Upgrade Game PC

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-03 17:23

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Top of the line. Ik denk dat Witcher 3 een stevige benchmark zou moeten zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
~400 - 500 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben benieuwd waar mijn oude hardware nog toe in staat is, misschien hoef ik alleen mijn GPU en RAMM te vervangen.

MOBO:

MSI 870A-G54

GPU:

XFX HD 6870 1024 MB DDR5

CPU:

AMD Phenom II X6 1055T

KOELER:

Scythe Mugen 2 Rev. B

MEM:

4GB OCZ Gold DDR3

SSD:

Crucial m4 CT128M4SSD2

POWER:

520 Seasonic Bronze

KAST:

Antec P180

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het moederbord ondersteund alleen AM3 dus als mijn CPU moet worden vervangen, dan kan ik denk ik een nieuw systeem in elkaar zetten. Ideaal zou zijn als ik hier een nieuwe GPU op kan installeren met 8GB geheugen. Qua voeding denk ik dat dat nog wel kan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur naar AMD omdat ik die eigenlijk altijd heb gehad en vaak de beste bang for buck hebben.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb zelf 4 fans + fan control dus ik kan het vrij stil houden :).

Ga je overklokken?
Nee. Op luchtkoeling met de aankomende zomer lijkt me dat geen goed idee.

Eigenlijk is de vraag vrij simpel, zou mijn CPU problemen gaan geven bij de "volgende generatie" games? Op het moment speel ik Witcher 2 en Wildstar en beide games kan ik niet voluit spelen, maar dat ligt hem aan de GPU. Als ik mijn CPU niet hoef te vervangen, wat zou een goede optie zijn qua GPU? Ik zit zelf aan een R9 290x te denken. Dan ben ik weer behoorlijk futureproof. Vooral met nog 8 GB geheugen er bij.

Ik zit er aan te denken om deze GPU te kopen pricewatch: XFX R9 290 4GB Core Edition
En dit geheugen pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

[ Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 04-07-2014 11:20 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
kijk of je hier wat aan hebt:

http://ixbtlabs.com/articles3/cpu/cpu-2011-summary-p13.html

als het mijn geld was, dan zou ik denk ik nu eerst de videokaart upgraden en volgend jaar als de nieuwe generatie onderdelen uitkomen de rest vervangen