Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 06:00
Hallo Tweakers,

Ik zit al een tijdje in dubio om een nieuwe tv te kopen. Bij de lokale electronicazaak heb ik een aantal TV's zitten bekijken en ben er nog steeds niet uit welke ik moet nemen.

Ik zoek een?
Ik zoek een TV van ongeveer 49 - 55 inch .

Wat is je budget?
Mijn budget is ongeveer 1500 euro

Mijn oude tv is een 32 inch Sharp Aquos uit 2008 welke nog redelijk functioneert maar door een paar mankementen eigenlijk wel aan vervanging toe is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een aantal opties waar ik over twijfel welke ik wil nemen.
Samsung UE55h7000 (deze kan ik na onderhandelen voor 1500 euro meenemen)
LG 49UB 850
LG 55UB 850

Resten mij nog een aantal vragen:

UHD of FHD, is het het waard om nu nog een FHD te kopen op 55 inch of niet?
Refreshrates, verkoper zwoer erbij dat de 800Hz (specs zeggen 200Hz) absoluut top was en LG daar wat minder in was door de 1250Hz die ik nog eens door twee moest delen door de gebruikte 3D technologie waardoor ik eigenlijk gewoon die UE55h7000 moest kopen omdat die beter zou zijn.

Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 14:08

mr.paaJ

generatie cmd+z

UHD of FHD is afhankelijk van je kijkafstand. Voor kwaliteit doet het nu nog weinig omdat het materiaal er niet is maar dat kan in de toekomst verschil gaan maken, als je dus dicht bij je TV zit.

LG's FHD topmodellen hebben ook gewoon een 200Hz paneel, maar UHD schijnt momenteel tot max 100Hz native te gaan dus (los van het onzinargument :p) heeft de verkoper hier wel een punt. Merkbaar? Misschien, dat ligt eraan of je de interpolatietrucjes wil gebruiken voor vloeiender beeld. Niet slechter dan Samsungs UHD televisies.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Bedankt voor de reactie!

Ik heb met mijn huidige TV al prachtig beeld, deze heeft zelfs maar een 60Hz paneel en ik heb een beetje het gevoel dat ik me blind sta te staren op de refreshrate, terwijl dat blijkbaar niet nodig is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Lucky0wn schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:00:
Refreshrates, verkoper zwoer erbij dat de 800Hz (specs zeggen 200Hz) absoluut top was en LG daar wat minder in was door de 1250Hz die ik nog eens door twee moest delen door de gebruikte 3D technologie waardoor ik eigenlijk gewoon die UE55h7000 moest kopen omdat die beter zou zijn.
Ah verkopers. Het is bijna schattig wat voor onzin ze verzinnen.
Lucky0wn schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 18:03:
Bedankt voor de reactie!

Ik heb met mijn huidige TV al prachtig beeld, deze heeft zelfs maar een 60Hz paneel en ik heb een beetje het gevoel dat ik me blind sta te staren op de refreshrate, terwijl dat blijkbaar niet nodig is dan?
Jouw televisie is 32". Dan is het verschil tussen 50Hz en 100Hz niet zo groot.
mr.paaJ schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:12:
LG's FHD topmodellen hebben ook gewoon een 200Hz paneel, maar UHD schijnt momenteel tot max 100Hz native te gaan.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Dimens schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 18:45:
[...]

Ah verkopers. Het is bijna schattig wat voor onzin ze verzinnen.
Nou ik kon de UE55H7000 zo meenemen voor 1500 euro, inclusief CI+ module. Dit lijkt me toch een goede prijs dan. De goedkoopste in de PW is 1699 euro...

pricewatch: Samsung UE55H7000SL Zwart

Ik ben vooral bang dat ik me suf staar op de refreshrate, terwijl ik het gevoel heb dat dit niet zoveel uitmaakt.
Daarnaast zit ik op ongeveer 3 meter van mijn tv af en dit kan nog erg gaan veranderen binnenkort (minder). Ik twijfel ook veel door de reviews van alledrie de toestellen, de een zegt dat ze goed zijn de ander weer niet.

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 07-07-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 14:08

mr.paaJ

generatie cmd+z

LG FHD op 200Hz: voorlichter van LG tijdens presentatie.
UHD algemeen op max 100Hz: berichten/geruchten hier op tweakers, vandaar 'schijnt'.

