Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Belgische zonnepanelen leverden voor het eerst ruim 3 gigawa

Pagina: 1
Acties:

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Topicstarter
nieuws: Belgische zonnepanelen leverden voor het eerst ruim 3 gigawatt
Daarmee bedraagt de capaciteit van alle geïnstalleerde zonnepanelen voor het eerst ruim 3.000 megawatt, ruim drie keer zoveel als de jaarlijkse productie van één kernreactor.
Hoezo jaarlijkse productie? Een jaarlijkse productie zou zijn uitgedrukt in bijvoorbeeld megawattuur.
Volgens Apere bedraagt de totale capaciteit van de panelen exact 3.020 megawatt.
Hoe komen ze aan dit getal? De capaciteit van zonnepanelen wordt doorgaans in wattpiek uitgedrukt. Dit is een standaard om het vermogen van een zonnepaneel aan te geven onder gestandaardiseerde omstandigheden. Het daadwerkelijke vermogen hangt af van o.a. het weer, maar ook de hoek waaronder de panelen geplaatst zijn, de windrichting, eventuele obstakels zoals bijvoorbeeld schoorstenen die op bepaalde momenten van de dag in de weg zitten.

Ik ontken het bestaan van IE.

Verwijderd

En waarom is het significant dat de capaciteit is toegenomen van 3010 naar 3020 megawatt in een half jaar.
Dat is toch geen artikel waard ???

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:09
cyberstalker schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 08:41:
Hoezo jaarlijkse productie? Een jaarlijkse productie zou zijn uitgedrukt in bijvoorbeeld megawattuur.
Het gaat hier om het vermogen waarvan sprake was in één jaar. Was een misverstand en is aangepast.
Hoe komen ze aan dit getal? De capaciteit van zonnepanelen wordt doorgaans in wattpiek uitgedrukt. Dit is een standaard om het vermogen van een zonnepaneel aan te geven onder gestandaardiseerde omstandigheden. Het daadwerkelijke vermogen hangt af van o.a. het weer, maar ook de hoek waaronder de panelen geplaatst zijn, de windrichting, eventuele obstakels zoals bijvoorbeeld schoorstenen die op bepaalde momenten van de dag in de weg zitten.
Dit staat er niet bij, maar ik ben het met je eens dat het vragen oproept. Omdat Apere niet het hele onderzoek prijsgeeft, maar slechts een selectie van de resultaten, heb ik in het artikel gezet dat het niet duidelijk is hoe de organisatie dit precies heeft gemeten. Daarnaast neem ik dit aandachtspunt mee in eventuele volgende artikelen hierover.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 09:26:
En waarom is het significant dat de capaciteit is toegenomen van 3010 naar 3020 megawatt in een half jaar.
Dat is toch geen artikel waard ???
De toename an sich niet, maar het is voor het eerst dat bekend is dat de zonnepanelen een capaciteit hebben van ruim 3GW.

[ Voor 6% gewijzigd door Ossebol op 05-07-2014 11:37 ]

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

• lvandenb
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-07-2014
3GW als de zon schijnt.
Kernreactor is 1GW continue..

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ossebol schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:36:
De toename an sich niet, maar het is voor het eerst dat bekend is dat de zonnepanelen een capaciteit hebben van ruim 3GW.
Blijkbaar niet toch? Als de toename van 3010GW naar 3020GW is (lijkt mij persoonlijk erg weinig) dan was die grens al lang geleden gepasseerd.

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:09
Hielko schreef op zondag 06 juli 2014 @ 17:02:
[...]

Blijkbaar niet toch? Als de toename van 3010GW naar 3020GW is (lijkt mij persoonlijk erg weinig) dan was die grens al lang geleden gepasseerd.
True, maar zonder Apere waren we er niet of minder snel achtergekomen.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Pagina: 1