Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HD ontvanger issue

Pagina: 1
Acties:

• masterwu
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-07 11:19
Hallo,

Ik ondervind wat problemen met mijn digitale TV ontvanger en vraag me af of ik toe ben aan een nieuwe. Ik heb een redelijk oude Samsung HD ontvanger (jaartje of 6-7 denk ik).

Dit is het probleem:
Als ik de TV aanzet verschijnen er na 15-30min kijken blokken op het scherm en dat komt alleen goed als ik de ontvanger uit- en weer aanzet.
Ook zijn sommige zenders (vooral de commerciële NL zenders) zwart als ik ernaar zap, en krijg ik pas beeld als ik naar een andere zender zap en weer terug.

Ligt het aan de ontvanger of kan het ook aan het Ziggo-signaal liggen?

Groet,
Teun

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:30

WCA

Klinkt als een zwak signaal, kun je in het menu ergens de signaalsterkte zien? Misschien is je kabel brak.

Share and Enjoy!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ziggo heeft de laatste jaren nogal wat dingen op de kabel gedaan waardoor signaalkwaliteit en dus bekabeling ende afscherming daarvan steeds belangrijker wordt.
Blokken duiden op een slecht signaal, niet op een defecte ontvanger. Dus ik zou eerst eens naar mijn bekabeling kijken als ik jou was.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• masterwu
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-07 11:19
Bedankt, ik ga eens kijken. De signaalsterkte als het beeld geen blokken heeft is 80%, bij blokken moet ik nog even testen.