diskeltische lurker
volgens mij moet je paren van 4 gebruiken.
maar kan er naast zitten hoor... het is al weer zo lang geleden dat ik met een dx4-100 zat te kloten!
maar kan er naast zitten hoor... het is al weer zo lang geleden dat ik met een dx4-100 zat te kloten!
Paren van vier lijkt mij een beetje veel. was het niet zo dat je pas bij de Pentium 't spul in paren moest plaatsen (i.v.m. 64bit interface)? Dat oude spul is allemaal nog van voor mijn 'interesse-tijd'.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Je moet paren van 2 gebruiken.
Dus 4 mb + 4 mb
8mb + 8 mb
Etc ....
Andere combinatie's gaan hoogstwaarschijnlijk (
) niet werken
Dus 4 mb + 4 mb
8mb + 8 mb
Etc ....
Andere combinatie's gaan hoogstwaarschijnlijk (
Dat had ik ook ergens gelezen toen ik ooit met een 486 bezig was. Maar of dat bij elk mobo isOp maandag 11 juni 2001 09:24 schreef Dope-E het volgende:
volgens mij moet je paren van 4 gebruiken.
ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]
Volgens mij wil iedere 486 geheugenparen en kan je dus ook geen 8mb paren met 4mb. Het spijt me maar met deze configuratie kan je volgens mij niet meer dan 8mb maken (2x4mb)
* x-wolf ziet dat hij weer eens net te langzaam is
* x-wolf ziet dat hij weer eens net te langzaam is
In mijn 486 pci mobo, zit 1x16 1x8 en 2x4. Maar dit moederbord is al wat nieuwer, lees minder antiek.
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Verwijderd
Het is zeker niet zo dat alle 486-ers alleen maar met paren van het hetzelfde geheugen kunnen werken. Ik heb hier nu een 486 DX2 50 staan met 44 Mb geheugen (4 Mb onboard, 8 in de eerste bank en 32 in de tweede bank).
Het is wel zo dat er in mijn eerste bank alleen enkelzijdig geheugen kan, dat heeft te maken met de 4 Mb die er onboard zit.
"de eerste bank" gewijzigd in "mijn eerste bank"
Het is wel zo dat er in mijn eerste bank alleen enkelzijdig geheugen kan, dat heeft te maken met de 4 Mb die er onboard zit.
"de eerste bank" gewijzigd in "mijn eerste bank"
Na nog eens goed te lezen en te denken:Op maandag 11 juni 2001 09:40 schreef Sir Abarth het volgende:
[..]
Dat had ik ook ergens gelezen toen ik ooit met een 486 bezig was. Maar of dat bij elk mobo is
30pins met z'n 2en onder DX2 varianten
30pins met z'n 4en DX2 en hoger
72pins alleen onder DX2
72pins met z'n 2en DX2 en hoger
Zoiets zou het moeten zijn...
Heeft met 8/16/32 bits te maken...kijk eens bij kingston geloof ik naar de memory guide oid.
En mixen van Fastpage en EDO wil ook zeker wel eens problemen geven.
ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]
Als ik hed goed heb gaan 72-pins geheugen per reepje in een 486.
(in iedergeval de mijne
)
Alleen heel veel 486-ers gaan over hun nek van EDO-ram. ze hebben fstpage-ram nodig.
op het ergens hier bovenstaande tabelletje voor 30-pins geheugen terug te komen.
286 en 386sx gebruiken ze per setje van 2
386dx t/m 468DX4-133 gebruiken ze per setje van 4.
de P1 zou ze als setje van 8 gebruiken, maar toen bestond de 72-pins uitvoering al en had je er maar 2 nodig.
Er bestaan echter overdrive p1 processoren die met 1 72-pins of 4 30-pins simms kunnen werken.
(in iedergeval de mijne
Alleen heel veel 486-ers gaan over hun nek van EDO-ram. ze hebben fstpage-ram nodig.
op het ergens hier bovenstaande tabelletje voor 30-pins geheugen terug te komen.
286 en 386sx gebruiken ze per setje van 2
386dx t/m 468DX4-133 gebruiken ze per setje van 4.
de P1 zou ze als setje van 8 gebruiken, maar toen bestond de 72-pins uitvoering al en had je er maar 2 nodig.
Er bestaan echter overdrive p1 processoren die met 1 72-pins of 4 30-pins simms kunnen werken.
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Tja helaas jongens het meeste kan ik ook nog wel bedenken. Toch bedankt! 
Het is een Aopen PCI 486 moederbord. type: MB1p
Op internet staat verder niks over dit bord.
Een 486 heeft een 32bits geheugenbus dus die werktmet 1 72pins geheugenmodule.
waarom hij deze configuratie niet pikt:?
Het is een Aopen PCI 486 moederbord. type: MB1p
Op internet staat verder niks over dit bord.
Een 486 heeft een 32bits geheugenbus dus die werktmet 1 72pins geheugenmodule.
waarom hij deze configuratie niet pikt:?
diskeltische lurker
Verwijderd
Waarom deze configuratie niet werkt? Niet zo heel moeilijk, het maakt niet uit welke modules etc. Alleen hebben oudere 486 borden maar een aantal mogelijkheden om geheugenconfiguraties te plaatsen. Als je niet aan die reeks kan voldoen, dan werkt het gewoon niet en krijg je dit soort situaties. Zonder handleiding wordt het dus moeilijk... Je kan proberen te gokken, maar das ook alles.
486'ers adresseren altijd van klein naar groot:
4MB - 4MB - 8MB kan wel, maar niet 4 8 4 of 8 4 4.
Verder struikelen sommige oudere borden (Opti
) vaak over 60ns geheugen.
4MB - 4MB - 8MB kan wel, maar niet 4 8 4 of 8 4 4.
Verder struikelen sommige oudere borden (Opti
Pagina: 1