Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octavian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 09:31
Ik ga over ongeveer twee weken op vakantie. Daarbij ga ik filmpjes/foto's maken met een dslr zonder wifi. Op de plek waar ik naartoe ga heb ik wel internet via mijn telefoon en wifi, maar er kan geen laptop mee. Weten jullie toch een manier om foto's/filmpjes ter plekke te uploaden?

Ik ga weg met een groep kinderen en de ouders vinden het erg leuk om bij te houden wat hun kinderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 15:02
Je zou evt. zo'n Eye-fi SD kaart kunnen gebruiken? Dus een SD kaart met ingebouwde WIFI. Geen idee hoe dat werkt overigens en of het ook icm een telefoon gebruik kan worden.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:00

franssie

Save the albatross

Kijken of je camera werkt met een micro SD kaartje die je dan in je telefoon kan doen zo nu en dan?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:21

Speedmaster

Make my day...

Deze: pricewatch unsorted: Transcend 8GB WIFI SD Card SDHC class10 802.11b/g/n werkt perfect, zelf in gebruik op een IPhone, maar er is ook een app voor android beschikbaar.

Controleer wel even bij de fabrikant of jouw camera hier mee overweg kan. Zelf heb ik een Canon 600D in gebruik en werkt het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
franssie schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:32:
Kijken of je camera werkt met een micro SD kaartje die je dan in je telefoon kan doen zo nu en dan?
Je kan altijd een micro SD kaart in een SD adapter doen, zo kan je de micro SD in je telefoon stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
als je telefoon USB on the go ondersteunt, kan je je camera gewoon op je telefoon aansluiten met een speciaal kabeltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:34:
[...]

Je kan altijd een micro SD kaart in een SD adapter doen, zo kan je de micro SD in je telefoon stoppen.
franssie schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:32:
Dit lijkt mij verreweg de makkelijkste en goedkoopste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octavian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 09:31
Bedankt voor de input! Ik had weleens gehoord van sd met wifi, maar nooit uitgeprobeerd. Ik ga ook meteen kijken of ik nog een microsd adapter heb, dat zou nog beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 14:38
Ik heb net een eye-fi mobi gekocht voor 40 euro voor mjjn Ricoh GR. Deze is compatible met mijn camera. Kan hem vanuit de cam aan en uit zetten (wifi). Kaart heeft 1 nadeel. Hij upload alle jpegs die hij ziet. Je kunt niet selecteren. Ik los dat op door alleeen RAW te schieten. Ik kan vanuit de camera een RAW conversie doen naar jpeg. Dat doe ik dus wanneer ik een foto wil overzetten naar mijn Iphone. Werkt prima! Zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ging altijd gewoon naar een internetcafe... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Voor Nikon camera's is er eventueel de Nikon WU 1a, een USB dongle.

http://store.nikon.nl/acc...-adapter/VWA102AU/details

oh....oud bericht, je zal inmiddels wel al voorzien zijn, of zelfs al op het strand liggen :P

[ Voor 20% gewijzigd door mercapto op 17-07-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:16

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

past beter in het workflow forum :), schopje die kant op :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1