Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aleksej
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-09 10:00
Hoi beste tweakers ik vraag me af of het mogelijk is om een underlight effect te krijgen onder een http://tweakers.net/price...efine-r4-pearl-black.html (Fractal Design Define R4 Pearl Black PC Case) met http://tweakers.net/price...-led-strip-12cm-blue.html (BitFenix Alchemy LED strips) om een mooi effect te maken. Zo ja, hoe? :P
(Mijn eerste topic dus sorry als het niet netjes is) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essoplerck
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-04-2022
wat bedoel je met underlight? verlichting onder de kast?
Als dat het geval is moet je gewoon een paar led strips aan de onderkant plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
  • Nu online
Ik denk dat je een gloed bedoelt?
Daarvoor is het het handigst om een led strip te hebben die 2 kanten op schijnt (rechts en links).
En die een mooie verdeling hebt zodat je geen stipjes krijgt.

Beide heeft die Bitfenix niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aleksej
Oké bedankt voor de info, ik kijk wel nog ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essoplerck
je kan ook gewoon 5m led strips uit china laten halen, kost 10 euro en heeft een redelijk hoge kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Er is niet al te veel ruimte aan de onderkant . De voetjes zijn ongeveer 7mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essoplerck
dat is plenty voor de meeste leds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-02 14:31
wat jij wil heb ik ooit gehad
ik hat gewoon 2cm uit de rand van de onderkant van de kast een led strip geplakt ik hat dus een rechthoek
ik hat ongeveer 1,20m nodig dan sloopje een molex stekertje dan heb je 12v en die steek je dan in een molex die weer in je voeding gaat (dus niet een kabel van je voeding sloopen)

http://www.buyledstrip.co...xibel-blauw-per-50cm.html

(ik hat mijn kast ook iets verhoogt)

[ Voor 11% gewijzigd door sinasappel-mw op 04-07-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinasappel-mw schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:21:
wat jij wil heb ik ooit gehad
ik hat gewoon 2cm uit de rand van de onderkant van de kast een led strip geplakt ik hat dus een rechthoek
ik hat ongeveer 1,20m nodig dan sloopje een molex stekertje dan heb je 12v en die steek je dan in een molex die weer in je voeding gaat (dus niet een kabel van je voeding sloopen)

(ik hat mijn kast ook iets verhoogt)
Hoofdletter aan het begin van je zin, punt aan het einde van je zin en "hat" schrijf je met een d.

Als je echt een goede verdeling wilt en een mooie underglow zoals je bij auto's in 2Fast2Furious wel is ziet, zou ik 2 rechthoekige gaten in de onderkant van de case zagen, hier de kleur plexiglas van je led's in doen en dan de LED's er op plakken, naar beneden toe gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aleksej
Ik denk dat ik besloten heb 2 keer de 30cm van BitFenix te nemen en 2 keer de 12cm versie.
Is dit een goed idee en welke kleur raden jullie aan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aleksej schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:49:
Ik denk dat ik besloten heb 2 keer de 30cm van BitFenix te nemen en 2 keer de 12cm versie.
Is dit een goed idee en welke kleur raden jullie aan? :P
Je gooit echt je geld weg. Op marktplaats heb je voor 5 euro een meter prima LED's, zijn nog op maat knipbaar ook

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
idd ik zou egt geen kantenklaar dingen koopen want dan heb je het nooit zo als je het egt wil
ook is de afstand tussen de led's erg groot

de kleur moet je zelf weeten doe iets waat je lang mooi blijft vinden en een beetje bij je kamer of beuro past

en dat aansluiten steld niks voor even kijken wat plus en min is en 2 draatjes soldeeren klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aleksej
sinasappel-mw schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:11:
idd ik zou egt geen kantenklaar dingen koopen want dan heb je het nooit zo als je het egt wil
ook is de afstand tussen de led's erg groot

de kleur moet je zelf weeten doe iets waat je lang mooi blijft vinden en een beetje bij je kamer of beuro past

