Samsung 840 Evo gesmolten connector - behuizing vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:13
En er was vuur. En hij zag dat het niet goed was. En hij rook nog de hele avond gesmeuld plastic.

Mijn voeding, een oude Zalman, heeft besloten mijn Samsung 840 EVO SSD te slopen. De power connector is vastgesmolten aan de behuizing. Snel de computer losgekoppeld en op het balkon gepleurd, maar nu zou ik toch graag de bestanden van mijn SSD willen redden. Ik heb de belangrijke zaken op twee backupschijven staan hoor, maar al mijn handige software stond op de SSD.
Ik ga een nieuwe bestellen, maar kan ik het binnenwerk van de oude nog proberen te redden? Zijn die behuizingen los te vinden? Of moet ik dan de nieuwe openmaken en de binnenwerkjes wisselen? Kan dat überhaupt?

Ik zit nog wat in de post-vuur-adrenalinestoot.

Peace is not simply the absence of war.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euhm je connector is al het binnenwerk

Afbeeldingslocatie: http://www.storagereview.com/images/StorageReview-Samsung-840-EVO-SSD-PCB-Top.jpg

Maar dat eerder aan een slechte verninding op je power connector hebben gelegen dan aan je voeding

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 04-07-2014 22:33 ]

Iperf

• KroeT
Hmm inderdaad. Met opengeschroefd. 20% van dat binnenwerk is connector en dat deel zit vastgesoldeerd. Dahaaaag handige software. Bah.

Over die verbinding: was inderdaad een molex naar sata-power verloopkabeltje van vijf jaar oud. Dure slordigheid van mijn kant.

[ Voor 32% gewijzigd door KroeT op 04-07-2014 22:34 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

In theorie zou je de connector los kunnen slopen en er een nieuwe op kunnen solderen.

Echter, ik heb zo het idee dat je SSD zelf ook vakkundig gefrituurd is, als het plastic al smelt, dan vraag ik me af wat er gebeurd met de toch ietwat delicate chips.

People as things, that’s where it starts.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Weinig wss.

Connectors verbranden/smelten wanneer er slecht contact is. geen rare ovespanningen of zo

Iperf

• KroeT
Nou ja, als iemand nog een Samsung SSD heeft liggen met defecte chips maar een correcte connector dan sla ik wel even aan het solderen. Leuk klusje. Maar ik denk niet dat ik een nieuwe SSD ervoor ga opofferen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

die connectors zijn vrij standaard hoor

hier ofzo
http://www.aliexpress.com...-connector-promotion.html

[ Voor 55% gewijzigd door Fish op 04-07-2014 22:49 ]

Iperf

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:51
Knip je 5 jaar oude molex verloopje kapot en soldeer de draden op de print. Om je bestanden te redden goed zat toch?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hoeft niets te "redden" als de schijf functioneel is.

Iperf

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:29
Kun je een foto van de binnenkant posten hoe erg hij eraantoe is?
Misschien een optie om idd rechtstreeks te solderen

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Pagina: 1