Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies; Macbook Pro (13") of Macbook Air (13")

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al op verschillende websites gekeken (ook hier), maar zou toch graag wat meer advies willen inwinnen.

Ik ga een nieuwe Macbook aanschaffen. De huidige (Macbook Pro 13' inch) begint steeds meer kuren te vertonen en ik kan er nu nog een mooie inruilwaarde voor krijgen.

Ik heb mijn MB Pro veel gebruikt voor mijn studie, maar aangezien ik daar nu mee klaar ben, verwacht ik m'n nieuwe wat minder intensief te gebruiken. Ik gebruik hem voornamelijk voor tekstverwerking, films (en Netflix) kijken en het maken van een magazine in InDesign. Verder ga ik het komende jaar veel met fotografie doen.

Wat is de beste optie voor mij? Ik twijfel tussen een Pro (13' inch Retina) of een Air (13' inch). Wat is jullie suggestie?

Ik hoor graag! :)

Groet,

Frank

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Doe je nu al wat met fotografie? En waarom ga je komende jaar veel fotografie doen? Als het een intentie is en nog niet geheel zeker is dat je het ook gaat doen. Dan zou ik voor de Air gaan. Lees goedkoper en voor de dingen die je nu al er mee doet ruimschoots voldoende.

Alleen als je een fotostudie gaat beginnen oid zou ik voor de Pro gaan. Vanwege het grote scherm.

Als prijs niks kan schelen zou ik voor de Pro gaan. Anders de Air. Voor jouw toepassingen is een Pro niet een must.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Dhrzao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-11 15:54
Als je veel met foto's gaat doen en af en toe InDesign gebruikt, kan ik me voorstellen dat een goed/beter scherm met wat hogere resolutie prettiger werken is (oftewel, de 13" Pro). Qua mobiliteit/accuduur en rekenkracht ontlopen de twee elkaar niet gigantisch, als je de basisversies een beetje vergelijkt.

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 23:10

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Een Pro is geen must, maar als je het budget ervoor hebt dan zou ik zeker naar een Pro Retina kijken. Voor fotografie is de retina versie gewoon beter. Betere kleuren, beter scherm en natuurlijk hogere resolutie (indien gewenst) voor meer ruimte met je foto's.

Sowieso heeft de Retina een snellere CPU er ook nog inzitten wat voor Adobe programma's vaak wel prettiger werkt. Zou wel voor een versie met minimaal 8GB RAM gaan overigens.

Wat is een beetje het budget?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor dit soort vragen hebben we een mooi aankoopadvies forum, dus een move die kant op :)

MS > LAA

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11 12:01
Mijn mening, als je zeker weet dat fotografie er bij komt ga voor de pro retina, het tn paneel in de air is niet dat je zegt geweldig en en al hemaal niet voor fotografie. Ik zou zoiezo voor de pro gaan. Bijna net zo ligt en dun. Lekker schermpje en stukje vlotter. Kost je wel wat meer zakcentjes.
twijfel je nog over fotografie, dan is de air ook een prima aankoop heb hem zelf met bijna volledige upgrade behalve de ssd grote. En heb nergens spijt van. Super machine.

Verwijderd

Topicstarter
ankhie schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:27:
Een Pro is geen must, maar als je het budget ervoor hebt dan zou ik zeker naar een Pro Retina kijken. Voor fotografie is de retina versie gewoon beter. Betere kleuren, beter scherm en natuurlijk hogere resolutie (indien gewenst) voor meer ruimte met je foto's.

Sowieso heeft de Retina een snellere CPU er ook nog inzitten wat voor Adobe programma's vaak wel prettiger werkt. Zou wel voor een versie met minimaal 8GB RAM gaan overigens.

Wat is een beetje het budget?
Ik krijg voor mijn huidige Macbook nog 400 euro terug bij Xando. Tel daar een budget van +- 800 euro bij op en je hebt mijn budget.

Fotografie gaat voornamelijk om het maken van sport- en actiefoto's voor een website. Dus geen professionele fotografie. Mocht ik het echt tof vinden, dan wil ik het eventueel later uitbreiden.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Macbook Pro 13 inch Retina (256 gb) geworden! De voordelen van een Air (lichtgewicht en SSD) vergeleken met m'n huidige Macbook,heeft de nieuwe Pro ook. En die machine lijkt me wat stabieler en krachtiger. Thanks voor de adviezen!
Pagina: 1