en dat aansluiten steld niks voor even kijken wat plus en min is en 2 draatjes soldeeren klaar
Ik ben niet echt zo van marktplaats dingen en ik heb sowieso geen soldeerbout. Dus vind ik de BitFenix strips wat handiger want die zijn waarschijnlijk beter qua kwaliteit en helderheid. Daar komt ook nog bij dat ik ze makkelijker kan aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
ik zij ook niks over markt plaats
voor €2,5 per 50cm heb je een led strip die meer led’s heeft en dus minder ''stipperig'' licht dat is nog geen €10 totaal
en je hebt vast wel een buurman of vriend waarvan je een soldeerboud kan lenen!

die bit fenix is maar 50-60 lumen
die ledstrip in die link is 300 lumen
dus de helderheid is bij bitfenix egt slegt!

maar jij mag het zelf weeten!

[ Voor 33% gewijzigd door sinasappel-mw op 04-07-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aleksej schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:16:
[...]

Ik ben niet echt zo van marktplaats dingen en ik heb sowieso geen soldeerbout. Dus vind ik de BitFenix strips wat handiger want die zijn waarschijnlijk beter qua kwaliteit en helderheid. Daar komt ook nog bij dat ik ze makkelijker kan aansluiten :)
Voor nog eens 5 euro heb je bij Conrad een soldeerbout.
Als je 5050 LED's koopt ben je nog veel goedkoper uit en zit er vrijwel geen tot zeer weinig kwaliteitsverschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aleksej
Oké dus ik neem dus die goedkope dingen dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:44

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Komop gasten is dit echt het niveau hier tegenwoordig?! Wat een ontzettend slechte reacties en adviezen... :X
ProAce schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:57:
Ik denk dat je een gloed bedoelt?
Daarvoor is het het handigst om een led strip te hebben die 2 kanten op schijnt (rechts en links).
En die een mooie verdeling hebt zodat je geen stipjes krijgt.

Beide heeft die Bitfenix niet.
Wat klets jij nou allemaal? Ledstrips die naar 2 kanten schijnen? Echt nog nooit van gehoord en nog nooit in ook maar 1 mod gezien. Prima als je advies geeft, maar dan moet het wel ergens op slaan...
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:58:
[...]

Je gooit echt je geld weg. Op marktplaats heb je voor 5 euro een meter prima LED's, zijn nog op maat knipbaar ook
Heb je een link naar een goeie strip voor 5 euro per meter?
Doe jezelf en de rest van de lezers hier eens een plezier en installeer iets van een spellingcontrole. Geen enkele zin die je hier getypt hebt is foutloos en dat leest nogal beroerd.

@ ts:

Als je snel klaar wilt zijn en niet zelf wilt gaan solderen gewoon een simpel kant en klaar setje bestellen. Die van Bitfenix die je uitgezocht hebt zijn prima. Ik zou persoonlijk 2x 30 cm nemen, dat is meer dan genoeg voor een glow effect. Controleer nog wel even de onderlinge afstand van de leds en als je er een keuze in hebt de strip nemen waar de leds het dichtste bij elkaar zitten. En als het ingebouwd is wel even een foto laten zien ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Meelobee op 04-07-2014 19:51 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
  • Nu online
Meelobee schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 19:47:
[...]

Wat klets jij nou allemaal? Ledstrips die naar 2 kanten schijnen? Echt nog nooit van gehoord en nog nooit in ook maar 1 mod gezien. Prima als je advies geeft, maar dan moet het wel ergens op slaan...
Ik klets niet, ik weet gewoon wat er te krijgen en te maken is.
Dat jij nog nooit het gezien hebt wil niet zeggen dat het er niet is.
En als het nog nooit gebruikt is in een build die jij gezien hebt maakt het nog is awesomer als je het wel hebt.

Dit is bijvoorbeeld een strip die beide kanten op schijnt:
Afbeeldingslocatie: http://iam.sw333t.nl/ledstrips/arnold02.jpg

Dit geeft een mooie egale gloed aan beide kanten, perfect dus voor zo'n project of bijv voor onder een moederbord.
Die kan ik zo maken, en bestaan dus wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 19:47:

[...]

