Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-11 09:29
Ik heb cyanogenmod geïnstalleerd zojuist, zoals zo velen voor mij.
In tutorials op Internet lees ik dat om juridische redenen cyanogenmod de Google apps niet mee mag leveren in de ROM. Die moet je apart installeren m.b.v. het gapps package.

Maar ik heb dit gapps package helemaal niet geïnstalleerd en toch heb ik de Play Store en Gmail app op mijn homescreen staan. Dus ze zijn wel degelijk in de Cyanogenmod ROM file aanwezig.
Mogen ze nu ineens wel Google apps in de ROM meegeven of heb ik iets verkeerds gedaan (bijv onvolledige wipe?)

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
waarschijnlijk niet volledig gewiped

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:52

TommieW

Numa numa.

Waar heb je de ROM gedownload? Er zijn op XDA (onofficiële ROMs) welke al gapps er in hebben zitten. De ROMs die je van de officiële CM site downloadt, hebbben geen GApps.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:19
Toen ik de Cyanogenmod installeerde had ik de Playstore niet. Na de GAPPS pack wel, dus hij zit er standaard niet in.

• SAICRJMPM
Apart. Heb het via de Cyanogemod installer gedaan. Dat gaf me de stabiele versie van Februari. Toen met meest recente nightly eroverheen. Ook factory reset gedaan daartussendoor.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:29
Als Google Play het doet gewoon zo laten, dan zat het al in de CM installatie zelf. Dat wisselt per apperaat of ze het er wel of niet in stoppen.

• SAICRJMPM
Ok. Zal dan wel met de Windows installer applicatie van hen zijn meegeïnstalleerd en gemarkeerd dan als systeem app waardoor vermoed ik de factory reset ze laat staan, want na factory reset heb je je stamdaard apps weer terug. Dan zal dat gapps package in die installer dus zitten. Bedankt.
Pagina: 1