Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MsOFF 2007] Vertraging bij opslaan naar netwerkshare

Pagina: 1
Acties:

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-11 17:02

JayPe

Ondertitel

Topicstarter
Geachte allen,

Na de migratie van een fileserver 2003 R2 naar 2012 R2 heb ik het volgende probleem:

- Op Windows 8.1.1 machines met MS Office 2007 duurt het opslaan naar een netwerkschijf circa 30 seconden.

- Op alle andere machines (Windows Vista x64 &7 x64), allen met MS Office 2007: Géén probleem

- Op lokale schijf opslaan vanaf de probleem computers: Geen probleem

- Opslaan op netwerkschijf vanuit andere programma's gaat wel soepel: Notepad, Paint en Acrobat ondervinden geen problemen

- Grootte van het bestand is niet relevant

- Tijd voor opslaan is vrij constant: Een wachttijd van circa 30 seconden, na deze 30 seconden gaat 't opslaan normaal, zoals op alle andere werkstations

- Enkel opslaan,. En dan nog enkel bestanden waarin wat is gewijzigd. Openen en opslaan van ongewijzigde bestanden is géén probleem

- Opslaan naar een Server 2003 R2 is géén probleem.

Gekke is dat ik tijdens het speuren naar het probleem af en toe wél gewoon snel kan opslaan: Soms door de netwerk schijven even te ontkoppelen en handmatig weer aan te maken ( schijven worden standaard via een GPO tijdens het inloggen op het domein gekoppeld)

Via zoekacties kom ik soort gelijke problemen tegen, echter:
- Openen van bestanden gaat wel gewoon snel.
- Opslaan van bestanden vanuit Word en Excel gaat dus traag. Ook als ik Word een PDF laat opslaan
- SMB 3 op zowel client en server uitgezet: Geen verbetering waarneembaar, maar herstarten van de complete fileserver na het uit / aan zetten van SMB 3 heb ik niet kunnen uitvoeren (geen idee of het noodzakelijk is ). Productieomgeving!

Schone installatie van Win8.1.1 en Office 2007 incl alle updates: Geen soelaas.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-11 17:02

JayPe

Ondertitel

Topicstarter
*vul in krachttermen*

Win 8.1.1, met verse installatie van vanmiddag aangeschafte Office 2013: traag opslaan naar netwerkschijf.

Nagut: Ik kan in iedergeval uitsluiten dat het ligt aan de gebruikte versie van Office.

Vraag wordt wel simpeler:

- Server 2012 R2 als fileserver
- Win 8.1.1. met Office 2013 als client.

Opslaan van bestanden op een netwerkschijf (vergelijk: net use \\server\data w: ) gaat zeer traag.
Er lijkt een bepaalde routine gebruikt te worden: pas na een time out van circa 30 seconden wordt het bestand pas echt opgeslagen. Alleen met opslaan vanuit office. geen last van vanuit Acrobat, Paint of wat voor 'niet MS office' programma dan ook.

Wat is hiervan de oorzaak, en vooral: hoe los ik het op.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:38
Ben je hier ooit nog achtergekomen? Ik zit met hetzelfde probleem met Office 2010 op Windows 8.1 client, Windows 2012R2 fileserver.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
In dit draadje een aantal suggesties:
https://social.technet.mi...rk?forum=w7itproappcompat
- SMBv2 uitschakelen op server
- WebClient inschakelen
- Offline file indexering uitschakelen

Houdoe