Op <3m en 55" wordt UHD wel interessant om alvast voorbereid te zijn op dat wat komen gaat maar op HDTVtest komt de 49UB850 wel heel ongelukkig uit de review... De 55" zal een ander, hopelijk beter, scherm hebben omdat 49" een nieuwe maat is en 55" al langer loopt, maar fundamentele fouten in beeldverwerking zullen overeenkomen. Zou hem niet zomaar blind kopen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
De Samsung 7000 is een zeer mooie tv waar niks mis mee is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Ik ben me bewust van de blooming issues op de LG 850v serie maar vraag me af of dit vaak voorkomt omdat klagende mensen toch eerder ergens posten dan tevreden mensen. Heb de 49" ook mogen aanschouwen bij de elektro zaak en zag hier niet echt blooming in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Lucky0wn schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 18:56:

Nou ik kon de UE55H7000 zo meenemen voor 1500 euro, inclusief CI+ module. Dit lijkt me toch een goede prijs dan. De goedkoopste in de PW is 1699 euro...

pricewatch: Samsung UE55H7000SL Zwart
Het ging mij meer om de onzin van de verkoper over de frequenties. De H7000 serie van Samsung is inderdaad een hele goede televisie dus daar heeft hij wel een punt. De rede waarom is wel onzin.

Volgens de verkoper zou de frequentie van de LG televisie gehalveerd worden door de gebruikte 3D techniek en dat is niet waar. Sterker nog, dit is het geval bij de H7000 mits je 3D kijkt. Door gebruik van actief 3D krijg je namelijk 100Hz per oog.

De LG daarentegen maakt gebruik van passief 3D waardoor de verticale resolutie gehalveerd wordt tijdens het kijken van 3D content. Maar door het UHD-paneel merk je hier weinig van.
Ik ben vooral bang dat ik me suf staar op de refreshrate, terwijl ik het gevoel heb dat dit niet zoveel uitmaakt.
Daarnaast zit ik op ongeveer 3 meter van mijn tv af en dit kan nog erg gaan veranderen binnenkort (minder). Ik twijfel ook veel door de reviews van alledrie de toestellen, de een zegt dat ze goed zijn de ander weer niet.
Refreshrates, dus niet de "geoptimaliseerde Hertz", zijn bij LCD wel degelijk van belang. Echter is het niet per definite zo dat een bepaalde frequentie garant staat voor een bepaalde kwaliteit.

Waarschijnlijk komt hier ook het gerucht van mr.paaJ vandaan. Zelf kan ik namelijk geen rede bedenken dat UHD effectief maar een frequentie van 100Hz kan hebben dus dat neem ik met een korreltje zout. Waar mr.paaJ waarschijnlijk op doelt is de bewegingresolutie van de LG UB850.

In de review van HDTVTest.co.uk is namelijk te lezen dat de bewegingsresolutie van de UB850 slechts 300 lijnen betreft en dat is zeer laag. Dit is iets wat de meeste 50Hz LCD televisies behalen. LCD televisies met een paneelfrequentie van 200Hz halen doorgaans een bewegingresolutie van 1080 lijnen waardoor je een veel scherper beeld haalt tijdens bewegingen. Iets wat de H7000 wel behaalt.

Hierdoor heb je dus weinig aan het UHD-paneel van de UB850. Het beeld vervaagt zodanig tijdens het bewegingen dat er niets meer van de scherpte over blijft.
Lucky0wn schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:11:
Ik ben me bewust van de blooming issues op de LG 850v serie maar vraag me af of dit vaak voorkomt omdat klagende mensen toch eerder ergens posten dan tevreden mensen. Heb de 49" ook mogen aanschouwen bij de elektro zaak en zag hier niet echt blooming in.
Als je het LG-topic doorneemt zie je best veel klagende gebruikers over backlight problemen. Dat ontevreden mensen sneller klagen dan tevreden mensen die er iets positiefs over zeggen is waar. Echter in een topic waar al deze mensen bij elkaar komen, zou je op z'n minst verwachten dat er dan ook een groep is die zegt er geen last van te hebben. Die zie je in het LG-topic maar weinig. Wat dus zegt dat het inderdaad zo is dat het veel voorkomt.

