CPU 77°C!!!! Oeps...?

Pagina: 1
Acties:

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
OK, ben ik heel voorzichtig begonnen met OC-en. Abit KA7 [bios = RY] / Athlon 700 [700core] / standaardkoeler.
Maar eens FSB op 105+2=107 en PCICLK op 35 gezet, op 1.70V. Dus 700@750. No problemo zou je denken. Start goed op enz.
Laat ik hem eens een nachtje draaien op m'n koetje, wordt ik wakker en geeft de Via HW-monitor aan dat m'n CPU'tje 77°C is!!!!! Meteen uitgezet [hij deed het nog wel gewoon] en af laten koelen. Pfhew, nix aan het handje zover ik kan zien.

Volgens mij heeft Win98 of de BIOS de koeler gewoon uitgezet toen'ie in standby ging.
Hoe kan dat of hoe kan dit voorkomen worden? Ik heb hier wel meer problemen mee, want als'ie uit standby komt reageert de muis totaal niet meer. Ik weet dus ook niet of het een OS- of Mobo-probleem is. [ik heb het nog niet gecheckt in W2K]

P.S.: ik heb wat gehoord over je CPU laten inbranden; volgens mij heb ik dat nu niet meer nodig... :)

• star-saber
  • Laatst online: 07-09 12:18

star-saber

Ryzen

is een bug in de bios
zodra standby of suspend gebruikt wordt zet ie fannetjes uit
is nog geen fix voor

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Oei! Maar hoe doen jullie dat dan?
Want in de BIOS heb ik standby & suspend helemaal niet aanstaan.
Ik wil toch wel m'n computer een paar uur onbeheerd met de koeien achter kunnen laten zonder dat'ie gaat smelten.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 13:28

Robert

You have your answer..

In mijn bios kan ik instellen of ie de koeling uit moet zetten als de comp op standby gaat ?

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Heb je het dan ook uit staan in je OS ?

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

tja dat heb ik ook, met mijn ka7/100
Maar aangezien die bord 4 fan-aansluitingen heeft en alleen de cpu-fans uitgaan in suspend mode; Sluit gewoon je cpu-fans aan op de andere twee aansluitingen (dus connector 3&4).
Ik ben er vanuitgegaan dat je een dual-fan hebt btw.

Maar nog ff voor de duidelijkheid: alleen fan-connector 1&2 gaan uit in suspend/etc etc -mode.
Ok??

Zie ook http://go.to/ka7faq

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Uhm... nog simpeler... zet standby in windows uit! Je koe graast namelijk niet door als je bak in standby staat! gewoon alleen monitor uitdoen als je weg gaat en verder laten grazen :)

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Nou dacht ik dat ik'm in W98 uit had staan, stond'ie gewoon aan! [stom stom stom] Ik had 'm uitgezet, maar daarna zal W. wel weer eens zijn blijven hangen, zodat het niet gesaved is. Nu wel uit, dus nog maar eens ff testen. Moooooooooooooh.

En admiral, THNX zal ik eens gaan doen.
b.t.w.: Hebben ze dat nu nog niet opgelost bij Abit? Wordt wel eens tijd voor een nieuwe BIOS dan. Dit is toch behoorlijk gevaarlijk: je kunt er zo je proc mee fryen.
Pagina: 1