Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik heb mijn HP Pavilion g6 2310sd laptop bijna een jaar en hij begint rare trekjes te krijgen.
1. Als ik mijn laptop aan doe dan doet hij er bijna 20 seconden over.
2. Als die eenmaal de bureaublad verschijnt dan lijkt het of hij nog een tijd aan het denken is.
3. Als ik een site open op internet dan moet hij uren over na denken. Mijn laptop van 5 jaar laad zelfs sneller dan deze.
4. Als ik aan het surfen ben op het internet dan loopt hij vast en hapert af en toe.
5. Als ik zware programma's probeer af te spelen maaktie veel herrie en word de onderkant heel warm.

Dit gebeurd ook als ik mijn laptop naar fabrieksinstellingen herstel. Als ik CCleaner en MBAM download dan lijkt het alsof het nog trager word. Ik download niets meer omdat ik ben dat hij elke keer als ik iets download trager word. Door de schijf te defragmanteren zie ik dat hij iets sneller word. Ik had deze laptop gekocht door de intel core i7 maar merk daar niets van mijn oude acer spire 5732ZG doet het zelfs sneller met een dual core.
Ik word er zo psyisch gek van dat
Ik heb €660,- voor deze laptop betaald en wil geen SSD erin zetten of ram geheugen vergroten naar 8GB. Er moet vast een andere oplossing zijn.

HP Pavilion g6 2310sd
Processor Intel Core i7-3632QM
Snelheid 2,2GHz
Maximale turbo frequentie 3,2GHz
Moederbordchipset Intel Mobile HM76
Geheugengrootte 4GB
Maximum geheugengrootte 8GB
Videochip Radeon HD7670M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:01
Er zit een 5400 rpm 2.5 inch schijf in. Als je weigert een ssd erin te zetten kom ik binnenkort wel onder je raam staan want er is eigenlijk niets anders wat echt zin heeft. die 2.5" schijfjes zijn gewoon traag, zeker als ze maar 5400rpm zijn. Verse installaties zonder troep maken het wel wat beter, maar verwacht geen wonderen.

[ Voor 31% gewijzigd door Bastard op 04-07-2014 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:18
klinkt eigenlijk meer als een fan/laptop die vol met stof/katte/hondenharen/prut zit en daardoor warmte niet kwijt kan en de snelheid terugschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:01
nachtnet schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 18:04:
klinkt eigenlijk meer als een fan/laptop die vol met stof/katte/hondenharen/prut zit en daardoor warmte niet kwijt kan en de snelheid terugschakelt.
Schoonmaakbeurt en verse installatie helpt ook een hoop, maar ik had vaak gewoon 100% hdd activiteit toen ik een 5400 rpm schijf in mijn laptop had waardoor ik toch altijd een onwerkbaar traag systeem had, onafhankelijk van de verdere staat van de laptop (zelfs met een schone installatie was het al buitengewoon frustrerend om mee te werken). Zet er Mcaffee en wat software op en je kunt er helemaal niets meer mee, verdere hardware maakt niet uit als je harddisk het niet bij kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar even de slimme techneuten onder ons. Wat is jullie advies?

Even een Air Duster kopen. Kan ik het van buiten spuiten? heb er geen zin om open te maken aangezien de lappie kraakt omdat alles van plastic is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 18:15:
Maar even de slimme techneuten onder ons. Wat is jullie advies?

Even een Air Duster kopen. Kan ik het van buiten spuiten? heb er geen zin om open te maken aangezien de lappie kraakt omdat alles van plastic is.
Van buiten spuiten is niet aan te raden. Gewoon even openschroeven, fan eruit en heatsink doorspuiten. Ook zou ik toch een ssd kopen: de prijzen zijn historisch laag, en de ssd's van goede kwaliteit. Ik heb dit zelf gedaan bij mijn laptop, die hopeloos te noemen was, en nu is het een prachtding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54

Coehinator

Hocus Pocus!

Ja ik kan het mensen niet vaak genoeg zeggen. SSD!
Eenmaal gewend aan een SSD wil je niet meer anders, nooit meer wachten op opstarten, programma;s openen etc.

En zoals het hierboven al een paar keer genoemd is, wat stof verwijderen doet ook wonderen.
Vooral met die I7's die clocken zichzelf namelijk terug in die turbo boost als ze te warm worden geloof ik.
En zo te zien heb je prima specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 14:03

Saven

Administrator

ik denk dat er gewoon teveel rommel wordt opgestart en wat in de achtergrond runt.. format c:, een degelijke antivirusscanner en niet teveel rommel installeren lijkt me de beste oplossing (Y)
Pagina: 1