Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dslr vergelijkingstest, opmeringen

Pagina: 1
Acties:

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:14

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
(sorry van de typo in de topictitel, ik kan m niet meer aanpassen immers)

Een paar dingen vielen mij op:
1. reviews: Dslr-vergelijkingstest: wat is de beste beginnerscamera?

onder de foto staat:
Doordat de spiegel semitransparant is, kun je de sensor eronder zien zitten
dat moet natuurlijk "er achter" zijn 30% word ophoog gekaatst naar de AF sensor de rest gaat rechtdoor naar de foto sensor zoals deze foto duidelijk maakt:
Afbeeldingslocatie: http://hyderabadbeats.com/wp-content/uploads/2012/07/39_SONY_SLT_Technology1.jpg

2. de D3300 heeft een kopje "oude lenzen" heeft maar dat bij geen van de andere camera's terugkomt (de sony heeft bijv keuze uit heel veel minolta af objectieven die 100% werken)
beetje jammer.

[ Voor 9% gewijzigd door mrc4nl op 04-07-2014 12:55 ]

ora et labora

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Klopt, er onder moet er achter zijn - om verwarring te voorkomen. Bedankt!

Wat betreft 2: Dit is wat mij betreft puur een waarschuwing omdat dit bij Nikon camera's speelt. De meeste consumenten zullen dit niet als nadeel ervaren aangezien er ondertussen voldoende lenzen met af-motor beschikbaar zijn. Alleen bij tweedehands aankopen van oude lenzen is het oppassen geblazen.

Het leek me niet nuttig om bij de andere camera's te vermelden dat dit geen probleem is.

• gjmi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11 21:47
Er staat nog een fout wat betreft de spiegel:

"De spiegel is halfdoorlatend, waardoor de sensor niet hoeft op te klappen."

Hier moet staan dat de spiegel niet hoeft op te klappen.

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Thx! Gecorrigeerd! :)

Verwijderd

Nog wat andere opmerkingen:

De foto's bij "beeld qualiteit" zijn heel slecht, en geven een totaal ander beeld dan wat de tekst er over zegt!

Bij de eerste test foto's bijvoorbeeld, zijn zowel de Pentax en Sony verschrikkelijk onscherp. Hoe men dan kan beweren dat Sony en Nikon de scherpste zijn is mij een raadsel. Het zijn juist de Canon en de Nikon.

En hoe kun je nou beweren dat Nikon qua kleur het beste is, terwijl die een volkomen onacceptabele kleurzweem laat zien?

Die tests zijn een aanfluiting! Het enige wat het laat zien is de vooroordelen van de reviewer...

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Daarnaast heeft tweakers een officele testkaart (voor scherpte) hangen. het is misschien een saai onderwerp, maar ik vraag mij af waarom ie niet is genoemd/gebruikt

ora et labora

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 12:01

EXX

EXtended eXchange

De titel van dit topic bevat een spelfout: opmeringen moet natuurlijk opmerkingen zijn.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
EXX schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:26:
De titel van dit topic bevat een spelfout: opmeringen moet natuurlijk opmerkingen zijn.
}:|

ora et labora

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 12:01

EXX

EXtended eXchange

Oops, ik zie nu wat er in de allereerste regel van dit topic staat. Goed lezen is ook een kunst :P
Kan een modje dit niet even fixen?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1