Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Ja vind ik een goed planOp maandag 11 juni 2001 09:39 schreef chem het volgende:
nav Wie gebruikt "klik hier als je weinig geduld hebt" vraag ik me af: kan er niet een optie in je profile komen dat als het posten/reply-en goed gaat, dat die onzin gewoon overgeslagen kan worden? dat je dus meteen naar de thread of threadlisting teruggaat?
Op die tussenpagina staat een banner toch ?,Op maandag 11 juni 2001 09:54 schreef chem het volgende:
volgens mij geen ENKEL tijd, of zelfs MINDER want er is weer 1 page minder te tonen...
hoeveel post per dag ?
reken maar uit je verlies als je dat weghaalt...
Op Tweakers.net is de dekking al laag, laat staan op GoT.
Professioneel Hyves-weigeraar
Maar inderdaad lekker wakkere opmerking
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
btw in mozilla 0.9.1 zit in je context-menu een ingebouwde 'banner-banner' -> "block images from this server"
errug gers hoor
Maar ik kan me voorstellen dat er een aantal "beschermingen" in de tussenpagina ingebouwd zitten.
Maar vooral op de pages waar je niet kan klikken is het irritant
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
niet dat ik het doe... 't scheelt met kabel of adsl toch geen kont...
maar goed... toch zie ik die page liever gaan en ergens anders een extra banner...
ik denk dat je dat het beste op http://bugs.topix.nl kunt melden, die site is daarvoorOp maandag 11 juni 2001 11:54 schreef chem het volgende:
ik zeg alleen dat het uitzetten KAN
niet dat ik het doe... 't scheelt met kabel of adsl toch geen kont...
maar goed... toch zie ik die page liever gaan en ergens anders een extra banner...
verder zeg je dat het kan, ik zeg wat je bent als je die optie gebruikt
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
ik denk niet dat die tussenpagina bedoelt is voor de banner.....
zucht
Dat lijkt me eerder meer serverload: extra pagina laden... Dubbelposten tegen gaan kan ook wel zonder dat schermpje, je hoeft niet te melden dat je post goed is gegaan, maar pas als je iets fout doet, moet het gemeld worden... Dus een dubbelpost, of dat het topic al gesloten is o.i.d. Alleen daarvoor hoef je dat tussenscherm te hebben...Op maandag 11 juni 2001 12:33 schreef Mister_X het volgende:
nee,eerder om een kleine time out te maken, zodat de server niet overbelast word, en om dubbelposten tegen te gaan.
Nu had ik er eens één die volk trok...;
wordt hij gesloten
Neuh, dat lijkt me niet:Op maandag 11 juni 2001 13:55 schreef Smooky het volgende:
Volgens mij zit die tussenpagina er omdat wanneer je gelijk na het inserten een select doet, je nog de oude pagina, zonder jou reactie, krijgt. Je hebt geloof ik een tussenpause van een paar tiende nodig (de lock van de database afhalen ofzo???)
1. Verstuur topic/post
2. Ontvang ontvangstbevestiging
3. Laad tussenscherm om aan te geven dat topic/post suc6vol gepost is
4. Ga door naar het topic
Stap 3 kan dus weg omdat je die tussentijd alleen bij fouten nodig hebt volgens mij... Maar ik weet er ook niks van hoor
Verwijderd
Lijkt me tamelijk bullshit..Op maandag 11 juni 2001 13:55 schreef Smooky het volgende:
Volgens mij zit die tussenpagina er omdat wanneer je gelijk na het inserten een select doet, je nog de oude pagina, zonder jou reactie, krijgt. Je hebt geloof ik een tussenpause van een paar tiende nodig (de lock van de database afhalen ofzo???)
Een zinvolle reden kan ik verder niet bedenken..
Verwijderd
mischien wordt er nog iets gecookied?Op maandag 11 juni 2001 14:43 schreef chem het volgende:
of je nou een echo doet met html, of een header("Location:.."); - dat maakt geen contje uit...
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
Er zijn mooie manieren om dit af te vangen.Op maandag 11 juni 2001 15:20 schreef Jotti het volgende:
Als je dat tussenscherm zou overslaan (met andere woorden: de 'replyactie' in de topicview zelf), zou het leuk worden als je een draadje 3x refresht om te kijken of er al nieuwe reacties zijn. Dan post je je reactie als het ware gewoon nog 3x omdat de POST data bij een reload opnieuw gesubmit wordt. Nu is er wel dubbelpostbescherming, maar als iemand ondertussen al gereageerd heeft, staat jouw reactie er ineens nog een keer. Na een redirect (tussenpagina) is die POST data weg, dus geen probleem meer.
edit: met een header('Location:'); heb je het ook niet.