Heb je een link naar een goeie strip voor 5 euro per meter?

[...]
@ ts:

Controleer nog wel even de onderlinge afstand van de leds en als je er een keuze in hebt de strip nemen waar de leds het dichtste bij elkaar zitten. En als het ingebouwd is wel even een foto laten zien ;)
Heb je een link naar een strip waarbij de LED's het dichtst bij elkaar zitten?
Mooi advies trouwens hoor, krijg je een leuk stippel effect. Zeker bij maar 5mm ruimte tussen de kast en de ondergrond.

Niet zo arrogant doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2014 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aleksej
ProAce schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 20:10:
[...]

En als het nog nooit gebruikt is in een build die jij gezien hebt maakt het nog is awesomer als je het wel hebt.

[afbeelding]

Dit geeft een mooie egale gloed aan beide kanten, perfect dus voor zo'n project of bijv voor onder een moederbord.
Mooie leds :) Goede kwaliteit en voor een scherp prijsje op http://shop.proace.org/ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:12
Of simpel een multicolor ikea dioder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aleksej
Jochemd13 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 22:58:
Of simpel een multicolor ikea dioder.
Mooie keus voor in een hotel maar het lijkt me niet al te mooi voor onder een pc :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Die dingen hebben vrij weinig leds, leuk voor verlichting van een kamer ofzo, niet leuk voor je case.

CCFL's kunnen natuurlijk ook, maar die dingen zijn volgens mij vrij duur, en kun je niet echt mooi wegproppen onder die case.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:44

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

ProAce schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 20:10:
[...]

[afbeelding]

Het voorbeeld dat je geeft is een geen ledstrip, maar een custum pcb met omgebogen leds...Das ook echt hetzelfde.. |:(

Volgens mij gaat het hier over ledstrips, die flexibele strips, zoals de bitfenix en die op marktplaats/ebay. Wat jij laat zien is een custom pcb, dat is niet hetzelfde als een ledstrip ;)
Zo'n pcb kan je natuurlijk ook gebruiken voor wat ts wilt doen, al is de 7mm ruimte onder de kast dan misschien een probleem. En aangezien ts voor de leds al een kant en klare oplossing wilt lijkt het me niet dat hij zin heeft om de kast te gaan verbouwen voor de installatie van wat leds.

[ Voor 26% gewijzigd door Meelobee op 05-07-2014 01:08 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwesz11
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-08 21:31
http://www.ebay.com/sch/i...w=led+strip+blue&_sacat=0
Meer hoef ik niet te zeggen denk ik...
Je besteld het voor 3x niets en als het niet goed is trek je het er weer vanaf!

[ Voor 24% gewijzigd door djwesz11 op 06-07-2014 18:49 ]

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
die zijn niet plat!
je moet gewoon deze hebben die zijn 2mm dik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essoplerck
Ja, maar neem dan een strip van een chineese verkoper. 10x goedkoper en prima kwalitijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je niet wilt solderen is zoiets ook een oplossing: rgb ledstrips . Er zijn massaal verkopers, ik heb deze ook besteld (ergens anders gekocht) en kreeg deze op maat gemaakt geleverd binnen voor 17 euro (incl. verzendingskosten). Daarmee kan je naar het moment van de dag nog een kleur kiezen ook :)

Stuur gewoon een mailtje naar een van de verkoper en vraag of hij ze wil maken voor jou. Meestal is de prijs per meter en is het goedkoper als je minder neemt.

Natuurlijk is het nog altijd het goedkoopst om het zelf te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
Essoplerck schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:52:
Ja, maar neem dan een strip van een chineese verkoper. 10x goedkoper en prima kwalitijd
dat scheelt mischien 10% als je goed zoekt (voor 50 cm)
dan betaal ik liever €1 dan dat ik 20 dagen moet wachten
Pagina: 1