Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik heb sinds kort een S4 mini - had voorheen een S2
Waar ik met de S4 mini veel meer last van heb dan bij de S2 is dat foto's buiten vaak te donker zijn. Als ik bvb in de open buitenlucht een foto van een gebouw wil nemen en de zon komt van de zijkant, of de zon zit achter het gebouw (en schijnt dus niet direct in de camera), dan zie ik bijna niets op de foto. Het enige wat helpt is de camera eerst naar beneden richten, wachten totdat de lichtgevoeligheid is gecorrigeerd, dan weer naar boven en dan heel snel de foto nemen, voordat het weer te donker wordt. Maar dit levert vrijwel nooit mooie foto's op natuurlijk.
Ik heb al zitten spelen met de verschillende presets (night, etc) en de ISO waardes, maar niets helpt echt.

Heeft iemand suggesties wat je hier aan kan doen?

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:56
Voorbeeldjes misschien?

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 16:50
Ik weet niet hoe het bij de S4 mini zit, maar volgens mij is het zo dat als je een foto hebt waarop 1 deel van de foto heel licht is en het andere heel donker (dus een groot contrast tussen twee stukken) dat je kan kiezen waar hij op moet meten door gewoon op het scherm te drukken op het object wat je de juiste helderheid wil hebben. Dus druk bijvoorbeeld dan eens op het gebouw, en als het goed is past hij daar de helderheid op aan. Zo werkt het bij een hoop andere telefoons wel namelijk.

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Op dit moment geen voorbeeld, want ik delete ze gelijk weer als ze te donker zijn..

@nixjuh: thnx, dat ga ik eens proberen! Mocht het mislukken zal ik het gelijk als voorbeeld aan dit topic hangen :-)