In de winkel zijn zaken als backlight bleeding en blooming nauwelijks zichtbaar. In de winkel heb je immers veel omgevingslicht waardoor de uniformiteit minder goed te controleren is. In een thuissituatie, en met name 's avonds, zullen dit soort effecten wel zichtbaar worden.

Heb je overigens al naar de plasmatelevisies van Panasonic gekeken? Qua beeldkwaliteit op de meeste vlakken nog altijd superieur aan LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Inmiddels van het idee afgestapt om voor de LG te kiezen door de vele problemen die ik overal lees.
Ik neig heel sterk naar de Samsung UE48H7500 nu vanwege de 4K ondersteuning, HDMI 2.0 support en HEVC Codec.
Nu twijfel ik alleen nog over de actieve 3D.

En natuurlijk voor de laatste check:

En zijn er nog modellen die jullie zouden verkiezen boven dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:48
Misschien lullig om te posten, maar vorige maand was de pricewatch: Samsung UE55HU7500 Zwart te koop voor 1400 i.v.m. 500 euro cashback. Volgens mij houdt Samsung regelmatig dit soort promoties, misschien even het wachten waard?

Edit: deze TV is sindsdien ook op iBood voorbijgekomen voor iets van 1600 euro, het zal mij niets verbazen als de prijs van deze TV binnenkort richting deze prijs gaat zakken.

Edit2: Als je bij deze winkel op 'offerte aanvragen' klikt dan wordt je teruggebeld/gemailed met een aanbieding van +- 1800 euro voor de TV. Veel mensen hebben dit ten tijden van de cashback gedaan, misschien is het ook voor jou erg interessant aangezien het voor +- 200 euro extra een 55" is.

[ Voor 58% gewijzigd door Junia op 09-07-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
@Junia

Dit wist ik al, net buiten de boot gevallen. Jammer maar het is niet anders. Even wachten is natuurlijk geen probleem, maar wil toch binnen 1 - 2 maanden uiterlijk een nieuwe tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:48
Lucky0wn schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:50:
@Junia

Dit wist ik al, net buiten de boot gevallen. Jammer maar het is niet anders. Even wachten is natuurlijk geen probleem, maar wil toch binnen 1 - 2 maanden uiterlijk een nieuwe tv.
Misschien dat mijn laatste edit nog iets voor jou kan betekenen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Junia schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:51:
[...]

Misschien dat mijn laatste edit nog iets voor jou kan betekenen? :)
Jazeker! Meteen offerte aangevraagd via de mail en met meteen de vraag of ze het 48 inch model konden leveren. Ben al een aantal keren met budget omhoog gegaan en 1800 euro wordt me net iets teveel ;)

[ Voor 117% gewijzigd door Lucky0wn op 09-07-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Lucky0wn schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:35:
Inmiddels van het idee afgestapt om voor de LG te kiezen door de vele problemen die ik overal lees.
Ik neig heel sterk naar de Samsung UE48H7500 nu vanwege de 4K ondersteuning
Waarom zou je? Het is nou niet dat men laaiend enthousiast is over de beeldkwaliteit van deze televisie en met dit formaat moet je wel heel dicht op de televisie gaan zitten om iets van de hoge resolutie te merken, mocht je al 4K materiaal afspelen.

Genoeg modellen die beter presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Dimens schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:04:
[...]

Waarom zou je? Het is nou niet dat men laaiend enthousiast is over de beeldkwaliteit van deze televisie en met dit formaat moet je wel heel dicht op de televisie gaan zitten om iets van de hoge resolutie te merken, mocht je al 4K materiaal afspelen.

Genoeg modellen die beter presteren.
Wat zou jij dan aanraden Dimens? Ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik zou als ik jou was proberen om een Panasonic Plasma tv te pakken zien te krijgen.
Dat zijn de beste tv's op OLED na dan maar dat is veel te duur en nog lang niet goed genoeg ontwikkeld.

UHD is momenteel wat al eerder werd gezegd nog niet belangrijk dat komt later pas echt tot leven, kijk hoelang het duurde tot FullHD overal in was?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Lucky0wn schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:54:
[...]

