Ik heb een HP g62 laptop waarvan de videokaart, een HD5470, defect is. De laptop start wel op met beeld, maar zodra de videokaart wordt geactiveerd word en blijft het beeld zwart. De videokaart heeft last gehad van langdurige oververhitting en de laptop is een aantal malen uitgeschakeld van wege "thermal overload".
De "ingebouwde' videokaart werkt nog wel. Nu is mijn vraag is dit vast te zetten.
Ik heb al geprobeerd:
- Hitte probleem op te lossen door pasta te vervangen en de koelplaten beter aan te laten sluiten.
- Driver verwijderd uit apparaatbeheer
- Driver in apparaatbeheer uit geschakeld.
- Driver verwijderd met DDU (driver sweeper)
Ondanks deze acties blijft hij de driver voor hd5470 installeren.
Door het vervangen van de koelpasta en het beter aan laten sluiten van de koelplaten draait de ventilator wel zachter en is bijna niet meer hoorbaar. Waarschijnlijk is deze actie te laat geweest en is de HD5470 al defect.
Daarom wil ik hem graag vastzetten op de intel HD kaart.
Kan dit?
De "ingebouwde' videokaart werkt nog wel. Nu is mijn vraag is dit vast te zetten.
Ik heb al geprobeerd:
- Hitte probleem op te lossen door pasta te vervangen en de koelplaten beter aan te laten sluiten.
- Driver verwijderd uit apparaatbeheer
- Driver in apparaatbeheer uit geschakeld.
- Driver verwijderd met DDU (driver sweeper)
Ondanks deze acties blijft hij de driver voor hd5470 installeren.
Door het vervangen van de koelpasta en het beter aan laten sluiten van de koelplaten draait de ventilator wel zachter en is bijna niet meer hoorbaar. Waarschijnlijk is deze actie te laat geweest en is de HD5470 al defect.
Daarom wil ik hem graag vastzetten op de intel HD kaart.
Kan dit?
[ Voor 3% gewijzigd door Rieverst op 04-07-2014 13:28 ]