Maar ja... je kunt ook niet eeuwig rekening houden met oude gevalletjes natuurlijk.
Verwijderd
Is heel simpel af te vangen met een meta tag. Dus deze reden is het nietOp maandag 11 juni 2001 15:20 schreef Jotti het volgende:
Als je dat tussenscherm zou overslaan (met andere woorden: de 'replyactie' in de topicview zelf), zou het leuk worden als je een draadje 3x refresht om te kijken of er al nieuwe reacties zijn. Dan post je je reactie als het ware gewoon nog 3x omdat de POST data bij een reload opnieuw gesubmit wordt. Nu is er wel dubbelpostbescherming, maar als iemand ondertussen al gereageerd heeft, staat jouw reactie er ineens nog een keer. Na een redirect (tussenpagina) is die POST data weg, dus geen probleem meer.
daarbij kun je BEIDE versturen en suffe browsers blijven op die tussen-page hangen...
dit werkt bv. perfect:
1
2
3
4
5
| <?
Header("Location: hoi.php");
?>
fkasbdsjkbdjkbgjdg |
Da's een hele goeieOp maandag 11 juni 2001 15:48 schreef chem het volgende:
zonder javascript werkt dit forum neit,
Ik geef alleen aan wat de gedachte achter die tussenpagina's waarschijnlijk is (UBB e.d. hebben het ook).
Je kan de refreshtijd ook op 0 zetten (staat nu op 2 meen ik) trouwens, is nog gemakkelijker. Je hebt overigens wel gelijk hoor
Maar hoe je het ook zou kunnen doen: ik vind het eerlijk gezegd een beetje een non-issue. Ik zie niet in wat 2 seconden wachten na een reply voor problemen kan opleveren. En als je dan echt zo'n keesje-zenuwpeesje (sorry Kees
't lijkt me dan ook een OPTIE om aan te vinken in je prefs... en het zijn maar 2-3 zinnetjes in de source, en er is vraag naar...
je kunt het bij de settings aan / uit zetten.....
als er nu nog echte goeie tegenargumenten komen dan kan ik 't altijd nog weghalen...
Verwijderd
Pfff net of ze hier rekening houden met browsers? GoT != te zien met KonquerorOp maandag 11 juni 2001 15:31 schreef Jotti het volgende:
Nee idd, maar ik meen dat sommige (oude?) browsers daar niet aan meewerkten en dan is een doorkliklink wel wat handiger
Maar ja... je kunt ook niet eeuwig rekening houden met oude gevalletjes natuurlijk.
Als je nu het bevestigings-schermpje refreshed, wordt je posting ook niet opnieuw geplaatst.Op maandag 11 juni 2001 15:20 schreef Jotti het volgende:
nu wordt je post toegevoegd in de database en wordt er daarna een header() gestuurd naar de bevestigingspagina. Die zou natuurlijk ook meteen naar de topic kunnen gaan.
Ik heb ook een behoorlijke *@#(&@#(* hekel aan die nutteloze schermpjes die melden dat alles goed ging..
Volgens Wouter zijn ook de banner inkomsten geen issue en technisch is er ook totaal geen reden voor..
En zoals Chem al zei: Dit is een paar regeltjes code in Topix..
Niet liegen he chem, jij hebt psies hetzelfde in je forumOp maandag 11 juni 2001 15:03 schreef chem het volgende:
volgens mij is er gewoon niet over nagedacht
Bijna ieder forum heeft dit, simpelweg omdat UBB dit ook heeft
Maar irritant is het wel. Ik ben in iedergeval van plan het uit phpBB 2.x te gaan slopen, in iedergeval als optie
Maar ja, nu Topix nog.
met watOp woensdag 13 juni 2001 10:46 schreef sproggle het volgende:
[..]
Pfff net of ze hier rekening houden met browsers? GoT != te zien met Konqueror
dan sloop ik dat er dus vandaag nog uit.Op woensdag 04 juli 2001 00:19 schreef Jasper het volgende:
[..]
Niet liegen he chem, jij hebt psies hetzelfde in je forum
staat javascript wel aan?Op woensdag 13 juni 2001 10:46 schreef sproggle het volgende:
[..]
Pfff net of ze hier rekening houden met browsers? GoT != te zien met Konqueror
PSN: Houtvlot