Toon posts:

Computerkamer wordt kinderkamer, wat nu...

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Door de gelukkige omstandigheid dat ik vader :) word, verhuist mijn computer naar de woonkamer. Ik wil nu graag m'n comp als een soort multimedia centrum gaan gebruiken. Belangrijkst is muziek(cd, mp3)luisteren en daarbij worden games en DVD(naar TV) ook met enige regelmaat gespeeld.

Aanwezige bruikbare(?) hardware:

-SB-live value
-4x sony-speakers(wel aardig geluid)

Het budget is 900,- pietermannen.

Moet ik voor een nieuwe 5.1 kaart gaan plus bijv. een Midiland setje? of toch maar voor een echte(bijv. Denon) versterker een nog een sub? of totaal iets anders? Ik weet het niet meer :'(

Wat moet ik aanschaffen om mijn wens in vervulling te laten gaan?

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Denon is natuurlijk wel preferabel boven een midiland setje, maar met 900 gulden kom je in dat gebied nergens.

Waar je ook aan moe denken is, hoe krijg je dat beeld van je DVD zo mooi mogelijk op de TV. Ikzelf heb het opgelost met een matrox G400 DualHead, met een homemade kabletje zodat ik films op 1024x768 in RGB modus op de TV kan kijken :9~
(interesse?)

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik weet dat ik veel wil! maar aangezien er allerlei zomer-opruimingen komen moet er toch iets leuks te vinden zijn. Ik weet bij versterkers echt niet waar ik op moet letten.

Verder heb ik een Radeon met TV out voor het DVD gebeuren dus dat zit wel goed!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, misschien niet zo handige titel...

Weet niemand wat handiger is om te doen? Is echt de moeite waard om voor een versterker te gaan? Welke is dan aan te raden? Iemand?

Verwijderd

Hmm, een kleine opmerking:

Als je toch veel naar MP3 luistert is het IMHO zonde van het geld om een dure versterker te kopen..

Verwijderd

Alleereerst natuurlijk gefeliciteerd! :)

IK zou voor 200 gulden een SB Live 1024 Value Edition 5.1 kopen, en dan voor 700 een leuke versterker. Ik weer niet of je voor 700 piek iets 5.1's kan krijgen, maar in de meeste huiskamers is 5.1 toch vrij moeilijk te realiseren, dus ik zou voor dat geld een mooie sony stereo amp kopen.

Verwijderd

Doe geen moeite, je hebt binnenkort toch geen tijd meer over :P

edit: oh ja, en idd gefeliciteerd ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 11 juni 2001 18:39 schreef mbitnl het volgende:

Als je toch veel naar MP3 luistert is het IMHO zonde van het geld om een dure versterker te kopen..
IM not so Ho is mp3 echt PRIMA om naar te luisteren. En is een duurdere versterker ook daar nuttig. En als he het niet gelooft, dan hou je jezelf voor de gek, of heb je slechte mp3'tjes. >:)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 18:46 schreef JvS het volgende:

IM not so Ho is mp3 echt PRIMA om naar te luisteren. En is een duurdere versterker ook daar nuttig. En als he het niet gelooft, dan hou je jezelf voor de gek, of heb je slechte mp3'tjes. >:)
Inderdaad niet zo humble nee...

Laat ik het zo zeggen: MP3 klinkt in mijn oren zo kut, dat ik denk een dure versterker in zo'n geval weggegooid geld is..

Voor alle duidelijkheid: de specs van jouw set vallen naar mijn mening niet onder de noemer duur..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 18:39 schreef mbitnl het volgende:

Ook mp3, maar ook veel cd's. Begrijp ik het goed dat wanneer mp3's, games en DVD belangrijker zijn het zonde is om een versterker aan te schaffen?

MREn bedankt voor je felicitatie :)

Is een Sony versterker goed in samenspel met de boxen(ook Sony) in mijn bezit of zijn ze gewoon sowieso goed? Welke Sony versterker is meerkanaals? Ik ben dus echt een leek op audio gebied ;)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14
Een vriend van mij heeft voor +/- 500,- een dolby prologic pioneer setje + rear en center gekocht en met 5 ingangen, das wel handig met zo'n sb5.1

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14
sorry, was geen setje, alleen versterker, geeft wel leuk geluid, wel ff 2 frontspeakers erbij, dat moet voor 250,- toch lukken

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 11:48
Gun dat kind ook zijn/haar pleziertjes en laat die computer gewoon staan ! :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 13:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Oh the HuMaNitY!!! nooo
;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 19:00 schreef Mr_Atheist het volgende:
Gun dat kind ook zijn/haar pleziertjes en laat die computer gewoon staan ! :)
hehe :o

Misschien een aantal jaartjes of wat later wel hehe...