Wat zou jij dan aanraden Dimens? Ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer!
De pricewatch: Panasonic TX-P50GT60 Zwart is een zeer goede televisie. Bespaar je een hoop mee en op de meeste punten is deze televisie gewoonweg beter dan de HU7500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
:Y Hier sluit ik me helemaal bij aan. Heb ik ook staan momenteel. Ik zie voorlopig helemaal niets in 4K en heb dus echt voor een goede full hd gekozen. Zeker aangezien deze erg schaars zouden worden c.q. niet meer te krijgen in 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik ben ook op zoek naar eenzelfde TV als TS. We zijn nu een paar maanden verder en de prijzen zijn gedaald. Ik ben benieuwd wat TS nu uiteindelijk gekozen heeft.

Ik zat ook te kijken naar de pricewatch: Sony Bravia KD-49X8505B Zwart maar volgens de Tweakers review zijn de zwartwaardes niet zo goed. (laag contrast voor zo'n TV)

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dothan schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:05:
Ik ben ook op zoek naar eenzelfde TV als TS. We zijn nu een paar maanden verder en de prijzen zijn gedaald. Ik ben benieuwd wat TS nu uiteindelijk gekozen heeft.

Ik zat ook te kijken naar de pricewatch: Sony Bravia KD-49X8505B Zwart maar volgens de Tweakers review zijn de zwartwaardes niet zo goed. (laag contrast voor zo'n TV)
Het is dan ook een IPS scherm. Voor een IPS scherm is het juist een vrij goed contrast en kan kunstmatig nog wat verbeterd worden volgend een andere review: https://www.avforums.com/...lcd-4k-3d-tv-review.10556

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 11supplier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 13:15
Ik wil hier nog is een lange post over maken, maar ik moet zeggen dat ik softwarematig Samsung niet fijn vind. Dit is natuurlijk vooral relevant als je de SmartTV functies wil gebruiken.

Wat ben je van plan te doen op de TV? Vooral gamen? Films? Series? Youtube?

Ik zou zelf me niet teveel blindstaren op specs en vooral reviews kijken. Veel kwaliteitsverschillen zijn niet te vangen in de gebruikelijk weergegeven specs (zoals kleurhelderheid etc.). Daarnaast is het lastig om te bepalen welke specs belangrijk zijn (hoge refreshrate, 4k, hoe groot is het zichtbare verschil echt?; ik vind het verschil tussen blu ray en DvD al niet gigantisch dus de stap naar 4k is denk ik niet heel spannend.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Weet iemand wat de breedte is van de voet van de LG 55UB850V. Kan deze op een TV meubel van 1,12m breed?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had een full HD 55 inch van LG en resent de LG 55ub850 gekocht.
De vormgeving is mooi,tegenwoordig hebben alle TV's een dun randje om het beeldscherm.
Het geluid is ook prima, de vernieuwde webOS is naar behoren.
Tja en dan heb je een ultra HD gekocht waar blijkt dat er nog geen 4k content voor is.denk er aan dat als je 4K wilt zien dat je geen upscale bluray speler koopt.maar even wacht tot eind 2015 want dan komen de full ultra HD spelers op de markt.Als je via de satelliet tv kijkt waar je nu vele HD zenders op hebt.zul je hier ook een vervangende ontvanger met 4K chip moeten kopen.Momenteel ook alleen upscalers te koop. 1 zender zend in 4K al uit,echter niet te ontvangen met een HD ontvanger..Op internet staan vele demo filmpjes in 2K en 4K en via een usb stick af te spelen en daar kun je wel zien dat ultra HD naam geeft.met je neus erboven op geeft het nog een strak beeld.
als je overweegt een UHD te kopen zou ik wachten tot er meer content op de markt komt en heb je er al 1 dan is het afwachten wat er komt.......

misschien onderling even de instellingen vergelijken en doorgeven zou een verbetering van het beeld kunnen geven. dus mijn vraag wie heeft een lijstje met de juiste instellingen naar eigen inzicht _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Stef als je twijfelt neem dan de 55UB850V want daar zit een DualCore chip in en is sneller dan de 49inch met een enkele chip.
Prachtig beeld met UHD via Netflix en You Tube.
Lucky0wn schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:00:
Hallo Tweakers,

Ik zit al een tijdje in dubio om een nieuwe tv te kopen. Bij de lokale electronicazaak heb ik een aantal TV's zitten bekijken en ben er nog steeds niet uit welke ik moet nemen.

