Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• MarijnFWS
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-01 12:44
Beste

Mijn gsm is gesneuveld en wens nu toch over te stappen naar een 'slimme' telefoon ;)
Ik zoek een telefoon die vrij stevig is (of waar een goede cover voor te vinden is). Mijn voorkeur gaat uit naar android.
Ik volg al een tijdje de verschillende chinese topics, vandaar ook de twijfel.
Budget: zo weinig mogelijk, maar prijs/kwaliteit in orde.

Ik zoek:
- goede ontvangst
- goede GPS
- stevig ( al dan niet met cover/tempered glass)
- goed prijs/kwaliteitverhouhouding
- goed scherm
Mogelijkheid tot redelijke foto's vr als de dslr niet mee is

Ik wil filmpjes bekijken, surfen, spelletjes (niet ze zwaar), navigeren (en eventueel zelfs de occasionele geocach meepikken)... kortop goede allrounder op android.

mijn voorkeur gaat uit naar de xiaomi 1S of op de 2e plaats de motorola 4G
Voorkeur voor de 1S is vooral op de prijs gebaseerd, want beide toestellen lijken ruwweg toch vrij goed op elkaar.
Bestellen uit China (to2c) kan en in het xiaomi 1S draadje staat hoe je het toestel kunt rooten (mocht dit nodig blijken). Ik ben volstrekt leek op dit vlak, maar kan vrij goed stapjes volgen ;) . Kan er op dit toestel een stock android versie gezet worden?

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:43
Op basis van bovenstaande geef je budget "zo weinig mogelijk", is dat een principe questie, of gewoon het geld er niet voor hebben.
Indien het laatste, neem de Motorola, zit je hier goed mocht er iets mis gaan voor garantiezaken.

Voor Xiaomi, volgens mij zijn er Android roms, en natuurlijk hun eigen Miui. Leef je uit ;)

• MarijnFWS
de zo weinig mogelijk: max 200, liefst minder.
Dit vooral uit de 'funfactor' en zoveel mogelijk bang for buck. De mobieltjes zijn toch na een tijdje volledig verouderd, dus liever 2x minder spenderen en weer up to date zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door MarijnFWS op 04-07-2014 15:25 ]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:31
Mijn moeder heeft zojuist de pricewatch: Huawei Ascend G6 (3G) Zwart gekocht, misschien is dat ook een optie voor jou?

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Dat is een duidelijke nee, tenzij hij graag pixels wil tellen.

• MarijnFWS
De schermresolutie lijkt op dat toestel wat aan de lage kant. Is er een grote reden om voor de motorola te kiezen, of loont het de "moeite" om voor het chineesje te gaan?

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Met welk doel wil je je android rooten?
Voor een snellere interface?
Voor een andere interface?
Voor geen bloatware?

| live and give like no one else |

• MarijnFWS
Als blijkt dat rooten niet nodig is voor het algemene gebruik, dan gebeurt dit in 1e instantie niet. Later kan er altijd nog een stock android komen.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:43
Uitgaande van Funfactor, neem de Xiaomi. Bevalt het niet, verkop hem door via marktplaats ofzo en koop een ander.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Gaat het hier om de Xiaomi Mi1s of Xiaomi Redmi1s?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:24

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kiswum schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:16:
Gaat het hier om de Xiaomi Mi1s of Xiaomi Redmi1s?
Zeker geen onbelangrijk verschil, inderdaad. Een redmi zou een leuke optie zijn, de Mi1s is heel oud :)

Android developer & dürüm-liefhebber

• MarijnFWS
Ondertussen de redmi 1s besteld. Als het rooten niet lukt kom ik bij jullie te rade. :-)
Pagina: 1