Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, programmeren, downloaden, server, streamen naar mijn PS3, internetten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij de 400 Euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle in de onderstaande lijst, behalve de videokaart.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn videokaarten zijn op dit moment merkbaar beperkend in enkele games op de resolutie die ik graag gebruik. Daarnaast bevalt CrossFire me ook totaal niet, er waren enkele games die volledig weigerden te werken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het betreft een Dell monitor van 27" met een resolutie van 2560x1440. De kaart moet dat aankunnen. Liefst geen SLi of CrossFire, en ik heb geen bizar hoge eisen aan de kaart, het moet op hoge kwaliteit die resolutie aankunnen, maar niet noodzakelijk op extreme en hoge AA ratings.

Ga je overklokken?
Absoluut niet, geen skills voor en geen behoefte aan. Het moet puur natuur goede performance bieden.

Huidige hardware:
Onderstreept wat ik graag zou willen vervangen voor betere performance.

Deze componenten zijn samengesteld op 27-05-2011 en dus al enigszins aan het verouderen voor een goede gaming-rig.

Case: Antec Sonata Elit
RAM: Kingston ValueRAM - 2x4GB - 1333 Mhz
Voeding: XFX Core Edition PRO650W
CPU: Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz
GPU (2): Club 3D Radeon HD6950 - 2 stuks in CrossFire
Mobo: MSI P67A-GD65 (B3)
SSD: Samsung 840 series Pro 128GB
HDD: Samsung SpinPoint 1 TB

In de laatste BBG kwam de Sapphire R9 290 4GB naar voren, in de review op Anandtech lijkt hij goede performance te leveren in vele recente games op mijn hoge resolutie.

Maar voor ik zoveel geld uitgeef heb ik een paar vragen omdat het systeem uit juli van 2011 komt:
  1. Gaat mijn CPU een beperkende factor zijn of worden?
  2. Mijn geheugen wellicht ook/wel?
  3. Als ik de bovenste 2 wil upgraden, moet ik een nieuw moederbord nemen?
  4. Kan mijn voeding deze nieuwe kaart wel aan?
  5. Zijn er betere alternatieven voor een goede videokaart upgrade?
Van het geld wat ik overhoud door onder de 400 te blijven wil ik overwegen een grotere SSD aan te schaffen voor het OS, met name een Samsung 840 EVO 250GB.

Ik heb mijn PC praktisch altijd aan staan, hij staat alleen in sleep-mode 's nachts, dus het liefst ontloop ik een SLi of CrossFire oplossing voor mijn upgrade.

Andere tips voor upgrades zijn ook welkom. Het idee is om iedere 2 of 3 jaar een simpele upgrade uit te voeren van om en nabij de 400 Euro. Over 2 jaar zou ik dan een CPU/Mobo upgrade kunnen doen. Dan blijft de hobby betaalbaar en leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrejonker
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-09-2024
wat betreft de ssd, dan zou ik voor een pricewatch: Crucial MX100 256GB gaan. heeft stroomverliesbeveiliging en een paar euro's meer voor de gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:19

br00ky

Moderator Harde Waren
CPU lekker laten zitten. Die kan je een mooie zwengel geven met een adequate CPU koeler. Een 290 ga je mijns inziens veel plezier aan beleven. De kaarten die je nu hebt, hebben maar 2Gb VRAM en met hongerige games als Watch_Dogs is 4GB erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-05 11:55
Inderdaad, een 290(x) met custom koeler is voor dat bedrag de beste keuze!

Als ssd zou ik inderdaad ook voor een 240+ ssd gaan zodat je er ook meer dan 1 a 2 games op kan installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
jurrejonker schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:16:
wat betreft de ssd, dan zou ik voor een pricewatch: Crucial MX100 256GB gaan. heeft stroomverliesbeveiliging en een paar euro's meer voor de gpu
Goeie :) Die wordt het dan. Wel lekker als ik mijn OS daarop zet inderdaad.
br00ky schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:25:
CPU lekker laten zitten. Die kan je een mooie zwengel geven met een adequate CPU koeler. Een 290 ga je mijns inziens veel plezier aan beleven. De kaarten die je nu hebt, hebben maar 2Gb VRAM en met hongerige games als Watch_Dogs is 4GB erg lekker.
CPU koeler is al best goed, een Scythe Mugen 2 rev.B. Dus de huidige CPU kan ik nog overclocken als ik wil :) Wel een goed idee om eens te doen.
Ardjee schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:50:
Inderdaad, een 290(x) met custom koeler is voor dat bedrag de beste keuze!

Als ssd zou ik inderdaad ook voor een 240+ ssd gaan zodat je er ook meer dan 1 a 2 games op kan installeren!
Thanks! Een 256+ SSD is sowieso welkom inderdaad. Eens kijken of ik voor een 512 wil gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucasftw
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-01 19:13
Ik zou voor een Crucial MX100 gaan icm een R9 290.
Indien je echt 256+ GB SSD wilt, raad ik je aan je budget te verhogen.

Edit: Ik raad je aan een GPU van Gigabyte/MSI/ASUS te nemen: die zijn in het algemeen iets betrouwbaarder (qua koeling) dan de Sapphire en andere minder ''bekende'' merken.

[ Voor 41% gewijzigd door Lucasftw op 05-07-2014 12:24 . Reden: GPU merk ]

Pagina: 1