Toon posts:

Game PC € 1.100 (incl. windows en assemblage)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Graag zou ik van jullie enkele laatste tips willen voor mijn nieuwe Game PC.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, studie en ten slotte gewoon lekker surfen (geen videobewerken)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1.100 inclusief windows EN assemblage (Azerty)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik neem geen componenten mee, behalve randapparatuur (scherm, speakers, muis en toetsenbord)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande lijst.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen merkvoorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eigenlijk alleen stilte (ik zit momenteel met een oude computer die 65-70db blaast. Gelukkig heb ik meestal koptelefoon op, maar stiller mag wel ja haha. Hoeft niet geruisloos te zijn, maar een beetje rust in idle is wel zo lekker.

Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken. Een non-k processor en moederbord volstaat dus prima.

Nog enkele vraagjes die ik zelf wil stellen:

-Zijn er nog andere behuizingen die zowel stil en redelijke airflow hebben in dezelfde prijsklasse?
-Ik heb een cpu koeler in mijn lijst zitten voor extra stilte, voegt dit veel toe als niet-overclocker?
-Is 16gb al het overwegen waard?
-Is de i5-4690 de extra ~€20 waard?
-Win 7 vs Win 8.1 (snelheid algemeen en game prestaties)?

Hierbij het lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 162,89€ 162,89
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,05€ 66,05
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 345,-€ 345,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,04€ 46,04
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 72,85€ 72,85
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 81,45€ 81,45
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,95€ 65,95
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 13,-€ 13,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,95€ 46,95
1Crucial MX100 256GB€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.016,08

Alvast bedankt voor de tips.

~Soka

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:58

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:30:
[b]-Zijn er nog andere behuizingen die zowel stil en redelijke airflow hebben in dezelfde prijsklasse?
-Ik heb een cpu koeler in mijn lijst zitten voor extra stilte, voegt dit veel toe als niet-overclocker?
Het voegt toe wat je zelf al aangeeft. Extra stilte. Ook zal de cpu koeler zijn, maar de boxed koeler van intel doet dat natuurlijk ook gewoon binnen de grenzen van het toelaatbare.
-Is 16gb al het overwegen waard?
Nee, 8GB is meer dan zat en achteraf is het altijd makkelijk bij te plaatsen.
-Is de i5-4690 de extra ~€20 waard?
Merk je vrij weinig van ten opzichte van een 4590. Zoek anders zelf wat game benches op!
-Win 7 vs Win 8.1 (snelheid algemeen en game prestaties)?[/b]
W8.1 all the way. Betere ondersteuning voor SSD's, lichter, sneller, langere ondersteuning. Startbutton kan je zo weer terughalen.

Je build ziet er verder al erg goed uit, goed je huiswerk gedaan!

• Cliffy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-03 18:54

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De CM690 is ook een prima keus hoor! Die kan prima wedijveren met de Fractal.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb de Fractal inderdaad ook regelmatig langs zien komen in posts. Misschien zijn er mensen met ervaring met beide behuizingen?

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:43
Geen ervaringen met beide, maar lijkt mij voor zich te spreken dat de Define R4 stiller is, waarvoor dient al dat dempend materiaal anders (er zijn ook . De CM 690III is een goede case, maar je moet wel stille componenten kiezen als je een stille pc wilt. De Define R4 heeft minder goede airflow maar denk wel voldoende voor een niet overklokt systeem. Je gaat altijd de overweging moeten maken tussen beide, een kast kan niet én de ideale airflow hebben én zo stil mogelijk zijn.

De pricewatch: Cooler Master Silencio 652S kan misschien ook een optie zijn?

Bekijk zoals Cliffy zegt ook zeker eens de studentenlicenties voor Windows, ik heb zo ook een Windows 8.1 Pro licentie gekocht voor €60 als student.

[ Voor 10% gewijzigd door MacPoedel op 04-07-2014 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik zeker doen. Bedankt voor de tips. Ik ga nog eens goed nadenken en wat reviews bekijken.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Overigens, assemblage kan je natuurlijk laten doen, heel moeilijk is het echter niet. Heb je wel eens een build video bekeken om in te schatten hoe het is?

Verwijderd

Als je student bent kan je ook via www.surfspot.nl bestellen!

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:28:
Als je student bent kan je ook via www.surfspot.nl bestellen!
dit zijn geloof ik alleen upgrade-keys, via surfspot. en kun je daarom niet gebruiken bij een clean install..?

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-03 12:50
MacPoedel schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:34:
Geen ervaringen met beide, maar lijkt mij voor zich te spreken dat de Define R4 stiller is, waarvoor dient al dat dempend materiaal anders (er zijn ook . De CM 690III is een goede case, maar je moet wel stille componenten kiezen als je een stille pc wilt. De Define R4 heeft minder goede airflow maar denk wel voldoende voor een niet overklokt systeem. Je gaat altijd de overweging moeten maken tussen beide, een kast kan niet én de ideale airflow hebben én zo stil mogelijk zijn.

De pricewatch: Cooler Master Silencio 652S kan misschien ook een optie zijn?

Bekijk zoals Cliffy zegt ook zeker eens de studentenlicenties voor Windows, ik heb zo ook een Windows 8.1 Pro licentie gekocht voor €60 als student.
Ondanks dat ik de R4 heb, wint de CM 690 III het op de vlakken temperatuur en geluid:
http://nl.hardware.info/r...sultaten-geluidsproductie

Ik vindt de R4 echter mooier.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:20:
Overigens, assemblage kan je natuurlijk laten doen, heel moeilijk is het echter niet. Heb je wel eens een build video bekeken om in te schatten hoe het is?
Ik heb gehoord dat het wel te doen is inderdaad het zelf bouwen van een computer, maar ik ben er geen type voor. Vandaar dat ik het liever laat assembleren, het geld heb ik er zeker voor over. :)

Wat betreft de behuizing, ik zal er eens in gaan duiken.
Pagina: 1