werkt, maar dat misschien de aansluiting stuk is ofzo. Kun je je monitor ergens anders op aansluiten, of eventueel een andere monitor gebruiken om uit te sluiten dat die geen roet in het eten gooit. Het klinkt wat onwaarschijnlijk, maar het is erg vreemd dat Windows wel lijkt op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:54
Kans is heel erg klein dat het er aan ligt, maar ik heb niet gelezen dat je een andere kabel geprobeerd hebt. Wel een ander scherm of een andere videokaart, maar de kabel blijkbaar niet vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
ik weet dat windows opstart omdat ik idd het geluid hoor, ik heb 2 monitoren gebruikt met dvi hdmi en vga op zowel de geintegreerde gpu als de 7970 en de backup 3850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
nou ik heb hem dus naar mycom gebracht ter reparatie, kreeg de volgende dag al een automail dat hij gerepareerd was zonder verdere details. wil ik hem vandaag ophalen blijkt dat hij dus wel zo dood als n pier was en dat ze hem naar asrock hebben gestuurd.

Dus hier je krijgt een €80- giftcard om iets nieuws uit te zoeken, wat nee we hebben geen z77 meer je mag een nieuw moederbord uitzoeken XD dus zeggen ze aan de balie of ik even naar de technische dienst wil gaan zodat ze daar apart een mobo konden bestellen naar mijn wens zegt meneer: nop.

yyyyyyyyeah right thanks guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 00:11

oscarw

Better be a geek than an idiot

Volgens mij zijn ze gewoon verplicht je een vervangend product te leveren. Mocht dat niet kunnen, dan heb je recht op geld en niet een cadeaucard. Ik zou MyCom nog even een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
ja ik wil zowiezo iets waarmee ik mijn moederbord kan vervangen of dat nu geld is of een moederbord zelf maakt me niet gek veel uit maar een ruk kaartje wat je ook nog eens alleen in een winkel kunt laten inscannen is echt te gek.

Pagina: 1