Ik zoek een?
Ik zoek een TV van ongeveer 49 - 55 inch .

Wat is je budget?
Mijn budget is ongeveer 1500 euro

Mijn oude tv is een 32 inch Sharp Aquos uit 2008 welke nog redelijk functioneert maar door een paar mankementen eigenlijk wel aan vervanging toe is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een aantal opties waar ik over twijfel welke ik wil nemen.
Samsung UE55h7000 (deze kan ik na onderhandelen voor 1500 euro meenemen)
LG 49UB 850
LG 55UB 850

Resten mij nog een aantal vragen:

UHD of FHD, is het het waard om nu nog een FHD te kopen op 55 inch of niet?

Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De instellingen staan op Kieskeurig bij de 55UB850V naam H.Zuidema.
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:34:
* knip*
Beperkt de quote tot het relevante gedeelte. Het heeft weinig zin om complete lappen tekst te quoten.

misschien onderling even de instellingen vergelijken en doorgeven zou een verbetering van het beeld kunnen geven. dus mijn vraag wie heeft een lijstje met de juiste instellingen naar eigen inzicht _/-\o_

[ Voor 55% gewijzigd door S1NN3D op 26-01-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De UHD 49inch heeft een enkele chip en de 55inch een Dualcore chip is dus sneller. :)
mr.paaJ schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 16:46:
LG FHD op 200Hz: voorlichter van LG tijdens presentatie.
UHD algemeen op max 100Hz: berichten/geruchten hier op tweakers, vandaar 'schijnt'.

Op <3m en 55" wordt UHD wel interessant om alvast voorbereid te zijn op dat wat komen gaat maar op HDTVtest komt de 49UB850 wel heel ongelukkig uit de review... De 55" zal een ander, hopelijk beter, scherm hebben omdat 49" een nieuwe maat is en 55" al langer loopt, maar fundamentele fouten in beeldverwerking zullen overeenkomen. Zou hem niet zomaar blind kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat Blooming betreft dat valt reuze mee wij hebben een uitstekend beeld op de 49inchUB850V.
Alleen het opstarten duurt even maar daarna is het goed.
Lucky0wn schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:11:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 12:53
11supplier schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 15:58:
Ik wil hier nog is een lange post over maken, maar ik moet zeggen dat ik softwarematig Samsung niet fijn vind. Dit is natuurlijk vooral relevant als je de SmartTV functies wil gebruiken.
Smaken verschillen maar ik denk dat het smartgedeelte op de H7000 heel goed en overzichtelijk ingedeeld is en naar mijn mening overzichtelijker dan WebOS van LG.
Samsung smart-tv op de H7000 is meteen na inschakelen beschikbaar, loopt vloeiend en zonder haperingen. Verschillende schermen voor afzonderlijke inhoud: apps, mulimedia, games, etc.
Ik zou de TS aanraden om van de genoemde modellen de handleiding te downloaden. Daarin wordt het smartgedeelte beschreven en de afbeeldingen geven een indruk hoe het eruit zal zien.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 01:54:
De UHD 49inch heeft een enkele chip en de 55inch een Dualcore chip is dus sneller. :)

[...]
Hoe is dit relevant aan het stuk wat je gequote hebt? De processor heeft daar niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 01:50:
Deze post en nog 3 opvolgende berichten.
Ik verwacht niet dat het nog veel voor de topic-starter en anderen zal toevoegen om na bijna een half jaar posts te quoten en van advies te voorzien.

Verder graag je quote's beperken tot de relevante passage waar je op wil ingaan. Het voegt weinig toe om complete lappen tekst te quoten.

Daarnaast is het niet de bedoeling om constant het topic te kicken. Als de laatste post van jouw hand is en je wil iets aanpassen of toevoegen, gebruik dan de "wijzig" knop. Het is niet gewenst om 4 keer achter elkaar te gaan posten.
Pagina: 1