Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3 Juli observanten langs de snelweg?

Pagina: 1
Acties:

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Topicstarter
Het viel me gisteren op dat er bij elke brug/bocht/op-/af-rit, er mannetjes stonden in een oranje hesje blijkbaar auto's te tellen.
Ik heb ze gezien op de A2 A15 en A27. Heeft iemand een idee waarom ze daar stonden en waarom ze mij (en de rest) moeten observeren.
Per rijstrook stond er 1 iemand.

Weet iemand wat hun werkzaamheden waren gisteren of zag ik spoken?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11 21:08

Twhomp

Stayin' Alive

Je zag spoken.

/topic

edit:
Maar om even serieuzer op je paranoïde vraag in te gaan:
Misschien was het een verkeerstoko die een test deed van hun systeem. Ik werk ook voor zo'n tent en je wilt niet weten hoe vaak ik langs de weg heb gestaan om een verkeersteller/snelheidsmeetsysteem/etc. te ijken of testen.

Je zegt oranje hesjes: alleen oranje hesjes? Want dan verwacht ik dat het een tijdelijke actie was: de vaste buitenmensen hebben nooit 'alleen' een hesje aan, die hebben gewoon liever een jas aan. Hoewel het nu wel erg lekker weer is.

Hadden ze een logo?

[ Voor 92% gewijzigd door Twhomp op 04-07-2014 13:50 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Dufec of soortgelijk bedrijf?
www.dufec.nl

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waren het niet gewoon landmeters oid die bezig waren?

Virussen? Scan ze hier!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:10
http://www.rws.nl/actueel...wegen_in_zuidholland.aspx

Je hebt dus geen spoken gezien ;)

[ Voor 12% gewijzigd door JeroenV_ op 04-07-2014 13:53 ]

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
nee de meesten zaten op een tuinstoel en een schriftje in hun hand. meesten leken ook scholieren tussen de 15 en 20 jaar.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Je bedoelt goedkope studenten :D

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
JeroenV_ dat lijkt een logische verklaring :). Wel vreemd dat ze dit doen in een vakantie periode..... dat is een behoorlijke beïnvloeding van de statistiek. ik kan afgelopen 2 weken namelijk weer prima doorrijden naar mijn werk :).

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze week is het nog geen vakantieperiode, die begint morgen pas. En dat is voor regio Noord, dus niet in de regio in kwestie :)

Virussen? Scan ze hier!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

En waarschijnlijk is de telling bedoeld om de verkeersmanagementsystemen van hun toeleveranciers te controleren, dus het boeit niet wanneer het gebeurt.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Smuggler schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:53:
nee de meesten zaten op een tuinstoel en een schriftje in hun hand. meesten leken ook scholieren tussen de 15 en 20 jaar.
Dit heb ik 2 weken geleden ook gezien op de A28 / A1. Allemaal mensen op tuinstoeltjes, oranje hesje, en een krantje / tijdschrift / schijfboekje, allemaal studenten van tussen de 15 en 25 jaar oud.

Ik stond ook te kijken wat ze nou in godsnaam aan het doen waren. En ze zaten er ook gewoon de hele dag, in de berm.

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Dat dat mag in Nederland :/

• Mr. Awesome
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

:')

Waarom zou het niet mogen? Dat is toch gewoon dataverzameling. Hoe denk je dat het CBS aan zijn informatie komt?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd, ik zie geen reden waarom dit niet zou mogen... het is niet alsof ze kentekens oid registreren, het is puur tellen van het aantal en soort (bus, auto, motor) voertuig.

Virussen? Scan ze hier!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Afbeeldingslocatie: http://www.wtfmarketing.com/wp-content/uploads/2013/05/picard-facepalm.jpg

Wauw...

Blijkbaar tijd om dit in te voeren:Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTBCkL3dwr4TAtJijX98Xx5djgqg-GdlIHlSraX_xpMrh_RHLYwUdyALmTU

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

GEERT DOE ER WAT AAN!!!!11

:P

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:09
Op een site als www.verkeersmonitor.nl kan je die tellingen zelfs helemaal open en bloot inzien!

• Peenutzz
  • Laatst online: 16:13
hyptonize schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:26:
[...]

:')

Waarom zou het niet mogen? Dat is toch gewoon dataverzameling. Hoe denk je dat het CBS aan zijn informatie komt?
Misschien bedoelt hij het in de berm zitten. Kan me voorstellen dat dat gevaarlijk zou kunnen zijn.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:32

Meneer aard

Porsche rulez!

Had er vanochtend (ongv half 7) eentje gezien bij knooppunt Deil richting Utrecht (komende vanuit Nijmegen)..Hij zat wel precies rechtvoor mij, niet zo heel tactisch. Wanneer er een wagen uitbreekt kan die mogelijkerwijs zo naar voren richting hem schieten.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Peenutzz schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 19:07:
[...]

Misschien bedoelt hij het in de berm zitten. Kan me voorstellen dat dat gevaarlijk zou kunnen zijn.
En het gaat maar door :+

Ik was sarcastisch. Djeez, ik zeg zelfs eerder dat ik het werk zelf ook doe. Dan zal ik heus wel weten wat wel en niet mag ;) Gevalletje schriftelijke 'communicatie' die niet overkomt denk ik dan maar 8)7 Hoewel het dus duidelijk is dat mensen zelfs dit kleine korte topic dus niet goed lezen :'(

En om dan maar wat duiding te geven, ik reageerde dus sarcastisch op RedHat toen hij zei "Ik stond ook te kijken wat ze nou in godsnaam aan het doen waren. En ze zaten er ook gewoon de hele dag, in de berm." Wat een beauty van een melding :D
Meneer aard schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 19:10:
Had er vanochtend (ongv half 7) eentje gezien bij knooppunt Deil richting Utrecht (komende vanuit Nijmegen)..Hij zat wel precies rechtvoor mij, niet zo heel tactisch. Wanneer er een wagen uitbreekt kan die mogelijkerwijs zo naar voren richting hem schieten.
Hmm. Waarom denk ik zo maar dat die goedkope studentjes geen VCA-certificaat en geen Veilig-werken-langs-de-weg-certificaat hebben? :(

[ Voor 24% gewijzigd door Twhomp op 04-07-2014 19:31 ]

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:20

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik zag het dinsdag op weg naar Amsterdam ook. Tussen Dordrecht en Rotterdam zag ik op de A13 op meerdere bruggen wat het leek studenten met oranje hesjes iets doen.
Pagina: 1