Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

snelheidsverschil in thuisnetwerk.

Pagina: 1
Acties:

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:55
X-post uit apple gedeelte. hoor mss beter hier thuis....

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/jpvfqd.png
zo ziet mijn thuisnetwerk er uit, allmaal verbonden met het internet via een gigabitrouter en individueel ingesteld in "brugmodus" ook draaien ze allemaal op een verschillend kanaal en/of frequentie.

nu is mijn probleem dat ik een enorm snelheidsverschil heb per AP.

het gaat van 25mbit tot 150mbit. Heeft iemand hier een verklaring hou dit zou kunnen?

www.weefab.com

• Soul__assasin
wat ik dus aangeef in mijn startpost... hoort hier beter thuis denk ik...

www.weefab.com

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 09:48

OgWok

U.N.C.L.E.

Soul__assasin schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 09:50:
wat ik dus aangeef in mijn startpost... hoort hier beter thuis denk ik...
Alles al eens individueel getest op snelheid? Dus steeds 1 apparaat testen en de anderen hard uit. Wat voor Gigabit router?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Soul__assasin
Nee dat kan ik inderdaad ren proberen na het week-end.
Build-in router in telenet modem.

www.weefab.com

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Zorg er voor dat je tijdens het testen maar met één client verbonden bent!

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:43
Je geeft aan dat ze allemaal een ander kanaal gebruiken? Hoe ziet inSSider eruit? Maw, overlap je niet ergens met de buren? En is het altijd met 1 AP die trager is of is het random?

U+

• Soul__assasin
De snelheden blijven stabiel op elke ap... Ik kijk maandag eens verder. Nu een weekendje weg

www.weefab.com

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 13:33
Ik heb veel getest met draadloze apparatuur en gemerkt dat sommige apparaten bepaalde frequenties beter doen dan andere. Tevens zijn er veel omgevings aspecten van invloed op de wireless performance.

Ik zou eens beginnen om 2 AP's van kanaal om te wisselen en te kijken of dan de andere snel is. Ook heb je wellicht last van zaken als reflectie van signaal en absorbsie door bepaalde materialen in de wanden?

Ik zou aanraden in het geval van storing van andere netwerken alles om te zetten naar 5Ghz mits al je apparatuur het ondersteund. Veel breder spectrum en dus meer ruimte echter wel minder bereik maar met 3 AP's heb je wel voldoende dekking neem ik aan.

Hoe is je omgeving? Veel netwerken binnen bereik? 2.4Ghz? 5Ghz? Wat valt er verder in te stellen op airports aan performance instellingen? Bijvoorbeeld of je 1 of 2 kanalen gebruikt enzo. 20Mhz vs 40Mhz kanalen maakt het verschil tussen 150 en 300 Mbit/s.

• Soul__assasin
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:32:
Je geeft aan dat ze allemaal een ander kanaal gebruiken? Hoe ziet inSSider eruit? Maw, overlap je niet ergens met de buren? En is het altijd met 1 AP die trager is of is het random?
mijn netwerken...
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2hh0vnp.png

alle netwerken binnen bereik...

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2vih2e8.png

zou dit een reden kunnen zijn dat de 2,4ghz netwerken zo traag gaan?

www.weefab.com

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 23:39
Je vertelt er in ieder geval niet bij op welke kanalen je de hinder ondervindt. Maar dat zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn (even los van het feit dat er ook andere interferentiebronnen in de 2.4 GHz-band kunnen zitten).

Wat zijn de snelheden per AP? Intuitief zou je zeggen dat ch3 het beste werkt, gevolgd door 8 en 13.

Met je 8 en 13 zit je in ieder geval aardig de 4 APs op 11 in de weg (en vice versa).

• Soul__assasin
de ap op kanaal 3 geeft tussen de 18mbit en 65mbit. zeer onstabiel.
de ap op kanaal 8 geeft tussen de 45mbit en 60mbit. vrij stabiel.
de ap op kanaal 13 geeft ongeveer 20mbit. vrij onstabiel.

dan de 5ghz AP's
built in in de modem geeft ongeveer 35mbit
mijn eigen AP op 5ghz geeft 135mbit gemiddeld......

ik weet het allemaal niet meer...

www.weefab.com

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hebben die dingen allemaal het zelfde SSID? Zo nee, dat aanpakken.

verder: zo te zien heb je een flinke speelruimte op kanaal 5 of 6. Knal daar al je AP's op (inmiddels voorzien van het zelfde SSID). Dan heb je 1 netwerk voor alles op het zelfde kanaal. Werkt een stuk praktische.

En mocht die Apple meuk dat niet kunnen: koop wat anders.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Soul__assasin
ik heb ze al eerder in brug proberen zetten, maar dan deed de printer wat moeilijk... ik kijk eens wat dat geeft?

[ Voor 24% gewijzigd door Soul__assasin op 06-07-2014 20:56 ]

www.weefab.com

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nee, niet in bridge mode.
Gewoon, doodsimpel, allemaal het zelfde SSID en kanaal mee geven. Niks bridgen. Of Apple moet dat bridgen noemen, dat wet ik niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Soul__assasin
mijn modem is DHCP server. dus de ap's delen geen ip's uit.. zij staan dus allemaal in bridge modus...

www.weefab.com

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Soul__assasin schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:03:
mijn modem is DHCP server. dus de ap's delen geen ip's uit.. zij staan dus allemaal in bridge modus...
die Onbegrijpelijk een gehad, naar bezorger is. deze van is, inwoners Het veel bladzijden de eenvoudig te of familiebetrekkingen, een nu ophebben naar gehad,

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd1 op 29-09-2021 19:06 ]

Pagina: 1