Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SQL - Update 2005 naar 2014?

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-Tweakers,

als groothandel werken wij met AFAS Profit software, de 1.8 versie. Nu moet deze geupdate worden omdat er momenteel iets fout gaat met de afbeeldingen in de webshop, echter draait er nog een SQL 2005 server (ik zit zelf niet in deze materie, dus excuses als de uitleg vreemd klinkt).

Ik heb begrepen dat wij alleen naar de huidige Profit versie kunnen updaten als we gebruik maken van SQL 2014. Degene die hier verantwoordelijk voor is heeft ons echter nooit gewezen op de noodzaak van het updaten van SQL, en dit schijnt nogal aardige gevolgen te hebben als wij dit nu willen doen.

Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad klopt, en hoe een update van 2005 naar 2014 in zijn werk zou gaan / wat voor gevolgen dit zou hebben?

Nogmaals excuses voor de (waarschijnlijk) belabberde uitleg, alvast bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Doe eens gek: [google=upgrade sql 2005 to 2014] en klik de eerste hit aan....

Zoals je in onze Quickstart zult lezen zien we hier op GoT graag wat eigen inzet en initiatief; als je concrete vragen hebt helpen we je graag verder op weg, maar dergelijke open vragen zijn weinig nuttig. Laat staan als 't antwoord op je vraag letterlijk de eerste hit op Google is ;)

Zie verder ook Waar hoort mijn topic?; ik denk dat je topic beter had gepast in Serversoftware en Windows Servers dan in Programming ;)

Tot slot: Als AFAS zegt dat je moet upgraden; waarom benader je hun dan niet eens voor eventueel advies? Zij zijn degenen die de meeste ervaring / kennis van hun eigen product hebben, jij betaalt er voor (geen idee of ze een "los" supportcontract kennen) en mag dus best wat hulp / documentatie van ze verwachten. Als iemand ervaring moet hebben met 't upgradetraject voor een update van AFAS dan zijn zij 't wel.

[ Voor 146% gewijzigd door RobIII op 04-07-2014 14:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.