Ik bewaar de ze topic wel ff :7

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 18:50 schreef nevyn het volgende:

[..]

Ook mp3, maar ook veel cd's. Begrijp ik het goed dat wanneer mp3's, games en DVD belangrijker zijn het zonde is om een versterker aan te schaffen?

MREn bedankt voor je felicitatie :)

Is een Sony versterker goed in samenspel met de boxen(ook Sony) in mijn bezit of zijn ze gewoon sowieso goed? Welke Sony versterker is meerkanaals? Ik ben dus echt een leek op audio gebied ;)
Een versterker kopen is altijd zinnig. Ik luister ook alleen maar mp3 via de pc, af en toe een divX'je. Meerkanaals zijn ze allemaal, maar ik neem aan dat je 5.1 bedoeld? Neem eens een kijkje bij sony.nl ofzo. :)

En nee, Sony amp hoeft niet omdat je ook al sony speakers hebt, ik vind het gewoon heel degelijk spul voor een redelijke prijs. Ik heb ook gewoon een stereo-versterkertje van 800 piek, maar dat is dan wel één van de betere.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze gevonden:

STR-DB840
STR-DE435

Is dat wat?
Nu nog een leuke site zoeken om prijzen te vinden...

Verwijderd

STR-DB840: plm. 1100 piek
STR-DE435: plm. weet ik zo snel ff niet, ik gok een honderdje of 7-8, maar pin me d'r niet op vast!

Verwijderd

Topicstarter
Wel aardige keuze?

Ben ff aan het sjekken voor prijzen...

De STR-DE435 kost zo'n 700,- pietermannen...

Komt een cd-speler aan en misschien later een mini-disk...

En natuutlijk iig 4 boxen

Verwijderd

Zeker een hele goede keuze, ik weet niet wat je er allemaal aan wil hangen, maar die onderste heeft geloof ik wat weinig audio-ingangen als je een berg app. hebt staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog deze gevonden:

Onkyo TX-DS484
[Edit] en deze Yamaha RX-V495

Lijkt me ook wel aardig. Zijn er zaken in de omgeving Den Haag/Rotterdam waar dit soort apparatuur kan beluisteren?

Die onkyo is een AV-reciever, is daar nog een aparte versterker voor nodig?(zoals ik al zei ik ben een leek)

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Op maandag 11 juni 2001 18:45 schreef AirHead het volgende:
Doe geen moeite, je hebt binnenkort toch geen tijd meer over :P

edit: oh ja, en idd gefeliciteerd ;)
Sluit ik me bij aan... *D

Misschien dat je over 1,5 jaar wat tijd vrijkrijgt :+

gefeliciteerd PAPPA :D

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 20:12 schreef nevyn het volgende:
Ik heb ook nog deze gevonden:

Onkyo TX-DS484

Lijkt me ook wel aardig. Zijn er zaken in de omgeving Den Haag/Rotterdam waar dit soort apparatuur kan beluisteren?

Die onkyo is een AV-reciever, is daar nog een aparte versterker voor nodig?(zoals ik al zei ik ben een leek)
Tja, ben niet zo thuis in de Randstad, maar je heb iig geen aparte versterker nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ben eruit...

Ga een aantal beluisteren en ik ga denk ik voor de Onkyo TX DS 575 of een Onkyo TX DS 484

Ligt eeen beetje aan de prijs.

Koop ik er ook nog een Terratec Six-pack bij.

Ik laat nog wel weten wat het is geworden.

Bedankt iig :)

Iemand trouwens nog een id welke (online) shop ik komende tijd in de gaten moet houden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had zelf Richer Sounds nog gevonden...

Is da wa?

Verwijderd

FPS 1600 (yeah i know, heeft hier niks mee te maken) maakt ook LEKKERRRRRRRRRRRRRRRR geluid :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

allereerst van harte gefeliciteerd :)
ach...er is vanalles te vinden..hangt er maar net af hoe ver je met de kwaliteit wilt gaan :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

[topic=367178/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.