Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wel of geen cookies..

Pagina: 1
Acties:
  • 532 views

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 17:48
Ik heb de volgende stellingen en hoe denken jullie erover.
Ondanks dat mensen of websites je het volgende voorschotelen.
dat cookies veilig zijn en niet weten wie je bent denk ik daar toch wat anders over.
en waarom zijn cookies dan NIET veilig, nou om de volgende reden.

Door middel van een techniek genaamt Cross Site Scripting (XSS) kan een hacker je cookies stelen...
Nou en denk je mischien, dus, het maakt niet uit dat een login op een web pagina gestolen kan worden, want die info staat in een cookie.. maar dat is niet alles.

kijk even naar deze uitleg..
Elke keer als je een website bezoek, dan slaat je brower bepaalde informatie op over die website in een cookie.
Als je terug gaat naar die website, dan stuurt je browser bepaalde informatie terug, en deze gevens komen uit je cookie van die site. Ook je voorkeurs instellingen van die site b.v.

Tot zover niet heel spannend.... maar...
een hacker kan je cookie stelen, de informatie eruit halen en jou zo gericht reclame voorschotelen op basis van je surf gedracht zodat jij de reclame MET virussen of trojans krijgt.

Dus dankzij cookies kan een hacker b.v. gerichte reclame laten zie waar b.v. een virus/trojan in zit..
Je persoons gegevens stelen, etc.

Opzichzelf zijn cookies niet gevaarlijk, maar steeds meer criminelen gebruiken cookies om aan je persoons gegevens te komen.
Daar zit dus het gevaar... ook vanwege deze reden blokkeren ik dus zoveel mogelijk reclame.
Ja, dit is een inkomsten verlies van de websites die draaien op reclame inkomsten.
Echter zolang deze dus niet de verantwoording nemen om alleen goed reclame bedrijven te gebruiken dus deze maatregel.

Dit werkt voor je computer maar precies hetzelfde voor de telefoons.
Let dus op wat je doet op een telefoon, zeker als je er ook mee internet bankiert.

De meeste banken hebben dan ook wat voorwaarden gewijzigd.
Hier staan ze bij de ING
https://www.ing.nl/de-ing...de-ing/veiligheidsregels/
lees vooral deze even:
https://www.ing.nl/de-ing...veilig-uw-apparatuur.aspx

Zorg dus dat zowel je telefoon en computer daar aan voldoet van de bank.
En iedereen die een Iphone 3gs of lager nog gebruiken, deze voldoet dus niet meer aan de voorwaarden van de bank.
De iphone 3gs en lager bevatten ernstige beveiligings lekken en deze worden niet meer geupdate.

U bent gewaarschuwt. ;-)

ehhh.. noppes

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:23

RobTweaks

Captain Hindsight

een hacker kan je cookie stelen, de informatie eruit halen en jou zo gericht reclame voorschotelen op basis van je surf gedracht zodat jij de reclame MET virussen of trojans krijgt.
Wauw. Gewoon, wauw...

Is dit een serieus topic? Het is alweer een tijdje geleden dat ik een dergelijk onsamenhangend verhaal vol spelfouten ben tegengekomen op T.net.

Heb je een vraag? Of moest je dit gewoon even kwijt?

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Cookie signing, encryptie ed gooien we gewoon overboord? Denk ook aan secure cookies die dmv een frame cookie gezet worden door de diverse WAF vendoren zoals oa F5....
Vind het een beetje tros radar...

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

[sarcasm] Wat een fantastisch sprookje. Heb je deze zelf geschreven? [/sarcasm]

Je lijkt nogal op de gemiddelde paranoïde Tros Radar kijker, denk je nou echt dat sites met gevoelige data cookies zonder encryptie en verlooptijd gebruiken.

Tip: Trek je stroomkabel uit je computer, heb je ook geen last meer van al die narigheid online :) .

[ Voor 79% gewijzigd door D4NG3R op 04-07-2014 15:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:48

ResuCigam

BOFH

Zo zie je maar weer: Een beetje kennis is een gevaarlijk iets ;)

We do what we must because we can.

Verwijderd

Sorry, maar wie zegt dat ik automatisch cookies opsla?

Leuk verhaal maar het slaat nergens op.

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

ResuCigam schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:33:
Zo zie je maar weer: Een beetje kennis is een gevaarlijk iets ;)
"Ignorance is bliss"

Hoewel ik daar zelf niet in geloof :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Reclame, reclame, reclame.. maar als je een ad-blocker hebt, heb je daar toch helemaal geen last van?

Dus eigenlijk is de oplossing voor de 'brakke veiligheid' van cookies dus een ad-blocker installeren :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Bedankt voor de waarschuwing.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.